på den igen...hvis det ikke skal gå den forkerte vej

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Argh...
Jeg kender også udmærket at vægten sagtens kan stige med et helt kilo fra dag til dag, uden at der egentlig er nogen åbenlys grund til det. Jo mere ens sammensat jeg spiser jo mindre hopper vægten dog. Og de ekstra udsving kan jo også gå den anden vej så jeg tror det er vigtigt ikke at være så fokuseret på tallet på vægten ved den enlige måling, men i stedet se sammenhængen og udviklingen og især den positive virkning ens tiltag har generet på kroppen.
Derudover ved jeg ikke om du måler dig rundt omkring på kroppen? Nogle gange i mit vægtforløb har det i hvert fald stået meget stille på vægten, hvorimod målene (på månedlig basis) stadig har ændret sig)
11 år9. januar 2013 kl. 18:31
ups
Glemte at få madpakken med i skolen i dag, den stod stadig hjemme i bryggerset, da jeg kom hjem, så var nødt til at købe mad i kantinen. Fik dog taget gode valg(klapper mig selv på skulderen:-)).
Så har valgt ikke at skrive mad for idag, da jeg absolut ingen ide har om mængden. Men maven har det godt og er ikke oppustet eller noget, så tror dagen er gået fint.

Har endvidere bevæget mig mindst ½ time hverdag siden i lørdag - hurra. Længe siden sidst, havde glemt, hvor god energi det giver.
De sidste par dage har det været fodbold i haven med ungerne - hyggeligt, men græsplanen ser ikke for godt ud;-)

Ellers er der bare dejligt at være tilbage på skolebænken - efteruddannelse, men er ikke vant til at sidde stille så længe af gangen, bliver lidt rastløs i den sidste ende af dagen...Så er hjemmestudiedagene gode, for der kan man røre sig mere ind imellem.

Synes vist bare at livet er rimeligt ok pt... :-) :-) :-)
11 år10. januar 2013 kl. 19:33
God start - dårlig slutning
Ja, sådan er dagen altså gået idag.
kost første halvdel af dagen var god og fornuftig og bevægelse har der også været noget af, men til aftensmad og disney sjov med ungerne gik det helt galt - endte med at råæde vingummi - æv...

Jeg er ikke helt ned i kulkælderen over det, bare ærgelig og bevidst om, at jeg skal være maden MEGET bevidst i morgen, for at indhente noget af det 'tabte' fra idag - og vise stor styrke til søndagens børnefødselsdag...

Kæmper forsat og lader mig ikke trumle af en dårlif aften...
11 år11. januar 2013 kl. 21:51
re: på den igen...hvis det ikke skal gå den forkerte vej
hvorfor går det altid galt om aftenen?
Spiser fornuftigt i løbet af dagen, men får de vildeste cravings om aftenen og pt giver jeg for ofte efter for dem.

Gode råd til, hvordan jeg får det stoppet modtages gerne...
11 år14. januar 2013 kl. 19:52
Du skriver, at det går godt hele dagen - men hvad er det, du kalder godt? Hvis du får for lidt brændstof indenbords i løbet af dagen, kan det være derfor kroppen går amok til aften.

Hvad med et eftermiddagsmellemmåltid med godt med protein, for at sikre, at du holder mæthedsfornemmelsen indtil efter aftensmaden er begyndt? Og det samme med aftensmaden - flere proteiner, så du ikke føler dig sulten ud på aften.

Evt. noget sukkerfrit slik af den type du nu er til (jeg er personligt vild med saltlakrids og har altid nellie dellies liggende) - de er ikke kcal fri, men oftest skal der ikke så mange af dem til, før man er "mættet".
11 år14. januar 2013 kl. 19:56
Umiddelbart får jeg ikke for lidt kalorier til og med middag og er heller ikke sulten.

Måske er det eftermiddagsmaden der halter, som du siger Fedenia, for kan faktisk godt holde mig kørende til aftensmad, men kan så ikke mættes. Måske mangler der en bund fra eftermiddagen. Det tror jeg, at jeg vil prøve, det kan i hvert fald ikke blive værre... :-p
Og måske også lidt ekstra proteiner - er, vist jeg skal være ærlig, nok faldet lidt af på det med proteinerne.

Tak for at pointere det åbenlyse...Vil prøve det asap.
11 år14. januar 2013 kl. 21:07
Jeg kiggede hurtigt din dagbog for de sidste par uger igennem, og synes ikke rigtigt jeg kunne se så mange proteiner, så jeg er sikker på, at det vil gøre en forskel :)
11 år14. januar 2013 kl. 22:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });