Indtag af kalorier

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Indtag af kalorier
Jeg har altid spist rigtig grønt, men jeg har i det sidste år spist for meget brød og ost med et glas rødvin til. Så det er desværre dér de 9 kg er kommet fra. ;) Jeg er bare ikke vant til at spise så meget i løbet af en dag, men det er sikkert kun sundt for mig.

Okay, så du spiser rigtig meget kød nu og knap så mange grønsager? Jeg spiser næsten ikke brød og gryn mere. Jeg har begrænset det til omkring en dl. havregryn og 1-2 stk rugbrød om dagen. Jeg spiser slet ikke pasta, ris eller kartofler, men det gjorde jeg faktisk heller ikke i udpræget grad før slankekuren.

Har du en detaljeret madplan for hele ugen, eller hvordan holder du styr på, at du får nok af det hele?
12 år26. marts 2012 kl. 16:00
Som du selv skriver, så er det nok osten, vinen og brødet, der har fået det til at gå lidt skævt for dig. Du må kunne mærke det i regnskabet, hvis du har reduceret det nu?

Nej, faktisk så spiser jeg ikke mere kød for at få proteiner. Jeg er nemlig vegetar og har været det i 12 år nu (er 32), så når jeg siger mere protein, så er det i form af andre madvarer der er proteinholdige. Spiser hverken fisk, fjerkræ eller kød, men til gengæld mælk og mejeriprodukter og æg.

Jeg spiser en del grøntsager og lidt frugt, men sjældent 600g eller mere om dagen, selvom det godt kan ske.

Udover animalske produkter er der ikke noget, som jeg konsekvent holder mig fra. Jeg har brug for, at der er plads til at spise lidt af alting, men har også valgt at tabe mig meget langsomt og i stedet spise det antal kalorier, som jeg, når jeg er færdig med vægttabet, ender med at måtte spise.

Der er jo den der del af oversigten, hvor der står hvor mange E% kulhydrater, fedt og protein man har spist i løbet af dagen. Det er den jeg bruger til at sikre mig, at jeg har fået nok af det, jeg har brug for. Det virker selvfølgelig kun, hvis man taster alt mad ind.
Hvis jeg i en periode ikke hver dag har opfyldt målet sådan rimeligt, så kigger jeg på om målet er opfyldt for den sidste uge. Hvis ikke, så målretter jeg min spisen efter det og sørger for at det passer efter mit mål.

12 år26. marts 2012 kl. 18:17
Bestemt. Jeg skal spise meget mere for at komme op på de 1400 kcal. Jeg er stoppet med at spise ost og brød. Vinen blev det i forvejen ikke til særlig mange glas af, så det har faktisk ikke været et problem.

Okay, selvfølgelig. Jeg spiser faktisk heller ikke særlig meget kød, men har været nødt til at sætte mit indtag op for at få proteiner nok. Jeg kan sagtens spise bønner og sådan, men jeg må indrømme, at kylling er lettere i hverdagen. :)

Okay. Jeg har nok ikke helt fundet ud af at bruge Madital endnu. :) Men jeg skal da prøve at undersøge min kostsammensætning. Det kan jo være noget min krop behøver.
Jeg er godt nok lidt spændt om dét at spise mere faktisk vil gøre en forskel. I så fald ville det være fantastisk!
12 år26. marts 2012 kl. 19:38
Det tror jeg at det vil gøre. Ikke i starten, fordi kroppen lagrer mere mad end den er vant til, men på sigt er jeg sikker på at det vil gøre en forskel. Forudsat at der ikke er noget med stofskiftet eller andet, som kan påvirke :-)
12 år26. marts 2012 kl. 20:37
Se, det har jeg ikke overvejet. Men jeg vil da mene, at jeg bør se resultater med den madplan og motion jeg holder mig til nu. Ellers må jeg jo få tjekket stofskiftet :)
12 år26. marts 2012 kl. 22:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });