2 år sidan - 63kg, NU: 77,8 Jeg sir STOP!!!!
Du læser en tråd i debat > vægttabAblanu
re: 2 år sidan - 63kg, NU: 77,8 Jeg sir STOP!!!!
Rolig nu! Hvad kan du bruge det at veje 63 kg til, hvis du ender med en krop der er totalt udsultet?
Til at starte med: Dit mål er urealistisk. 16 kg på to måneder er virkelig meget, selv hvis du havde vejet 100 kg (for meget).
Spiser du så lidt, sætter du dit stofskifte ned, og du vil bagefter ikke kunne spise særligt meget uden at tage på. Desuden er der flere forskellige sygdomme og problemer du kan få ved så hurtigt et vægttab.
Du vil højest sandsynligt tage alle kiloene (og flere til) på i løbet af meget kort tid efter din 'kur'.
Det korte af det lange er: Slap af! Hvis du ønsker et varigt vægttab, så sæt et mål på ca. et halv kilo om ugen, giv dig selv lov til at slå dig løs en gang imellem, og tag den så med ro.
Du kan f.eks. sætte et mål der hedder 75 inden din fødselsdag - så kan du ramme de 63 til din fødselsdag næste år (eller evt før, hvis du ønsker det). Langt mere realistisk, sundere for dig og du behøver ikke tage det hele på igen :)
Til at starte med: Dit mål er urealistisk. 16 kg på to måneder er virkelig meget, selv hvis du havde vejet 100 kg (for meget).
Spiser du så lidt, sætter du dit stofskifte ned, og du vil bagefter ikke kunne spise særligt meget uden at tage på. Desuden er der flere forskellige sygdomme og problemer du kan få ved så hurtigt et vægttab.
Du vil højest sandsynligt tage alle kiloene (og flere til) på i løbet af meget kort tid efter din 'kur'.
Det korte af det lange er: Slap af! Hvis du ønsker et varigt vægttab, så sæt et mål på ca. et halv kilo om ugen, giv dig selv lov til at slå dig løs en gang imellem, og tag den så med ro.
Du kan f.eks. sætte et mål der hedder 75 inden din fødselsdag - så kan du ramme de 63 til din fødselsdag næste år (eller evt før, hvis du ønsker det). Langt mere realistisk, sundere for dig og du behøver ikke tage det hele på igen :)
12 år4. august 2012 kl. 20:49
sundform (slettet)
Det lyder som min historie også. i foråret 2008 havde jeg været medlem på slankedoktor i ca. 6. mdr og havde tabt mig fra 87 til 63. I dag er jeg så tilbage på godt 80 kg og sir STOP som du. Jeg vil være tilfreds med bare at tabe 10 kg i denne omgang og så kunne holde det. Jeg tænker også det vil være en fantastisk fødselsdagsgave til mig selv.(heldigvis) har jeg først fødselsdag d. 1. dec. så tidsperspektivet er realistisk for mig.
Du ska ikke gå i panik fordi vægten svinger lidt fra dag til dag, --selv om det er irriterende, for det vil den gøre uanset hvor præcist man "følger bogen". De dage skal du bare tænke "pyt, -jeg har gjort alt det rigtige" og så en dag eller 2 efter vender det igen.
Jeg er klar til kamp, skal vi kæmpe sammen, måske især mod utålmodigheden...?
kh Sanne
Du ska ikke gå i panik fordi vægten svinger lidt fra dag til dag, --selv om det er irriterende, for det vil den gøre uanset hvor præcist man "følger bogen". De dage skal du bare tænke "pyt, -jeg har gjort alt det rigtige" og så en dag eller 2 efter vender det igen.
Jeg er klar til kamp, skal vi kæmpe sammen, måske især mod utålmodigheden...?
kh Sanne
12 år4. august 2012 kl. 22:10
denbuttede (slettet)
Ablanu.
Jeg kan godt se sin pointe og giver dig helt ret! Men nu har jeg prævet at være på slankekur i laaang tid. Og jeg er træt af at der ikke sker noget. Jeg får det dårligt med mig selv :(
Det kan godt være det er ret urealistisk, hvilket det sikkert er, men jeg vil prøve så godt jeg kan!
Og btw. Mange tak for råd!! :-)
Hej Sanne! :)
Ja jeg synes helt klart vi skal kæmpe sammen. Det er altid lettere at komme igennem det når man er flere om det!
Jeg synes vi skal have 2 veje dage om ugen. Hvor vi skriver hvor meget vi vejer og hvordan det er gået. Op og nedture. Det er dejligt med noget motivation også!
Synes vi skal veje os hver mandag og torsdag. Så kan vi holde os selv i ørene også :) hvis du er frisk, så har jeg kun en ting at sige!
LAD OS KOMME IGANG.
Startvægt: 77,8kg.
Mandag d. 6/8:
Torsdag d. 9/8:
Nu går det for alvor løs folkens!! :D
Jeg kan godt se sin pointe og giver dig helt ret! Men nu har jeg prævet at være på slankekur i laaang tid. Og jeg er træt af at der ikke sker noget. Jeg får det dårligt med mig selv :(
Det kan godt være det er ret urealistisk, hvilket det sikkert er, men jeg vil prøve så godt jeg kan!
Og btw. Mange tak for råd!! :-)
Hej Sanne! :)
Ja jeg synes helt klart vi skal kæmpe sammen. Det er altid lettere at komme igennem det når man er flere om det!
Jeg synes vi skal have 2 veje dage om ugen. Hvor vi skriver hvor meget vi vejer og hvordan det er gået. Op og nedture. Det er dejligt med noget motivation også!
Synes vi skal veje os hver mandag og torsdag. Så kan vi holde os selv i ørene også :) hvis du er frisk, så har jeg kun en ting at sige!
LAD OS KOMME IGANG.
Startvægt: 77,8kg.
Mandag d. 6/8:
Torsdag d. 9/8:
Nu går det for alvor løs folkens!! :D
12 år5. august 2012 kl. 02:08
denbuttede (slettet)
Og undskylder for alle stavefejl. Skriver det fra iPhone :p
12 år5. august 2012 kl. 02:10
Ablanu
Nej!
Du bliver nødt til at se, at dit mål er meget urealistisk, og at et forsøg på at ramme målet vil føre til at du sulter dig selv, træner for meget og ødelægger din krop.
Hvis du vil køre dig selv hårdt indtil fødselsdagen, så lav et mål på et kilo om ugen, og tag den så mere med ro efter.
Det kan godt være, at du får det dårligt med dig selv, men hvis du tror på, at du kan tabe 16 kilo på to måneder, ender du med at sulte dig selv.. Og hvad ville det hjælpe bagefter?
Du bliver nødt til at se, at dit mål er meget urealistisk, og at et forsøg på at ramme målet vil føre til at du sulter dig selv, træner for meget og ødelægger din krop.
Hvis du vil køre dig selv hårdt indtil fødselsdagen, så lav et mål på et kilo om ugen, og tag den så mere med ro efter.
Det kan godt være, at du får det dårligt med dig selv, men hvis du tror på, at du kan tabe 16 kilo på to måneder, ender du med at sulte dig selv.. Og hvad ville det hjælpe bagefter?
12 år5. august 2012 kl. 09:58
denbuttede (slettet)
Okey kan godt se hvor du vil hen :/ jeg ved inderst inde godt, at det er ret urealistisk. Men vil bare så gerne tabe mig inden min fødselsdag :/
Jeg må vel ændre lidt på mit mål :/.
Men kæmper stadig!! :-)
Tak for det Ablau. Og undskylf jeg er så stædig :p :-)
Jeg må vel ændre lidt på mit mål :/.
Men kæmper stadig!! :-)
Tak for det Ablau. Og undskylf jeg er så stædig :p :-)
12 år5. august 2012 kl. 13:43
fedania
Jeg forstår godt, at du rigtigt gerne vil tabe dig inden din fødselsdag - men at tabe dig 1 kg om ugen frem til din fødselsdag vil også være en KÆMPE opgave, som ikke bliver let - så hvis det lykkes, så kan du virkelig være stolt af dig.
Husk på, at det har taget dig 2 år, at tage de kg på - så det kommer også til at tage tid at komme af med dem :)
Som Ablanu siger: Lav et mål der hedder 63 kg. d. 18 september 2013 - det er langt mere realistisk, at du når det, og at kiloene så bliver af den her gang :)
Jeg håber dog, at du fortsat deler din rejse med os andre - jeg synes det er super inspirerende at se hvad der virker for andre, og håber også at du finder inspiration herinde.
Uanset hvad - held og lykke med projektet! :)
Husk på, at det har taget dig 2 år, at tage de kg på - så det kommer også til at tage tid at komme af med dem :)
Som Ablanu siger: Lav et mål der hedder 63 kg. d. 18 september 2013 - det er langt mere realistisk, at du når det, og at kiloene så bliver af den her gang :)
Jeg håber dog, at du fortsat deler din rejse med os andre - jeg synes det er super inspirerende at se hvad der virker for andre, og håber også at du finder inspiration herinde.
Uanset hvad - held og lykke med projektet! :)
12 år5. august 2012 kl. 14:35
Ablanu
Det er godt at se, at du tager det til dig, det er ikke alle der kan se det :)
Lav målet på det halve kilo, og så kan du evt. give den lidt mere gas, så du måske nogle uger får tabt lidt mere.. Så får du flere positive oplevelser og det er mere sandsynligt, at du kan fortsætte :)
Og ja, bliv endeligt ved med at skrive!
Lav målet på det halve kilo, og så kan du evt. give den lidt mere gas, så du måske nogle uger får tabt lidt mere.. Så får du flere positive oplevelser og det er mere sandsynligt, at du kan fortsætte :)
Og ja, bliv endeligt ved med at skrive!
12 år5. august 2012 kl. 14:41
sundform (slettet)
Super duper, så kører det for os. Jeg er fuldstændig klar. Har du været i gang i 2 hele dage. skønt når man kan komme i gang i weekenden, når der så er gået en uge, er der faktisk allerede gået en uge og 2 dage. Jeg har spist meget fornuftigt i dag og ikke for meget. Jeg har løbet 5km med min hund 2 med mine yngste drenge og 4 med den ældste. Nu sidder jeg så her og sulter, men her er det mig der bestemmer. Et stort glas vand og 2-3 gulerødder skulle nok kunne kurere den fornemmelse.
vi skrives i morgen.
god kamp
kh Sanne
vi skrives i morgen.
god kamp
kh Sanne
12 år5. august 2012 kl. 19:20
For to år siden vejede jeg 63 kg, og var godt tilfreds med min krop. Men inden for de sidste par år har kiloerne sneget sig op. Jeg vejer idag 77,8 kg, og vil sætte en stopper for det! Jeg vil gerne tilbage til min idealvægt.
Har prøvet adskillelige gange at gå på slankekur, hvor jeg har tabt mig 2 kg, men 2-3 dage efter kommet op i vægt igen.
Startede i Juli:
19-07-2012 79,6
30-07-2012 78,7
01-08-2012 77,7
04-08-2012 77,8
Har indtil videre tabt 1,8 kg, men den 4. august begyndte det at gå opad!! HJÆÆÆLP!!!
Derfor har jeg oprettet dette indlæg, for at skrive hvad det er jeg laver, og hvor meget jeg vejer, så jeg senere kan kigge tilbage og se fremskridt. (Håber sådan der er nogen!)
Har fødselsdag den 18. september, og synes den bedste gave vil være at have nået min idealvægt!!
MÅL:
START: 19/7-79,6 kg.
SLUT: 18/9-63 kg.