på den igen...hvis det ikke skal gå den forkerte vej

Du læser en tråd i debat > vægttab

på den igen...hvis det ikke skal gå den forkerte vej
hen over sommer og efteråret fik jeg tabt mig 8 kg og jeg var tilfreds og skulle til at vedligeholde... og så røg al motivation - æv.

Der er ikke røget meget på, men ca 1½ kg og det irriterer mig grænseløst, så nu skal de af - også gerne et par kg mere(hvilket var mit oprindelige mål).

Så der skal tastes ind igen og motionen - som i et par måneder har været ikke eksisterende - skal ind i hverdagen igen. Starter i det små, for ikke at 'dø' i det - men skal gerne op at lave hårdt fysisk motion min. 3 gange om ugen.

Kom nu viljestyrke og motivation.
11 år2. januar 2013 kl. 08:21
re: på den igen...hvis det ikke skal gå den forkerte vej
ja, så gik startskuddet og allerede i dag gik det galt. Er monstersulten hele tiden...Måske det hænger sammen med menses.

Har forsøgt at holde igen, men vist ikke helt godt nok. Dagen ødelægger dog ikke planen, op på hesten igen og forsøg at navigere i datterene fødselsdag - der er spredt ud over de næste par dage.

Julens overforbrug af chokolade er lidt svært at lægge fra sig, når det stadig ikke er spist op.
11 år2. januar 2013 kl. 21:34
Det er godt du tager fat om det nu. Jeg tabte mig 18kg, og har nu taget ja, 9 af kiloene på? Det er ikke godt. Så det er rigtig godt at du er opmærksom :)

Jeg kender godt de dage hvor man bare vil spise alt. Det er somom man slet ingen kontrol har, det er ubehageligt! Men ja det hænger nok sammen med hormoner. Det gør det i hvert fald for mig.
11 år5. januar 2013 kl. 11:26
Godt du tager fat igen så hurtigt, ellers kunne der jo hurtigt være røget meget mere på :)

Hvis du skriver alt ind i dagbogen, er det da ikke underligt du er sulten! Sørg for at spise lidt mere, så er det også mere sandsynligt, at du kan holde dig fra de søde sager :)
11 år5. januar 2013 kl. 14:09
Ja, det er også for at det ikke skal gå helt galt, at jeg jeg gået igang med det samme igen.

Jeg får ikke helt skrevet alt ind, det har været svært nu her med mange besøg ud af huset og børnefødselsdage herhjemme - jeg vejer og måler ikke, når der er gæster - så man kan ikke helt regne med dagbogen.

Foirventer dog at blive mere habil til at skrive madet ind igen, når en normal hverdag starter efter ferie, sygdom blandt ungerne og årets første fødselsdag er overstået.

I dag kom jeg endelig lidt igang med motionen igen - blot en gåtur i friskt tempo på 35 minutter, lidt - men trods alt gav det nu en ret god fornemmelse. Så skal helt sikkert gøre mere af det.

De sidste par dage(idag fraset) er gået ok...så mon ikke jeg er på vej i den rigtige retning?
11 år5. januar 2013 kl. 17:42
Dagen idag er startet fantastisk, er nemlig helt frisk - ingen af de syge børn har været vågne i nat - HURRA.

Skovvandretur med pigen på 8 år i 45 minutter - kan godt mærkes efter langs tids inaktivitet.
Maden har også bare kørt på skinner - dejligt.
Føler mig for første gang i lang tid motiveret og lidt overskudsagtig. Fantastisk fornemmelse.
11 år6. januar 2013 kl. 12:00
Den følelse elsker jeg. Godt at høre!

Det også dejligt at gå i naturen i øvrigt. Jeg kan fks. ikke løbe på løbebånd, langt hellere et eller andet sted med nogat naturduft og noget flot at kigge på :)
11 år6. januar 2013 kl. 18:36
Argh...
skal lige af med lidt damp...
synes selv jeg har gjort tingene ret fornuftigt den sidste uge: overholdt kalorieindtaget - med primært fornuftige ting - og bevæget mig mere end de sidste par måneder(og endda tilsammmen), men alligevel hopper vægten op og med.

Er gået fra 61,2 til 60,5 og op igen til 61 æv... håber det hænger sammen med lidt for saltholdige snack de sidste par dage(binder det ikke ekstra væske) og en mave der er lidt træg, skal lige vende sig til alle de grønsager igen... Jeg plejer i hvertfald ikke at blive påvirket af min cyklus - tiden passer heller ikke for det, så det kan jeg ikke give skylden.

Men jeg er ikke slået ud, men bare irriteret.
11 år9. januar 2013 kl. 07:09
re: Argh...
Jeg tror det er helt normalt, at vægten hopper lidt rundt - og især når det ikke passer ind i vores egne planer, at den hopper :)

Jeg har også en tendens til at veje lidt mere, når salte ting er sat til livs - og hvis du er begyndt at bevæge dig mere, kan du også have mere blod i kroppen (det begynder kroppen på ret hurtigt). Hvis maven så ovenikøbet er lidt træg, så er det jo en hel pallette af uheldige sammentræf. Faktisk er der mange fysiologiske forklaringer på det du oplever - bare bemærk at du rent faktisk HAR tabt dig, at du spiser sundere og at du bevæger dig mere. Uanset om du vægten går ned eller ej, så er du i hvert fald sundere end før! :)
11 år9. januar 2013 kl. 07:39
re: Argh...
Det kender jeg godt. Min vægt hoppede fra 60 til 60,4 kg en dag og det gjorde mig bare så trist!

Man kan jo ikke sådan egentlig tage 400g på på en dag men altså :P

Men håber ikke det ødelægger din dag!
11 år9. januar 2013 kl. 08:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });