Bedste måde at tabe sig på

Du læser en tråd i debat > vægttab

Bedste måde at tabe sig på
Jeg er for nylig begyndt på at spise færre kulhydrater, så vidt muligt ingen tilsat sukker, godt med fedt, kosttilskud i form af HUSK, maximum kalorie-indtag på 1600 og kalorieforbrænding på 400 om dagen... Jeg er på 4. dagen og sprang op på vægten idag, men jeg har Guddødme taget 400 gram på! Jeg forstår ikke, hvad jeg gør galt? Jeg sover som jeg skal og går også så vidt muligt på toilet en gang om dagen... :)

Er der nogen, der kan gennemskue hvorfor vægten ikke vil som jeg vil? :/
11 år21. februar 2013 kl. 18:45
re: Bedste måde at tabe sig på
Husker du at drikke 2 liter vand om dagen? :)
Får du måske for få kalorier? Spiser du en masse proteiner? Har du menstruation? Er du lige begyndt at træne?
11 år21. februar 2013 kl. 19:22
Hmm. Ja, jeg synes jeg drikker nok vand. Omkring 2 liter. Jeg ved det ikke, er 1600 kalorier ikke rigeligt, når man også skal tabe sig? Jeg er jo kun fysisk aktiv op til halvanden time om dagen (cykle, løbe, træne)... Det kan godt være, at jeg simpelthen bare skal spise mere protein! Jeg har en halv tam menstruation pga. p-piller, den kommer regelmæssigt, men er ikke rigtig noget rigtigt! Nej, jeg har trænet regelmæssigt siden sommerferien sidste år. Men tak anzhomq! :) Jeg vil overveje det med kalorierne og proteinen :)
11 år21. februar 2013 kl. 20:07
Hej Nuseren

Er du lige begyndt med en masse motion ?

Det er ikke sikkert du gør noget galt - maden skal jo også lige igennem systemet osv ;0)

Jeg synes, hvis du ikke allerede har gjort det, at du også lige skal måle dig med et målebånd i morgen tidlig. For man kan godt tabe sig uden man svinder ind i cm og vægten kan stå stille og cm forsvinder ;0)

Mange hilsner
11 år21. februar 2013 kl. 20:43
ha ha undskyld så ikke lige dit sidste svar ;0)

11 år21. februar 2013 kl. 20:47
Selvom menstruationen er tam, så vil du stadig have hormonsvingninger igennem din cyklus, hvilket påvirker vægten. Nogle taber vægt omkring menstruation, andre tager på - alt sammen hormonelt bestemt. Så måske er det alligevel derfor?

Kan det være fordi du overvurderer dit energiforbrug, og reelt forbrænder mindre end 1600 kcal om dagen?

Det kan også bare være et af de udsving som sker, når kroppen udsættes for noget nyt. Først kæmper den lidt imod, og så giver den efter. 4 dage er ikke meget at basere noget på, så mon ikke du får et bedre indblik i, hvad den nye kost gør ved din krop, når der er gået lidt længere tid? :)
11 år21. februar 2013 kl. 21:19
link
Tjek lige følgende link. Det vil fortælle dig, hvad din min. forbrænding er. Jeg er enig med sidste indlæg, måske du skal overveje at sætte kcal indtaget ned på 12-1400 kcal.

(et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)

Ps. Jeg tager btw altid min et kilo på omkring min mens til trods for p-piller. :)
11 år21. februar 2013 kl. 21:43
Yeswecan32: Det vil jeg da lige prøve i morgen! :) Det kan godt være, at jeg bare er utålmodig, men jeg træner hårdere end jeg plejer og spiser mindre og intet usundt... Det er bare frustrerende.

Fedania og Kathrineb (tak for linket!! :)) Jeg tror også lige jeg vil se et par dage an, og hvis der ikke er sket noget ved næste vejedag, så vil jeg reducere mit kalorieforbrug. Jeg er bare så dårlig til at "sulte" som jeg gør med de 12-1400 kalorier. :/
Jeg er utålmodig fordi kure plejer at resultere i vægttab med det samme! :(

Hvor meget væske drikker I i løbet af dagen, hvis I rører jer til intensiv træning i en time cirka? :)
11 år21. februar 2013 kl. 22:45
Hej igen ;0)

kender det godt, man kan godt blive utålmodig ;0)

Mht. vand jeg drikker ca. 2 liter vand hver dag. Ellers bliver min hud tør, uren, kan ikke få tørsten slukket ordentligt m.m. Derud over drikker jeg te, cola light osv.

En tommelfinger regel er at, man skal drikke 1/3 i dl af sin kropsvægt. Og mere hvis man træner, er syg eller det er meget varmt. Din krop kan dog kun optage 2 dl hver 20 min, så du skal dele dit væske indtag godt ud over dagen, ellers render det bare lige igennem dig.

Og så tror jeg bare man skal øve sig i og mærke efter, om man er mere tørstig. Jeg har altid vand til at stå, og går og drikke lidt af tit ;0)
11 år21. februar 2013 kl. 23:19
Jeg synes 1600 kalorier om dagen lyder ret så fornuftigt. Og du skal huske at give det noget mere tid - jeg synes i hvert fald du skal give det 14 dage, hvor du spiser de kalorier og motionerer. Så hvis der intet sker på vægten eller cm, så kan du regulere dit indtag - men jeg synes bestemt ikke du skal gå under 1500 kalorier om dagen. Det skal jo helst være en livsstil og ikke en kur.
Så mit bedste råd må være - giv det tid!
11 år21. februar 2013 kl. 23:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });