#12 af hejhererjeg (slettet)
sulten
Du læser en tråd i debat > vægttabhejhererjeg (slettet)
re: sulten
Gode indslag. ja har indtastet nu. Jeg får 1700-2500kalorier om dagen nu. Håber snart vægtten rykker sig også for jer der giver råd. Hvis jeg skal ned på 1200kalorier skal jeg springe måltider over.
13 år14. august 2011 kl. 17:02
solskinsglad
re: sulten
Du behøver ikke springe måltider over for at komme under 1500 kcal dagligt. Men du skal nok justere ved indholdet i dine måltider.
Hvis du spiser eksempelvis:
100 g pasta i tomatsovs af løg, majs og flåede tomater
150 g kylling
200 g broccoli
så får du et måltid med over 600 kcal, og det er alt for meget i ét måltid, når du vil tabe dig.
Hvis du erstatter pastaen med 500 gram grøntsager og fjerner majs (der godt nok er en grøntsag, men meget kalorietæt) fra tomatsovsen, så har du pludselig et måltid, der fylder meget mere på tallerkenen, men som indeholder under 400 kcal, hvilket er et godt aftensmåltid, når du vil tabe dig.
Hvis du spiser eksempelvis:
100 g pasta i tomatsovs af løg, majs og flåede tomater
150 g kylling
200 g broccoli
så får du et måltid med over 600 kcal, og det er alt for meget i ét måltid, når du vil tabe dig.
Hvis du erstatter pastaen med 500 gram grøntsager og fjerner majs (der godt nok er en grøntsag, men meget kalorietæt) fra tomatsovsen, så har du pludselig et måltid, der fylder meget mere på tallerkenen, men som indeholder under 400 kcal, hvilket er et godt aftensmåltid, når du vil tabe dig.
13 år14. august 2011 kl. 17:28
hvis du er sulten så prøv at spise fra den madliste, jeg igår lage i forumet Kost. navn: max 200kj pr 100gram del 1-2-3.
held & lykke