Lene Hansson
Du læser en tråd i debat > gode rådepm
re: re: Lene Hansson
Videnskabelige kendsgerninger er sædvanligvis hamrende kedelige...at formidle.
Nærværende emne handler iøvrigt også mere om følelser og sindstemninger end om videnskab - det er absolut ikke noget problem at blive fed på en ganske uvidenskabelig måde - det gælder både for mænd og kvinder.
Du har nok ret i, at vi har meget forskellig tilgang til begreberne kostomlægning og slankekur - og ikke mindst til erkende,at der overhovedet er et problem, som ingen andre end een selv er årsag til - og kun selv kan tage ansvaret for at løse.
Nærværende emne handler iøvrigt også mere om følelser og sindstemninger end om videnskab - det er absolut ikke noget problem at blive fed på en ganske uvidenskabelig måde - det gælder både for mænd og kvinder.
Du har nok ret i, at vi har meget forskellig tilgang til begreberne kostomlægning og slankekur - og ikke mindst til erkende,at der overhovedet er et problem, som ingen andre end een selv er årsag til - og kun selv kan tage ansvaret for at løse.
17 år26. august 2007 kl. 21:37
bruger slettet
re: Lene Hansson
Jeg har hendes bog: Forny dit liv på 8 uger.
Den er simpelthen så god. Hver dag er der en plan over, hvad du skal spise. Det er simpelthen så lækkert mad. Og man føler bare at maven elsker det. To af mine veninder tabte henholdsvis 6 og 8 kg på de 8 uger, og følger ikke bogen mere, men spiser stadig efter syre-base princippet. Og kg rasler stadig af.
Jeg kan klart anbefale hendes bog Forny Dit Liv På 8 Uger. Det er ikke en slankekur, men en livstilsændring. OG DET VIRKER!
Skal selv igang igen, når pengene vil det :)
Den er simpelthen så god. Hver dag er der en plan over, hvad du skal spise. Det er simpelthen så lækkert mad. Og man føler bare at maven elsker det. To af mine veninder tabte henholdsvis 6 og 8 kg på de 8 uger, og følger ikke bogen mere, men spiser stadig efter syre-base princippet. Og kg rasler stadig af.
Jeg kan klart anbefale hendes bog Forny Dit Liv På 8 Uger. Det er ikke en slankekur, men en livstilsændring. OG DET VIRKER!
Skal selv igang igen, når pengene vil det :)
17 år27. august 2007 kl. 09:51
Ulla_J (slettet)
Hej aceo - verden vil jo bedrages, og Lene Hansson formår jo at formidle sine idéer, samtidig med hun har fået foden indenfor på TV og det virker jo når man når folk gennem det medie.
Der er jo iogforsig ikke noget galt med LH's principper og hvis det virker for nogen, så er det jo herligt for dem. Men hver især må jo finde sin måde, og der er ingen tvivl om at LH's budskab der går på motion og masser af grønt er den rette vej. Om man så vil gå op i syre/base, spise frugt til morgenmad eller spise hendes produkter (som hun sikkert tjener fedt på, det er jeg ikke i tvivl om) det er jo helt op til en selv.
Og kvinder "elsker" jo slankekure ;-)
Hilsen Ulla
Der er jo iogforsig ikke noget galt med LH's principper og hvis det virker for nogen, så er det jo herligt for dem. Men hver især må jo finde sin måde, og der er ingen tvivl om at LH's budskab der går på motion og masser af grønt er den rette vej. Om man så vil gå op i syre/base, spise frugt til morgenmad eller spise hendes produkter (som hun sikkert tjener fedt på, det er jeg ikke i tvivl om) det er jo helt op til en selv.
Og kvinder "elsker" jo slankekure ;-)
Hilsen Ulla
17 år27. august 2007 kl. 10:10
Phatchick (slettet)
re: Lene Hansson
Jeg går ikke ind for hendes principper.
Ikke fordi jeg har nogen idé om at det er videnskabeligt dokumenteret eller ej, men fordi det sidder så fasttømret i mig, at kødet og kartoflerne hører sammen og jeg vil ikke undvære lasagne eller pasta med kødsovs.
Men jeg har planer om at købe hendes kogebog, fordi jeg synes hun har fundet en nøgle til hvordan man får maden til at smage af noget, også selvom hovedbestanddelen af ingredienserne er grøntsager.
Jeg er vild med hendes supper (uden at have smagt dem) og de vil kunne få flere grøntsager indenbords hos mig.
Men som sagt....det vil blot være en kogebog, der forhåbentlig kan give nye idéer og ny inspiration, til min allerede igangværende kostomlægning og mere variation i tilberedelsen af grøntsager.
PhatC
Ikke fordi jeg har nogen idé om at det er videnskabeligt dokumenteret eller ej, men fordi det sidder så fasttømret i mig, at kødet og kartoflerne hører sammen og jeg vil ikke undvære lasagne eller pasta med kødsovs.
Men jeg har planer om at købe hendes kogebog, fordi jeg synes hun har fundet en nøgle til hvordan man får maden til at smage af noget, også selvom hovedbestanddelen af ingredienserne er grøntsager.
Jeg er vild med hendes supper (uden at have smagt dem) og de vil kunne få flere grøntsager indenbords hos mig.
Men som sagt....det vil blot være en kogebog, der forhåbentlig kan give nye idéer og ny inspiration, til min allerede igangværende kostomlægning og mere variation i tilberedelsen af grøntsager.
PhatC
17 år27. august 2007 kl. 10:13
Ulla_J (slettet)
Hej Phatchick. Prøv også jamie Olivers kogebøger, opskrifterne kan sagtens omdannes til fedtfattige varianter og der er SÅ MEGET smag på !!
Hilsen Ulla
Hilsen Ulla
17 år27. august 2007 kl. 16:09
Anonym
re: re: re: Lene Hansson
Husk lige Jamie Oliver også tjener fedt på alle hans produkter, Ulla J... Men jeg er nu vild med Lene Hanssons syre/base te og Krydderte. Ja ogJamies bøger er bare gode..
17 år28. august 2007 kl. 08:41
RikkeLouise (slettet)
Lene H og Jamie O
Nu er det jo ikke sådan at bare fordi nogen tjener store penge på noget at det så automatisk bliver dårligt eller falsk. ;)
17 år29. august 2007 kl. 21:31
Anonym
Lene H
Det er jeg kun enig i.. Derfor er bruger jeg både Lene Hansson og Jamie Oliver produkter og deres opskrifter.. Men det lød som om folk mente det var dårligt, fordi de tjener på deres produkter.
17 år29. august 2007 kl. 22:35
bruger slettet
Lene Hansson
Lene Hanssons "rød dressing og dip mix" i fromage frais 0,5% er bare god som dressing. Det blev brugt til aften til pitabrød. Jeg drikker også "syre/base te". Den er rigtig god, mange besøgende spørger, hvad det er for en te, og har derefter købt den..
17 år29. august 2007 kl. 22:41
Jeg kan jo se dem æde alle de forkerte ting, jeg kan nærmest se deres blodsukker hoppe og danse. Jeg tror, at alle de velmente råd fra kloge koner fylder for meget. Der er ikke længere plads til fornuft.
Når det drejer sig om sundhed, så tillader diverse medier (også aviser som politiken og nyhederne på tv2) elendig journalistik med ikke underbyggede påstande. Hvorfor gør de det?
Så fik jeg det ud! Tak for hjælpen :)