#12 af anzhomg (slettet)
Bedste måde at tabe sig på
Du læser en tråd i debat > vægttabanzhomg (slettet)
re: Bedste måde at tabe sig på
Hovsa, det link er selvfølgelig lagt ud, for at du kan læse HVORFOR du endelig ikke må komme derned :) måske andre også kan få gavn af det?
11 år21. februar 2013 kl. 23:44
beyondswish (slettet)
Af egen erfaring kan jeg sige at da jeg begyndte mit vægttab og spiste rigtigt godt og sundt den første uge, ændrede stort set ikke min motionsmønster og jeg tog 200 gram på den første uge... Ugen efter kom vægttabet så og efter to uger havde jeg tabt 1,5kg (på en lidt mindre kalorieholdig diæt end din men til gengæld med et ret lavt aktivitetsniveau da jeg først startede med motion senere i processen. Jeg tror nogle gange at kroppen lige skal vænne sig til den nye kost og hvis du har tjekket alle de sædvanlige fejlkilder (f.eks undervurdering af hvor mange kcal du reelt spiser etc.) så ville jeg bare fortsætte og se hvordan det ser ud om et par uger før jeg ville blive bekymret :)
11 år22. februar 2013 kl. 05:31
Girl next door
4 dage er ikke meget - og endnu vigtigere: med din højde og vægt er der ikke meget at gi' af, så måske holder kroppen stædig fast på det sidste (hvis der er noget sidste). Er du i forvejen trænet, så skal du nok ikke forvente det store vægttab (på grund af den lave vægt) og er du ikke trænet, så tror jeg ikke du skal satse på vægttab, fordi muskler også vejer og du bruger jo tid på at træne.
Til sammenligning kan jeg fortælle dig, at jeg er 172cm og vejer ca. 56 kg.
På trods af at jeg spiser relativt få kulhydrater, ingen sukker, ingen pasta, ingen ris, ingen kartofler og masser af proteiner og fedt, så falder vægten ikke bare sådan lige af den grund. Jeg spiser i snit 1600 kcal om dagen, men er ikke vildt aktiv en stor del af tiden udover huslige gøremål og lufte hund.
Er du sikker på at du er realistisk i dit ønske om at tabe dig i en fart? Det er jo ikke rigtigt en kur at spise på den måde, men mere en stil og et valg/fravalg i forhold til visse madvarer.
Til sammenligning kan jeg fortælle dig, at jeg er 172cm og vejer ca. 56 kg.
På trods af at jeg spiser relativt få kulhydrater, ingen sukker, ingen pasta, ingen ris, ingen kartofler og masser af proteiner og fedt, så falder vægten ikke bare sådan lige af den grund. Jeg spiser i snit 1600 kcal om dagen, men er ikke vildt aktiv en stor del af tiden udover huslige gøremål og lufte hund.
Er du sikker på at du er realistisk i dit ønske om at tabe dig i en fart? Det er jo ikke rigtigt en kur at spise på den måde, men mere en stil og et valg/fravalg i forhold til visse madvarer.
11 år23. februar 2013 kl. 02:23
bruger slettet
Jeg kom lige til og tænke på, hvis du er interesseret i at spise en kost uden så mange kulhydrater ville jeg, bare lige fortælle dig om nogle bøger, du evt. kunne låne på biblioteket, hvis du har lyst :0)
- Omega metoden, Niels Ehler
- dukan kuren, Pierre Dukan
- stenalderkost, Thomas Rodes
- south beach kuren, Arther Agatston
- spis maven flad
Det er bare til inspiration, har læst dem alle - kun fordi jeg er sundhedsviden junkie , spiser selv masser af kulhydrater ;0)
Hvis du mangler inspiration
- Omega metoden, Niels Ehler
- dukan kuren, Pierre Dukan
- stenalderkost, Thomas Rodes
- south beach kuren, Arther Agatston
- spis maven flad
Det er bare til inspiration, har læst dem alle - kun fordi jeg er sundhedsviden junkie , spiser selv masser af kulhydrater ;0)
Hvis du mangler inspiration
11 år23. februar 2013 kl. 15:27
calcit
tak for din betænksomhed og forslag....:-)
11 år23. februar 2013 kl. 16:48
bruger slettet
Calcit du er sød tak :0)
11 år24. februar 2013 kl. 11:30
soon2befit.tumblr.com Jeg har selv været der og det gjorde intet godt for min krop! efter jeg skruede op for kalorierne begyndte jeg for alvor at se forandringer, både på vægten og i spejlet.
Nu spiser jeg minimum 1500 kcal om dagen, ikke under! og minimum protein svarende til 1,5 gram pr. kg. jeg vejer.
Noget andet er: min menstruation er også ret tam pga. p-piller, men jeg kan stadig snildt tage 3 kg. på under den! De ryger heldigvis hurtigt igen :)