Lene Hansson

Du læser en tråd i debat > gode råd

Lene Hansson
Hej alle.

Jeg vil høre om nogen er bekendte med Lene Hansson ( hende fra du er hvad du spiser) og hendes bøger? Jeg overvejer at købe en af hendes bøger, men har set der er rigtig mange;

"30 dage - en holistisk slankedagbog" (2004)
"Du er hvad du spiser" (2005)
"Lene Hanssons kogebog - opskrifter på syre/base kost" (2006)
"Slank og sund på 8 uger" helt ny bog der lige er udkommet! (maj 2007)

Har I nogle råd omkring hvilke I kan/vil anbefale?

Mange hilsner Anja
17 år22. august 2007 kl. 16:01
re: Lene Hansson
Hej Anja

Jeg har hendes "Du er hvad du spiser". Jeg har læst den meget forsigtig (bladret forsigtigt) - så er så god som ny. Hvis du er interesseret, kan du godt få lov at købe den?
- Jeg er personligt imponeret over programmerne på tv3 "Du er hvad du spiser" - og over de mange kg. personerne taber sig. Men jeg går ikke selv ind for hendes teori om syre-baser og at man ikke må blande tingene i kosten.
Men hvis du er interesseret i det, står det meget godt beskrevet i bogen (eller på hendes hjemmeside) - og der er opskrifter og skemaer til eget forbrug.
-Der er så mange forskellige muligheder og meninger om, hvilken form for kostplan man bør følge - så det er nok bare om at vælge den, man synes passer bedst til lige præcis til hver enkelt af os ;-)
Mvh. LJH
17 år22. august 2007 kl. 18:15
Jeg kan ikke anebfale nogen af dem. Hvis man følger hendes kostråd, så skal man nok leve sundt. Men hendes mellemregninger til, hvorfor man bliver sund er ofte helt ude i skoven og slet ikke videnskabeligt funderede. Det medfører, at du vil komme til at gøre en masse nyttesløse ting og at flere vaner skal køres ind, hvilket ifølge min erfaring medfører større risiko for, at livsstilsomlægningen ikke lykkes.

Jeg kan ikke udelukke, at hendes forklaringer og vaner kan motivere nogle - fred være med det. Man skal bare være klar over, at hun må tale mod bedre vidende - måske for at sælge noget af hendes merchandise?
17 år22. august 2007 kl. 18:25
re: re: Lene Hansson
Hej igen.

Og tak for svar så hurtigt. Jeg tog på biblioteket senere, og lånte et par bøger med hende, så LJH - ellers rigtig mange tak, men det her en nu billigst:) Så må jeg prøve at læse lidt om hvadf det handler om, og se om der er noget jeg kan bruge.
17 år22. august 2007 kl. 20:59
eg vil nu også sige at hun gør vægttab sværere end det er for mange. Fordi ud over at man skal til at vælge det sunde frem for det usunde så skal man også til at tænke på ikke at blande det som hun kategoriserer som henholdsvis syre og baser. Jeg tror nu ikke der er meget videnskab i hendes betragtninger.

På den anden side: hvis det virker for dig...jamen så tror jeg ikke at det er skadeligt...råvarerne hun bruger er jo i sig selv sunde. Så hvorfor ikke?

Men jeg synes det kræver energi bare at tænke sundere end jeg plejer...så jeg holder mig bare til grøntsager og magert kød. Jeg gider ikke tænke i alt muligt andet også...
17 år23. august 2007 kl. 09:33
Hej Superwoman.

Det giver jeg dig helt ret i. Er ved at læse i hendes bøger nu, og ser på det som inspiration. Så vælger jeg at bruge det jeg kan, og resten smider jeg væk. Da jeg er på SU har jeg heller ikke råd til alle de ekstra produkter, hun skriver man bør spise/drikke som hun selv har udviklet.

Men for mig, giver det lige lidt inspiration at se på alt det andet, når jeg er kørt lidt fast i det gamle:)
17 år23. august 2007 kl. 10:47
Lene Hansson
Hej... Sidder lige nu og nyder "hendes" Müsli med 16 % fiber. Den er simpelthen bare god..
17 år24. august 2007 kl. 08:26
Jeg havde også til hensigt at følge hendes kost, efter at have set programmerne på tv3, for kan jo se det virker, men er ikke til alt det forskellige hun siger man skal spise, og man må vist heller ikke drikke kaffe og såern..og så står jeg først af;0) Tror så bare det er de færreste der kan holde til at leve i den stil hele tiden...så jeg er besluttet på bare at leve sundt med masser af grønt, og det virker jo og jeg bliver dejlig mæt.
17 år25. august 2007 kl. 22:29
Kan i der fortsat snakker positivt om Lene Hansson forklare en dum mand som mig, hvordan i fortsat kan tage hende seriøst, når i ved, at en stor del af hendes principper er alternative (helt uvidenskabelige). Samtidig storproducerer hun bøger og "slankeprodukter" og kan derfor absolut ikke betragtes som neutral formidler.

Jeg synes det råber til himlen, men er selvfølgelig også udstyret med en meget videnskabelig tilgang til verden. Hvad er det ved netop hende, som gør i føler hun har en stor del af svaret på vægtproblemer?
17 år26. august 2007 kl. 10:44
Nok mest fordi hun midt i al staffagen trods alt har fat i det væsentlige, nemlig den optimale energifordeling i kosten. Jeg ser hendes TV-budskab som en underholdende måde at få sparket en kostomlægning i gang på - langt mere underholdende end eksperternes løftede pegefinger: Husk nu 6 om dagen. ... Flertallet af landets befolkning spiser stadig alt for meget fedt og sukker og alt for få grøntsager.
Det er faktisk et eksempel på at den uvidenskabelige tilgang nok er det bedste til at få budskabet til at fise ind - og dét er det væsentlige.
Vi, de frelste, jo i stand til at forholde os kritisk og sortere det uvæsentlige fra - så hvad er problemet?
17 år26. august 2007 kl. 13:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });