spiseforstyrrelser..

Du læser en tråd i debat > kost

re: spiseforstyrrelser..
Jeg forstår godt hvorfor folk blander sig det gjorde jeg også da jeg havde 2 veninder med anorexi, den ene fik heldigvis psykolog hjælp igennem flere år og kom ud af det, den anden havde samtaler med sin læge igennem lang tid..

men grunden til vi blander os, er vi ikke er ligeglade.. og faktum er at 15-25% af anoretikerne dør af det, og det synes jeg er meget uhyggeligt og alt det det ødelægger puha
16 år8. december 2007 kl. 10:14
Det hjælper bare ikke at lave alt den ståhej omkring det. Det er blot med til at holde dem i sygdommen, når de ved at der stadig er fokus på det.
tænk på, at hver gang der bliver sagt noget om hvordan de ser ud, bliver de mindet om at folk ser på dem, og tjekker om de tager på, og så er det svagt af dem at tage på. det føler man.
16 år9. december 2007 kl. 18:06
Nu skal man også passe på ikke at gøre alle tynde piger til anoretikere. Man kan godt være fokuseret på sin vægt, og taste sine daglige indtag ind på madital, uden at man nødvendigvis lider af en meget farlig sygdom. Personligt passer jeg meget på, og sørger for at spise det jeg skal, så jeg ikke tager på. Men det betyder da ikke, at jeg syg. Jeg ønsker bare at bevare mit BMI på det nuværende stadie, og sådan tror jeg mange af de yngre kvinder herinde har det. Bare fordi man ønsker at være slank, er det altså ikke lig med anoreksi.
16 år10. december 2007 kl. 14:01
jeg er fuldstændig enig med dig lnlm..
16 år10. december 2007 kl. 14:52
hvis man kigger på din kost inin spiser du under halvdelen af hvad du forbrænder hver dag så det ligner ikke ligefrem du bare vil holde vægten og desuden er din bmi på 17,6...
16 år10. december 2007 kl. 17:16
det altså ikke alle der spiser ret meget af natur, så syns ikke der er grund til at angribe hinanden :)

16 år10. december 2007 kl. 18:26
Hmm.. altså I bliver anklaget??? Regner I med forståelse når I er meget undervægtige og snakker om at tabe jer?? Det er ok at være undervægtig af natur og man ikke spiser meget (af natur) men her snakker vi altså så om I er på en side, hvor de fleste vil tabe sig og I snakker om også at tabe jer?? Jeg fatter altså intet?? I lider måske ikke af anorexia?? men det er ihvertfald en spiseforstyrrelse af en art.. Ja bliver altså så sur, Uha I bliver anklaget føler I stakler, men for fanden I er ikke overvægtige, ikke engang normalvægtige, men UNDERvægtige... Hvis I ikke spiser meget, hvorfor taster I så ind? Det er da fordi man ikke vil tage på eller tabe sig?
16 år10. december 2007 kl. 20:34
Ja sivsiv - du ved jo godt at du har et problem...så lad være med at prøve på at overbevise os om noget andet. Men den vægt du har er det fuldstændigt langt ude at ville tabe sig - og JA det kan jeg sige uden at have set dig i virkeligheden.
Jeg synes det er ærgeligt at I misbruger denne side til at oprethold et usundt forhold til mad. Denne side er lavet til folk der vejer for meget og gerne vil tabe sig.
Men du vil ikke høre - det skal nok gå helt galt før du indser at det du gør ved din krop er helt ude i skoven.
Jeg håber din omgangskreds snart tager fat i dig og måske indlægger dig.
Så kan du måske redde dig fra dig selv før du dør af denne sygdom - ligesom min skoleveninde gjorde det i 8ende klasse.
Hun er stadig savnet af sin mor.
16 år10. december 2007 kl. 21:29
okay jeg holder bare min kæft og passer mig selv..
16 år10. december 2007 kl. 22:14
Godmorgen... Hmm der er godt nok kommet mange anonyme her på siden. Nå, lad det ligge.... sivsiv selvfølgelig skal du ikke holde kæft, men bare prøv at se det fra andres sider også. Det er svært at være overvægtig, og det fylder meget. Jeg føler mig ikke overvægtig mere. Så jeg vil da ikke side overfor en overvægtig og snakke om at tabe mig.. Gør jeg det, er det da fordi jeg har et problem. Det er jo ikke fordi I er på disse sider, folk skriver til jer, men fordi I ikke kan indse I faktisk er undervægtige. I vil have forståelse, det vil overvægtige også.. Skal vi ikke bare prøve at forstå hinanden, så vi alle kan være her? Det er jo en fantantask side Lone har lavet... Rigtig god jul alle sammen. Jeg arbejder i forretning, så jeg har susende travlt i denne tid.. Knus Marianne
16 år11. december 2007 kl. 08:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });