De 1200 må være for en "gennemsnitskvinde", og mest af alt en generel anbefaling. Det er endnu ikke lykkedes mig at finde en reel videnskabelig undersøgelse.
Inde under info-oversigt giver madital dig et tal for hvor mange kcal du mindst skal indtage. Det svarer til hvor meget du forbrænder bare for at holde kroppen igang uden nogen form for bevægelse, og afhænger af din vægt.
Et lidt mere personligt tal kan du måske få ved at få lavet en fedtprocent måling. Det udstyr jeg har prøvet måler nemlig også muskelmasse, og giver udfra den et tal for basisforbrændingen. Jeg tror der er mange fitness-centre, som har den mulighed.
#2 af Fluffy82
Derfor kan jeg blive så frygtelig træt af alle anbefalingerne om at kvinder ikke må indtage under 1200 kalorier om dagen. Det kan vel ikke passe for mig når jeg ikke forbrænder 1800-2200 kalorier som mange andre?
Jeg vil dog sige at jeg motionerer og løber 3 gange om ugen, men derfor har jeg stadig dage hvor bevægelsen er meget minimal.
Nogle gode råd til hvad mit kalorietal skal være? Og hvordan jeg holder mig mæt på så få kalorier?