Overspisning. HJÆLP!!!!

Du læser en tråd i debat > gode råd

re: Overspisning. HJÆLP!!!!

Jeg vil da også lige komme med mit input her :)
Jeg har læst mig frem til at at for at få sukkertrangen helt til livs, så disse ædeflip ikke opstår er ved at at holde sig væk fra alt sukker i 3 måneder. Det gør at sukkerstofferne kommer helt ud af kroppen, og man efterfølgende bliver bedre i stand til at styre små portioner af usundt. Det kan selvfølgelig varierer lidt fra person til person. så hvis det stadig er svært at styre efter 3 måneder, så tag en sukkerfri måned mere eller 2.
15 år8. juni 2009 kl. 19:34
Hvis man gerne vil spise slik i små mængder så er her en strategi:

(Jeg vil i øvrigt sige at Rollike har helt ret: lidt sjælegranskning er på sin plads når man har sådanne ædeflip)

1) Køb kun slik i de mængder, som du har planlagt at spise. Lad være med at falde for mængde-tilbud. Du æder det bare i et højere tempo og sparer ingenting og får tilmed dårlig samvittighed. Hvis man kun køber det slik, man har planlagt at spise, så er der heller ikke noget i huset der kan friste.

2) Hvis man alligevel har mere slik i huset end man har planlagt at spise (f.eks. hvis man tillader sig et lille stykke mørk chokolade hver aften når man har været en god pige/dreng) så put det ned i en pose i en beholder som er nede i en beholder (ala russisk dukke). Sæt det hele op på et skab eller en hylde hvor det er lidt svært at nå.

Når der så skal spises, så tag kun den mængde frem som du planlægger at spise. Pak resten væk inde i 5 indlejrede bøtter og en plastik pose og læg det længst inde bagved i hjørneskabet. Så er det så besværligt at finde frem igen at du sikkert ikke gør den øvelse ret mange gange i træk.
15 år9. juni 2009 kl. 12:25
Nu hvor vi taler overspisning havde jeg et flip igår...
Min eksamen er på mandag og mange af de andre fra vores hold bliver færdig i disse dage med deres eksamen... Jeg blev ked af det over at jeg ikke er færdig endnu og derfra kom lysten til at spise....

Jeg gik i Superbest og tænkte nu skal jeg have alt det jeg har lyst til..

Det kedelige af det hele er at jeg ikke havde lyst til chips, slik sodavand osv... Men istedet købte 2 pakker rugbrød og noget sundt pålæg... HVAD SKER DER LIGE FOR DET?

Jeg spiste dog 5 stykker rugbrød hvilket resulterede i kvalme og mega mavepine igår og igen idag.... Kroppen har virkelig lært at sige fra nu.. Og også hjernen..
15 år11. juni 2009 kl. 08:37
jeg synes det er nogle gode råd i alle er kommet med - selv står jeg i lidt samme situation..

jeg vejer ca fem kg for meget og det erjeg bare SÅ ked af :( jeg har prøvet at analysere mine ædeflip, og jeg tror det er når jeg er ked af det. og jeg er for det meste ked af det fordi jeg vejer for meget og min mave buler så meget ud. når jeg er sammen med andre kan jeg for det meste sagtens styre mig, men lige så snart jeg er alene æder og æder og æder jeg, det har ingen ende før jeg bare er VIIIRKELIG tæt på at kaste op. det er helt forfærdeligt! problemet er bare, at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre? marajas foreslag er måske en god ide - men er det bare alt slik, chips, sodavand osv? eller?

og den med løbeturen kunne måskeogså være en ide, dog får jeg bare tit mine flip på upassende tidspunkter, fx sent om aftenen...

men hvis der er nogle gode råd, så kom endelig med dem! er SÅÅÅ fortabt!
15 år29. juni 2009 kl. 13:48
Jeg får ikke de vildeste flip, men jeg får alligevel nogle. Tit hvor jeg har spist et måltid og så synes jeg godt liiiige jeg kan tage noget knækbrød, og en riskis, og noget mere knækbrød og nogle flere kiks, og måske lidt sødt... Og så kører vi i ring. Jeg tænker også på mad virkelig ofte, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det.

Lige i dag havde jeg et flip, men jeg sørgede for at flippe i gulerødder, og så te. Hvis jeg kan nøjes at flippe med sundt så er det vel bedre end ingenting.
15 år2. juli 2009 kl. 00:10
Måske mit svar kommer lidt sent, men jeg har først lige nu set tråden her. Jeg er helt rystet, for det er som at læse min egen historie; jeg vejer også 5-8 kilo for meget og kan leve sundt i ca. et par uger, hvorefter jeg så får et kæmpe ædeflip af samme kaliber som beskrevet nedenfor -og i denne forbindelse kan der ryge helt vanvittige mængder indenbords på rekordtid. Det er som om, at maden i situationen får magten, og man slet ikke er i stand til selv at stoppe. Man fortsætter til man er ved at kaste op og eller har fået hjertebanken. Jeg har tidligere søgt forskellige steder på nettet for at finde frem til andre med samme issue, og det lader til, at det er en form for spiseforstyrrelse ved navn BED. Må desværre erkende, at jeg ikke har fået gjort yderligere ved det, da jeg simpelthen ikke har været i stand til at overskue at skulle deale med det faktum, at jeg måske har en spiseforstyrelse. Man blive så ulykkelig bagefter, og det gør én fortvivlet. Jeg har forsøgt at analysere på, hvornår disse ædeflip kommer, og om der er en sammenhæng mellem flip og tristhed, og det synes jeg faktisk ikke, at der er. Og hvor mærkeligt det end kan lyde føler jeg mig i bund og grund som en sund og psykisk stabil og stærk kvinde. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor mine tanker stort set altid kredser om mad. Jeg føler ingen form for mindreværd, hverken i forhold til min personlighed eller mit udseende (joh, kun når jeg føler mig tyk og klam ovenpå et ædeflip)
Nå, det var lidt tanker herfra, håber det kan bruges.
Varme hilsner fra mig
15 år2. august 2009 kl. 01:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });