#2 af Slettet indlæg
sulten
Du læser en tråd i debat > vægttabSlettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år11. august 2011 kl. 23:36
Ablanu
re: sulten
Som Flab siger, så spis noget med mindre kcal pr. 100 g. Drop müslien (den er ofte fyldt med sukker), drop pålægschokoladen og marmeladen (andet end en gang imellem). Lav havregrøden på vand (og grove havregryn, har erfaring med, at det mætter bedre), spis mange grove grønsager (gulerødder, broccoli, forskellige slags kål osv) og sørg for at spise flere gange i løbet af dagen.
Jeg er ikke sikker på, at det er klogt at træne så meget hver dag? Får dine muskler tid til at få en slapper og opbygges? Træningen giver dig jo også sult (og 'lov' til at spise mere), skal du tænke på..
Vej din mad og tast det + motionen ind, så kan du også finde synderne :)
Jeg er ikke sikker på, at det er klogt at træne så meget hver dag? Får dine muskler tid til at få en slapper og opbygges? Træningen giver dig jo også sult (og 'lov' til at spise mere), skal du tænke på..
Vej din mad og tast det + motionen ind, så kan du også finde synderne :)
13 år12. august 2011 kl. 08:39
Pernille_p87 (slettet)
Jeg har selv haft samme problem. Men som de andre siger så prøv og undgå musli, marmelade og chokoladepålæg. Prøv og undgå pasta, ris og kartofler. Der er rigtig mange kalorier i, og det meste er kulhydrater som lagres i kroppen hvis de ikke bliver brugt. Prøv derimod og spise linser, kikærter og bønner. De er rige på protein, og det protein som kroppen ikke skal bruge tisser du ud, så det bliver ikke lagret i kroppen. Et rigtig godt råd er at træne styrketræning (dag 1), kondition (dag 2) og så holde en hvile dag (dag 3) Så får din krop lov og slappe af. Og prøv, evt. bare i en måned, at veje alt det du spiser, og skriv det ind herinde. For jeg tror virkelig du bliver overrasket.
Jeg spiser også musli til morgenmad, men spiser til gengæld kun 50-70 gram. Prøv og vej det og se hvor mange kalorier du rent faktisk får. Jeg spiser kun én rugbrød til middag, men til gængæld en masse grøntsager til. Og til mellemmåltider spiser jeg tit knækbrød fordi der netop ikke er særlig mange kalorier i, men stadig giver mæthedsfølelsen.
Håber du kan bruge mit svar :-)
Jeg spiser også musli til morgenmad, men spiser til gengæld kun 50-70 gram. Prøv og vej det og se hvor mange kalorier du rent faktisk får. Jeg spiser kun én rugbrød til middag, men til gængæld en masse grøntsager til. Og til mellemmåltider spiser jeg tit knækbrød fordi der netop ikke er særlig mange kalorier i, men stadig giver mæthedsfølelsen.
Håber du kan bruge mit svar :-)
13 år12. august 2011 kl. 08:53
calcit
det er måske netop fordi du træner hårdt du er sulten. ?Fortælhvor meget og hvad du spiser på et par dage....efter pasta bliver jeg altid sulten....du skal ikke spise vildt lidt...du skal bare vælge det rigtige.
Men man kan ikke være propmæt hele tiden...sådan hænger det ikke sammen.
Men man kan ikke være propmæt hele tiden...sådan hænger det ikke sammen.
13 år12. august 2011 kl. 12:02
Wolfgirl (slettet)
Hm vær sikker på at du får nok kcal i forhold til at du træner så meget + de næringsstoffer du skal bruge og herefter vil jeg her lyde lidt kold: så ignorer sult-følelsen. Husk at du har mættet din krop med god næring i rigelige mængder så sulten er jo ikke noget farligt. Fyld netop ikke din mave op til randen med de kcalfattige ting, sørg for at spise små regelmæssige måltider, sådan så din mavesæk ikke bliver udvidet. Hvis du lever med sulten i et par dage, maks 1 uge, så vil den gå væk/blive reduceret kraftigt da mavesækken bliver mindre...
Det er hvad jeg gør... Jeg ser på min krop og mave som et lille barn, der engang imellem skriger og klager unødigt, men jeg ved hvad der er bedst for den så jeg lægger en plan for mit indtag og træning så det ser fornuftigt ud og derudover ignorerer jeg al sult hvis det skulle komme og følger planen slavisk da jeg ved den giver mig hvad jeg skal have af næringsstoffer...
Det er hvad jeg gør... Jeg ser på min krop og mave som et lille barn, der engang imellem skriger og klager unødigt, men jeg ved hvad der er bedst for den så jeg lægger en plan for mit indtag og træning så det ser fornuftigt ud og derudover ignorerer jeg al sult hvis det skulle komme og følger planen slavisk da jeg ved den giver mig hvad jeg skal have af næringsstoffer...
13 år12. august 2011 kl. 12:22
biologi c
mæt for få kcal
måske kunne du prøve dybfrost grøntsagsblandinger med max 25 kcal pr 100gram.
måske kunne du prøve dybfrost grøntsagsblandinger med max 25 kcal pr 100gram.
13 år12. august 2011 kl. 14:34
Slettet indlæg
13 år12. august 2011 kl. 15:32
hejhererjeg (slettet)
Mange gange tak for råddene. Hvert af jeres indlæg har givet mig noget at tænke over og er en stor hjælp.
Jeg må hellere til at være mere konsekvent med KUN at spise sundt og fx droppe mysli og spise bønner og knækbrød. Og dybfrost grøntsager. Men begrænse udvalget af pålæg. Så undgår jeg også "buffet-effekten" som der står i dit link flab.
Meget interessant mavesækken bliver mindre. Er det noget i selv har oplevet? Er det så ikke et problem at spise store mængder energifattig mad, så vænner maven sig jo til at der skal store mængder til?
Mærkeligt at kroppen vil have søvn for at få vægten ned.
Det er ikke fordi jeg vIL føle mig meget mæt. Men i dag har jeg prøvet at være sund, kun tage en portion osv. Har spist (klokken er 18): 1 portion havregrød med rosiner, 2 stykker rugbrød med max3% pålæg, æble, grovbolle (50g) med kylling, gulerod, 45g havregryn med lidt rosiner. Og jeg er meget sulten nu selvom jeg har fordelt det ud over dagen. Men som i siger er det vel ok med sult ? Så jeg skal bare have is i maven og tro på det. Kan i godt falde i søvn om natten når i er sultne, og hvad siger folk til at jeres maver rumler ? Jeg mangler stadig aftensmad så måske er det for mange kalorier alligevel. Måske kan jeg ikke gøre det................
Når jeg træner bliver jeg glad og det er sundt og jeg kan jo ikke spise mens jeg er i fitness. Men kan da godt være det øger sulten.
Modtager gerne flere råd. Tak igen
Jeg må hellere til at være mere konsekvent med KUN at spise sundt og fx droppe mysli og spise bønner og knækbrød. Og dybfrost grøntsager. Men begrænse udvalget af pålæg. Så undgår jeg også "buffet-effekten" som der står i dit link flab.
Meget interessant mavesækken bliver mindre. Er det noget i selv har oplevet? Er det så ikke et problem at spise store mængder energifattig mad, så vænner maven sig jo til at der skal store mængder til?
Mærkeligt at kroppen vil have søvn for at få vægten ned.
Det er ikke fordi jeg vIL føle mig meget mæt. Men i dag har jeg prøvet at være sund, kun tage en portion osv. Har spist (klokken er 18): 1 portion havregrød med rosiner, 2 stykker rugbrød med max3% pålæg, æble, grovbolle (50g) med kylling, gulerod, 45g havregryn med lidt rosiner. Og jeg er meget sulten nu selvom jeg har fordelt det ud over dagen. Men som i siger er det vel ok med sult ? Så jeg skal bare have is i maven og tro på det. Kan i godt falde i søvn om natten når i er sultne, og hvad siger folk til at jeres maver rumler ? Jeg mangler stadig aftensmad så måske er det for mange kalorier alligevel. Måske kan jeg ikke gøre det................
Når jeg træner bliver jeg glad og det er sundt og jeg kan jo ikke spise mens jeg er i fitness. Men kan da godt være det øger sulten.
Modtager gerne flere råd. Tak igen
13 år12. august 2011 kl. 18:15
Slettet indlæg
13 år12. august 2011 kl. 18:32
Håber i kan hjælpe mig (og ikke synes at det er dumt spørgsmål). Jeg vil tabe 6-12 kg så hurtigt som det kan komme til at gå. Så jeg når en god vægt for mig. Det må være en blanding af fedt og muskler. Ihvertfald gerne 6 kg inden oktober, resten må gerne gå lidt langsommere.
Problem: jeg ved jeg skal have kalorierunderskud for at tabe mig, Men jeg bliver meget sulten, kan det være rigtigt at man skal det? Syntes jeg har læst man ikke skal sulte.
Træner ret hårdt 1-2 timer om dagen (cardio).
Prøver at spise ret sundt og mættende. Fødevarer i min kost er stort set: Havregrød med rosiner morgen, æbler, meget mysli, noget chokoladepålæg, grovbrød, lidt sundt fedt fx, pesto, kylling, fedtfri kød, kartofler, pasta, ris, mange gulerødder, rugbrød, tomat, pærer. nogen gange æg og lidt andre ting som marmelade og broccolli.
Såselvom jeg spiser sundt, er jeg alt for sulten så jeg kommer til at spise for meget så jeg ikke taber mig. Skal jeg bare gå sulten i seng? Det er ikke kun sådan at jeg ikke bliver prop mæt, det er den sult følelse hvor man kan mærke det i maven... . Og nogengange blir træt og irritabel. Jeg prøver at tage små portioner men så ender jeg med at gå frem og tilbage til køkkenet og tage mere og mere. Jeg kan godt bare spise vildt lidt, og så tabe mig hurtigt i en uge og så blive alt for træt ugen efter.
Hvad gør i? hvad er jeres råd og erfaringer? Det er vigtig for mig at tabe de kg men vægten står stille.
På forhånd mange tak.