#31 af bruger slettet
spiseforstyrrelser..
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: spiseforstyrrelser..
egentlig er de fleste herinde vel spiseforstyrrede? forstået på den måde, at jeg kunne forestille mig mange led af overspisning. eller er det helt forkert?
16 år14. december 2007 kl. 21:55
iakob
Det er nok rigtigt. Men forskellen ligger i at mens overvægtige har godt af at tabe sig, så er det knap så godt for undervægtige. Du møder nok heller ikke mange overvægtige som mener der er slanke og godt kan tåle at tage 5 kilo på og arbejder aktivt for at gøre netop det.
Det er den lille forskel som virker så provokerende.
Men jeg mener nu stadigvæk at indtil Lone har sagt andet, så er alle velkomne på siden.
Det er den lille forskel som virker så provokerende.
Men jeg mener nu stadigvæk at indtil Lone har sagt andet, så er alle velkomne på siden.
16 år15. december 2007 kl. 21:59
Sarana14 (slettet)
Hej allesammen.
- det er ret tydeligt at der ikke er ret mange her som ved så meget om spisefostyrrelser.. Jeg er en pige, som lige er blevet 15 år , og jeg er i behandling for en spiseforstyrrelse (Anoreksi)
Jeg har selv brugt siden her til at regne ud hvor meget jeg har spist, og hvad der var i det, da det hjalp mig meget med det jeg gerne ville..
Hvis der er nogle herinde som har en spisefrstyrrelse (også bulimi eller ortoreksi, som jeg også har haft..) vil jeg meget gerne snakke med jer.. !
Ikke for at prøve at omvende jer eller snakke jer til fornuft, men fordi det ville være rart for mig at have en som forstår mig, - det ville det sikkert også for jer..
.. - Sara , 15år , spiseforstyrret i behandling ..
- det er ret tydeligt at der ikke er ret mange her som ved så meget om spisefostyrrelser.. Jeg er en pige, som lige er blevet 15 år , og jeg er i behandling for en spiseforstyrrelse (Anoreksi)
Jeg har selv brugt siden her til at regne ud hvor meget jeg har spist, og hvad der var i det, da det hjalp mig meget med det jeg gerne ville..
Hvis der er nogle herinde som har en spisefrstyrrelse (også bulimi eller ortoreksi, som jeg også har haft..) vil jeg meget gerne snakke med jer.. !
Ikke for at prøve at omvende jer eller snakke jer til fornuft, men fordi det ville være rart for mig at have en som forstår mig, - det ville det sikkert også for jer..
.. - Sara , 15år , spiseforstyrret i behandling ..
16 år3. januar 2008 kl. 17:11
Anonym
man kan ikke skrive til dig sara?
16 år3. januar 2008 kl. 21:57
bruger slettet
Hold da op .. her stod jeg totalt af .. kan slet ikke følge den her debat
Troede denne her side var til for at hjælpe med at få styr på sin vægt/sine måltider eller lign ... om man er overvægtig eller ej ... men okey .. dem der er undervægtig skal ikke deltage i slanke halløjsaét ... men de kan derimod være med i kost/velvære delen lign ... øhhhh .. sorry .. men kan dårligt finde ud af hvad jeg selv skriver nu *G*
Men pointen i det hele må være at vi alle får det godt med os selv .. og hvad vi ser i spejlet .... og sevfølgelig .. et godt forhold til mad
Troede denne her side var til for at hjælpe med at få styr på sin vægt/sine måltider eller lign ... om man er overvægtig eller ej ... men okey .. dem der er undervægtig skal ikke deltage i slanke halløjsaét ... men de kan derimod være med i kost/velvære delen lign ... øhhhh .. sorry .. men kan dårligt finde ud af hvad jeg selv skriver nu *G*
Men pointen i det hele må være at vi alle får det godt med os selv .. og hvad vi ser i spejlet .... og sevfølgelig .. et godt forhold til mad
16 år3. januar 2008 kl. 23:59
bruger slettet
Hej alle.. madital er altså bare ikke det samme, som i maj hvor jeg ca startede.. Jeg siger altså stop på hjemmesiden nu. Det er altså bare blevet for mig.. Kæmper en kamp for at holde vægten, og skal læse alle de indlæg for forvirrrede piger som er undervægtige og bare vil tabe sig, og absolut ikke har anorexsi.. Som ovenikøbet er så sure og kede af, at de ikke kan få medfølelse.. Jeg/vi har også kampe at kæmpe.. Med pøj pøj derude og godt nytår.
16 år5. januar 2008 kl. 14:19
Anonym
spiseforstyrrelser..
Er her mange med spiseforstyrrelser? Jeg er ny på madital.
16 år17. februar 2008 kl. 21:01
iakob
Der har været nogle stykker, ja. Jeg tror kalorietællerdelen tiltrækker folk med spiseforstyrelser hvor man gerne vil kontrollere og minimere sit indtag af kalorier. Desuden dukker der også engang imellem nogen op som har et ganske lille BMI men som tror de bliver pænere eller lykkeligere af at tabe sig 3-5 kilo mere.
Nu har de fået et forum der hedder "vægtforøgelse".
Nu har de fået et forum der hedder "vægtforøgelse".
16 år18. februar 2008 kl. 09:31
Anonym
Ok... Det er ellers en god side, håber det er noget for mig..
16 år18. februar 2008 kl. 20:12
iakob
For det meste så hører vi ikke her på forummet så meget fra folk med spiseforstyrrelser. Der var en periode i december hvor der var rigelig med unge, magre teenagere der ville have hjælp til at tabe sig og det gav anledning til nogen uro her i forummet.
Jeg håber da ikke at det skræmmer dig væk. Langt de fleste af os sidder med reelle vægtproblemer og mer-spiseproblemer (trøstespisning, overspisning, hyggespisning) som vi hjælper hinanden af med ved at fortælle og spørge og svare. Jeg har været her siden sidst i juli sidste år og uden denne side og uden dette forum så tvivler jeg på at jeg ville have haft samme succes med at tabe mig.
Så velkommen til .. og god fornøjelse.
Jeg håber da ikke at det skræmmer dig væk. Langt de fleste af os sidder med reelle vægtproblemer og mer-spiseproblemer (trøstespisning, overspisning, hyggespisning) som vi hjælper hinanden af med ved at fortælle og spørge og svare. Jeg har været her siden sidst i juli sidste år og uden denne side og uden dette forum så tvivler jeg på at jeg ville have haft samme succes med at tabe mig.
Så velkommen til .. og god fornøjelse.
16 år19. februar 2008 kl. 08:18