Hurtigt vægttab frem for k´langsomt vægttab

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Hurtigt vægttab frem for k´langsomt vægttab
Synes det er et meget flot vægttab på 30 kg på 6 mdr. :-)

Jeg tror også som andre er inde på, at det er selvfølgelig forskelligt fra person til person. Jeg er selv tilhænger af et langsomt vægttab - men har heller ikke rigtigt andet valg ;-) Jeg er en langsom taber :-)
11 år18. april 2013 kl. 20:03
Hej Yeswecan32

Jeg kan se på din profil, du allerede har tabt dig fra 96 til 74 kg ... det er rigtig flot og viser, at du kan mærke, hvad der virker for dig ... så pyt om du synes, det går lidt langsomt ... du har jo styr på det ... :-) ... Hvor lang tid har du tabt dig over?
11 år23. april 2013 kl. 10:54
Mange tak :-)

Jeg er faktisk ikke helt sikker - jeg stoppede med at ryge og tog ca. 5 kg på - dem har jeg så tabt igen. Men det er ikke gået i lyn tempo - men har heller ikke taget på igen på nær de 5 ryger kg, som er smidt igen. Så ja skal vel bare være glad for jeg er over halvvejs :-) Mangler ca. 16-17 kg vil jeg tro :-)
11 år23. april 2013 kl. 15:54
Hej Calcit. Jeg er tilknyttet hjemmesiden overviktskirurgi.se, men er også selv i gang med et vægttab - dog uden en GBP-operation.

Jeg følger samme kostplan, som personer der er blevet opereret, men uden at opleve samme vægttab. Jeg spiser hvad der svarer til 800-1200 kalorier pr dag og træner derudover 1-2 timer pr dag.

Det er umuligt for ikke-opererede, at opleve samme vægttab. Grunden til dette er, at de ganske simpelt er fysisk umuligt for GBP-opererede at optage så mange kalorier/fedt, som ikke-opererede.

Så selvom jeg kører samme plan, træner mere mv., så kan jeg nok ikke forvente at tabe mig mere end 7-10 kg. på en måned, men det er også OK i mit eget tilfælde.

Mvh
Jonas
11 år11. juli 2013 kl. 12:03
Jeg tror dit vægttab bliver hæmmet af, at du træner, Jonas.

Når man er så langt nede i kalorier (langt under det ens krop rent faktisk har brug for) så er det ikke så hensigtsmæssigt også at træne 1-2 timer om dagen. Jeg tror faktisk du kunne få et bedre vægtstabsforløb ved at spise lidt mere, så kroppen føler den har energi nok til det hele - men hvis dit nuværende forløb er fastsat af en læge eller andet, så skal du naturligvis blot fortsætte; ellers vil jeg anbefale at gå til en læge eller diætist og få vejledning af eksperterne :)
11 år11. juli 2013 kl. 13:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });