Hej Peakaboo.
Hvor mange kcal spiser du de andre dage? Jeg har først hørt om kuren i dag eller dvs. 1 dagskuren. Spiser du alle 500 på en gang, eller laver du flere måltider? Har du læst noget omkring 1-dagskuren? Den finder jeg næsten mere spændende og overskuelig.
Jeg synes, at det virker spændende, og jeg vil nu give mig i kast med det fra denne uge. Jeg håber, at du vil dele lidt mere ud af din erfaring.
Til kritikerene: Man kan vel sammenstille nye kure med ny viden. Det har på intet tidspunkt været evidens bevist, at kroppen har godt af mange små måltider. Faktisk viser ny forskning faktisk det modsatte... Jeg forestiller mig, at netop denne nye tænkning bliver banebydende for, hvordan vi skal tænke kost og sund livsstil. Vi har jo også, en gang for ikke særligt mange år siden, troet, at pasta var vejen frem til sundhed. Det er vel heller ikke længe siden, at vi vendte kostpyramiden om. Man skal selvfølgelig være skeptisk, ikke sulte sig eller kaste sig ud i nye kure med bind for øjnene, men dog skal man ikke udelukke nye kure - specielt ikke en som denne, der faktisk har reel forskning i ryggen.
#12 af Kathrineb (slettet)
Jeg klarede min første faste fint. Det var på den ene side hårdere end ventet (f.eks. var jeg drøn-sulten kl.10, selvom jeg sjældent plejer at spise noget før frokosttid...) men dagen som helhed var lettere fordi jeg vidste, det var slut imorgen.
Om det er et tilfælde eller ej ved jeg ikke, men jeg var lidt utilpas de næste to dage. On-off kvalme og manglende appetit. Det skal lige siges der var andre i huset der heller ikke var på toppen.
Jeg har fundet ud af, at jeg kan gøre det. Dog er der nogle ydre omstændigheder (vi er igang md at pakke hele vores hjem ned og flytte til den anden ende af landet), der gør at jeg venter lidt med at faste to dage om ugen. Til gengæld vil min mand gerne være med når vi er flyttet, så det er jo positivt.
Jeg er stadig inspireret, men må erkende at det bliver hårdt og vælger derfor at udskyde det lidt. Jeg skal nok opdatere når jeg faster igen.
:-)