Dejligt at høre at det ikke kun er mig der har det sådan, og at du har fundet motivationen! Hvordan gør du så konkret, når du er på besøg og du ved, at det mad der serveres ikke lige passer ind med din kur?
Jeg læste en artikel om de psykologiske aspekter, der er i det, når man skiller sig ud ved eks at spise anderledes end andre eller dyrke meget motion. Den beskrev, at det, at man selv har truffet et valg i forhold til livsstil, også får andre til at overveje hvordan de selv gør. Derved bliver de "tvunget" til at tage stilling, om de vil fortsætte som før eller selv ændre livsstil, fordi at vi er "flokdyr". Dette kan virke angstfremkaldende.
Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ",
"dismiss": "OK",
"allow": "Det er fint",
"deny": "Afvis",
"link": " cookiepolitik.",
"href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/"
},
onInitialise: function(status) {
if(status == cookieconsent.status.allow) {
runScriptsRequiringConsent();
}
},
onStatusChange: function(status) {
if (this.hasConsented()) {
runScriptsRequiringConsent();
}
/*else {
document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
}*/
createCookie("cookieconsent_time","now",365);
}
})
}
}, 1000);
});
Hvordan gør du så konkret, når du er på besøg og du ved, at det mad der serveres ikke lige passer ind med din kur?
Jeg læste en artikel om de psykologiske aspekter, der er i det, når man skiller sig ud ved eks at spise anderledes end andre eller dyrke meget motion.
Den beskrev, at det, at man selv har truffet et valg i forhold til livsstil, også får andre til at overveje hvordan de selv gør. Derved bliver de "tvunget" til at tage stilling, om de vil fortsætte som før eller selv ændre livsstil, fordi at vi er "flokdyr". Dette kan virke angstfremkaldende.