#2 af Fluffy82
1200 kalorier for alle - er jeg den eneste der er træt at det?
Du læser en tråd i debat > vægttabFluffy82
re: 1200 kalorier for alle - er jeg den eneste der er træt at det?
De 1200 må være for en "gennemsnitskvinde", og mest af alt en generel anbefaling. Det er endnu ikke lykkedes mig at finde en reel videnskabelig undersøgelse.
Inde under info-oversigt giver madital dig et tal for hvor mange kcal du mindst skal indtage. Det svarer til hvor meget du forbrænder bare for at holde kroppen igang uden nogen form for bevægelse, og afhænger af din vægt.
Et lidt mere personligt tal kan du måske få ved at få lavet en fedtprocent måling. Det udstyr jeg har prøvet måler nemlig også muskelmasse, og giver udfra den et tal for basisforbrændingen. Jeg tror der er mange fitness-centre, som har den mulighed.
Inde under info-oversigt giver madital dig et tal for hvor mange kcal du mindst skal indtage. Det svarer til hvor meget du forbrænder bare for at holde kroppen igang uden nogen form for bevægelse, og afhænger af din vægt.
Et lidt mere personligt tal kan du måske få ved at få lavet en fedtprocent måling. Det udstyr jeg har prøvet måler nemlig også muskelmasse, og giver udfra den et tal for basisforbrændingen. Jeg tror der er mange fitness-centre, som har den mulighed.
13 år16. august 2011 kl. 16:37
bruger slettet
Hvis du får mindre end 1200 kcal sulter kroppen.
13 år16. august 2011 kl. 17:18
gtfh (slettet)
Uagtet at jeg ikke giver meget for sulte-suppe-kure (har dog alligevel selv prøvet, tihi), så må et tal som 1200kcal. BUM FÆRDIG!! sq være noget firkantet i det.
Ligesom BMI ikke er en skid værd fordi det ikke tager hensyn til kropsbygning, så må de 1200kcal være i samme grøft, præcis af den årsag som Alice er inde på.
Hvor langt man kan gå ned har jeg inden aning om men er sikker på at det er OK at sigte lidt under de magiske 1200 som desværre både skal gælde kvinder på 1:52 og mænd på 1:98.
Ligesom BMI ikke er en skid værd fordi det ikke tager hensyn til kropsbygning, så må de 1200kcal være i samme grøft, præcis af den årsag som Alice er inde på.
Hvor langt man kan gå ned har jeg inden aning om men er sikker på at det er OK at sigte lidt under de magiske 1200 som desværre både skal gælde kvinder på 1:52 og mænd på 1:98.
13 år16. august 2011 kl. 22:35
calcit
nej naturligvi gælder det ikke alle men er dog bedre end tidl. hvor det var 1000kcal........dengang da man startede dagen med et stykke skrabet brød med minarine .....
13 år16. august 2011 kl. 23:23
Xebu (slettet)
1200 er jo heller ikke anbefalingen til alle, det er blot et minimumstal. Hvis man holder sig derover er man rimelig sikker på at man ikke "tager skade" på længere sigt. Jeg indtager langt over 1200 i gennemsnit under mit vægttab, nærmere omkring 1500-2000 kalorier pr dag, det giver mig et langsomt vægttab der passer mig fint. Jeg har dog svært ved at forestille mig at grænsen på 1200 kalorier er fuldstændigt uafhængigt af højden, så mon ikke du kan gå en lille smule under? Jeg følger lige lidt med her....
13 år17. august 2011 kl. 14:26
calcit
Derfor er det godt lige og få en fagperson med på råd. Jeg har diætist som godtog mit indtag og kost. Det var faktisk dejligt at få bekræftiget....bliver fulgt der.
13 år17. august 2011 kl. 14:49
Ulla Mikkelsen
Jeg har levet på mellem 1000 og 1150 kcal. om dagen siden d 28 januar og tabt mig 15 kg og jeg har da ikke lidt skade og skal heller ikke op på 1200 kcal. om dagen - jeg er 164 cm høj og vejer 59,9 kg :O))
13 år17. august 2011 kl. 17:59
finefreshfierce (slettet)
Jeg indtager også 900-1000 kcal om dagen, og har tabt mig rigtig meget.. Det er siden november sidste år.. Min krop fejler absolut intet..
13 år17. august 2011 kl. 20:19
alicesc
Tak for svarene :)
Det svære er nu at holde sig under 1200 kalorier. Det vil nok være min evige kamp.
Det svære er nu at holde sig under 1200 kalorier. Det vil nok være min evige kamp.
13 år18. august 2011 kl. 16:08
Derfor kan jeg blive så frygtelig træt af alle anbefalingerne om at kvinder ikke må indtage under 1200 kalorier om dagen. Det kan vel ikke passe for mig når jeg ikke forbrænder 1800-2200 kalorier som mange andre?
Jeg vil dog sige at jeg motionerer og løber 3 gange om ugen, men derfor har jeg stadig dage hvor bevægelsen er meget minimal.
Nogle gode råd til hvad mit kalorietal skal være? Og hvordan jeg holder mig mæt på så få kalorier?