Lene Hansson

Du læser en tråd i debat > gode råd

re: re: re: Lene Hansson
Er der en af Jamie Olivers bøger der specielt kan anbefales?

Jeg tror jeg vil prøve Lene Hansons syre/base te....det lyder som om den er god.
Og måske dressingerne osse.....jeg elsker dressing!
17 år2. september 2007 kl. 16:30
re: re: re: re: Lene Hansson
Hej. Jeg synes at alle Jamies kogebøger er fantastiske, men jeg bruger nok flest opskrifter fra de første to (The naked chef og The return og The Naked Chef hedder de vist). Prøv at låne dem på biblioteket. Eller led på jamieoliver.com
Hilsen Ulla
17 år4. september 2007 kl. 07:48
Jamie Oliver
Jeg har "glade dage", "det er bar' mad" og "det er mere bar' mad". Synes også alle 3 er gode.. Selv min mand bruger dem, og han laver ellers ikke så tit mad..
17 år5. september 2007 kl. 09:40
re: Lene Hansson
Hej Anja..

Lene Hanssons opskrifter er meget gode og sunde. Men jeg kan ikke anbefale at følge hendes kostprogram, da det anbefaler ren frugt hele formiddagen. Frugt er godt i en vis mængde. Men ellers er der alt for meget sukker i. Tænk på at f.eks et æble indeholder ca 10 sukkerknalder.
Lene Hansson er ikke uddannet diætist eller lign. Hun har et kursus i ernæring som alle kan tage i weekender og derefter kalde sig ekspert. Hvis jeg skal anbefale dig noget, vil det være at følge en diætist, så er du sikker på at du ikke spiser forkert og får maden i de rigtige forhold.
Held og lykke..
17 år23. september 2007 kl. 20:52
til Anonym bruger : hvor har du hørt det sku være 10 sukkerknalder i et æble ? spiser du så ikk frugt ? jeg spiser nemlig en del frugt. Frugt sukker er også bedre end feks. slik sukker.
17 år17. oktober 2007 kl. 08:58
Sukker er sukker, uanset om vi snakker mono- eller disaccharider (frugtsukker eller alm. "tilsat" sukker). Der er ikke forskel på optagelsen i kroppen, men i høj grad på hvad det forekommer sammen med.
En sukkerknald (rent sukker) vejer ca. 2 g svarende til ca 16 Kcal, et alm. æble vejer ca. 120 g og indeholder 50-55 Kcal fra frugtsukker. - Altså 3,5 sukkerknald i et æble, men andet godt såsom vand og vitaminer.
17 år17. oktober 2007 kl. 12:45
Men er det ikke rigtigt man forbrænder frugten hurtiger end sukkeret ? hvor mange frugter kan man så spise om dagen ?
17 år17. oktober 2007 kl. 21:12
Jo, frugtsukker optages lidt hurtigere end alm sukker, men kaloriemæssigt er der ingen forskel. Det letoptagelige sukker sætter sig ikke om morgenen, det er ren energi, der får blodsukkeret op.
Der er ingen særlig grund til at begrænse indtaget af frugt pga sukkerindholdet, men for at holde blodsukkeret jævnt over dagen så man ikke bliver for sulten, skal der suppleres med langsomtoptagelige kulhydrater fra fx groft rugbrød.
17 år17. oktober 2007 kl. 22:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });