Lille kcal underskud- hjælper det overhovedet og hvor længe?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Lille kcal underskud- hjælper det overhovedet og hvor længe?
Ja lidt kringlet overskrift, beklager.

Jeg er for nylig blevet ret træt af min str og form. Og ked af mit bmi er over 30 :-(

Jeg har dog en stor portions realitetssans, så ved at en total-omlægning ikke vil fungere mere end 3-4 dage.

Så jeg har sat et mål herinde om at tabe 20 kg over det næste år. Det betyder at jeg skal have et kcal underskud på ca 400. Jeg har talt nu i 14 dage (ej vejet maden, men sjusset mig frem og har hellere tastet for meget end for lidt) og det er ikke særlig svært at holde 400 kcal underskud, især ikke når jeg træner, hvilket jeg gør ca 2 gange om ugen.

Umiddelbart synes jeg det er 'let'. Har kun lavet små ændringer, som at moderere mængder, især af slik og snacks.

Har ingen vægt, så har ikke vejet mig for nylig, så kan ikke se om der er sket noget på de 14 dage.

Kan det virkelig passe at hvis jeg holder denne lille ændring, at jeg har tabt mig 20 kg om et år?
13 år23. august 2011 kl. 20:15
re: Lille kcal underskud- hjælper det overhovedet og hvor længe?
Man siger at minus 6000 kcal er lig med 1 tabt kilo.

20 kilo ganget med 6000 kcal = 120.000

120.000 : dit underskud på 400 = 300

Altså hvis mit regnestykke er korrekt så vil det vare 300 dage at nå dit mål. Der vil selvfølgelig være en vis usikkerhed omkring regnestykket men det ser ud til at 1 år ikke er urealistisk. Så held og lykke med vægttabet.
13 år23. august 2011 kl. 20:27
Tak for dit svar.

Hmm kan slet ikke forstå det kan være så 'let'. Hvorfor i al verden har jeg ikke overvejet hvor meget jeg proppede i hovedet før? Så var de 20+ jo slet ikke kommet på.

Men måske er det for tidligt at glæde sig, måske rider jeg stadig på startmotivationsbølgen...

13 år23. august 2011 kl. 20:33
man vænner sig til det. jeg har slet ikke lyst til søde sager eller chips ting mere. heller ikke , hvis der bliver budt rundt af det.
13 år23. august 2011 kl. 20:40
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år23. august 2011 kl. 20:52
Nu har jeg lige tjekket og min profil fortæller mig at jeg når mit mål med 391 kcal i underskud---hvordan hænger det sammen med jeres beregninger?

Er det mig der ikke lige kan finde ud af systemet?
13 år23. august 2011 kl. 20:59
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år23. august 2011 kl. 21:02
hehe nåeh ja et år er 365 dage og ikke 265 dage- ups

Så passer det fint.

13 år23. august 2011 kl. 21:19
Jeg kan godt se at det giver en stor forskel om det er 6000 eller 7000 kcal der givet 1 kilo vægttab. Jeg har en kalorietabel hvor det står 6000 kj, men den er også lidt gammel efterhånden.
13 år24. august 2011 kl. 08:49
Lille kcal underskud hjælper men er målbart over lang tid.
Jeg spiser ca 2000kcal. dagl.
Jeg har skåret ned på kage og sukker som jeg før har spist en del af.
Jeg vejer nu ca 70kg. Har tabt ca 5kg på knap 3år.
Jeg holder vægten. Tog ikke på i ferien.
Jeg går og cykler osse en del lange ture.
Så lille kcal underskud er for mig sagen:)
13 år24. august 2011 kl. 18:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });