Man siger at minus 6000 kcal er lig med 1 tabt kilo.
20 kilo ganget med 6000 kcal = 120.000
120.000 : dit underskud på 400 = 300
Altså hvis mit regnestykke er korrekt så vil det vare 300 dage at nå dit mål. Der vil selvfølgelig være en vis usikkerhed omkring regnestykket men det ser ud til at 1 år ikke er urealistisk. Så held og lykke med vægttabet.
#2 af bruger slettet
Jeg er for nylig blevet ret træt af min str og form. Og ked af mit bmi er over 30 :-(
Jeg har dog en stor portions realitetssans, så ved at en total-omlægning ikke vil fungere mere end 3-4 dage.
Så jeg har sat et mål herinde om at tabe 20 kg over det næste år. Det betyder at jeg skal have et kcal underskud på ca 400. Jeg har talt nu i 14 dage (ej vejet maden, men sjusset mig frem og har hellere tastet for meget end for lidt) og det er ikke særlig svært at holde 400 kcal underskud, især ikke når jeg træner, hvilket jeg gør ca 2 gange om ugen.
Umiddelbart synes jeg det er 'let'. Har kun lavet små ændringer, som at moderere mængder, især af slik og snacks.
Har ingen vægt, så har ikke vejet mig for nylig, så kan ikke se om der er sket noget på de 14 dage.
Kan det virkelig passe at hvis jeg holder denne lille ændring, at jeg har tabt mig 20 kg om et år?