Min dag.. Gode råd?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Min dag.. Gode råd?
Jo, det kunne jeg godt, men så ryger jeg ind i den gamle samme trommerum igen, og synes jeg kalorieindtaget er for højt (selvom det måske ikke er), begynder jeg at spise meget mindre end jeg bør..

Men du har helt ret, dette site er ved bare en opstart og læring til selv at kunne kontrollere det
13 år1. august 2011 kl. 23:18
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år1. august 2011 kl. 23:33
Hej Lisa :)

Først tillykke med at du er flyttet hjemmefra og nu selv kan bestemme, hvilke madvarer der skal være til rådighed i dit hjem.

Jeg flyttede hjemmefra for 2 år siden og har på det sidste år tabt mig 8-9 kg, fordi jeg selv kan bestemme, hvilke varer der skal være til rådighed! :)
Jeg har også brugt meget tid på at sætte mig ind i kost og motion, for at opnå dette. Og ja begge dele er enormt vigtige ;)
Du får her et eksempel på en typisk dagligdags madplan:

morgen kl 7.30: 0,1 % frugt yoghurt + 30 g fiber plus + et stort glas vand
formiddag kl 10.30: gulerødder, peberfrugt, tomater agurker eller lign. ( 100 gram ialt) + en frugt
frokost kl 14: minni pizza (et grovpitabrød, tomatpuré, 100- 150 gram grøntsager, skinke, 11 % ost og oregano) hertil spiser jeg gerne en ekstra gulerod eller lign.
eftermiddag 17: rå grøntsager + evt. en frugt.
aften kl 18.30: kylling i karry med grøntsager + lidt ris (fra ddv's opskrifter)
aftensnack: evt. lidt yoghurt med frugt

jeg drikker rigeligt med vand hele dagen.

hver dag cykler jeg 1 time + styrketræning hveranden dag.

Puha du er virkelig havnet det forkerte sted, hvis du gerne vil tabe dig ;) men det er du jo klar over. Mit råd er at du helt holder dig fra at spise mad fra arbejdet og holder fast i nogle bestemte pause tidspunkter, hvor du spiser din egen medbragte, sunde og lækre mad :)

Og så et sidste råd, lad være med at have nogle fede eller sukkerholdige fristelser derhjemme.
.. og et mere, spis alle de grøntsager du vil når du er småsulten - de sætter forbrændingen op og mætter :)

Held og lykke ;)
13 år2. august 2011 kl. 20:20
Tak for dit svar! (:
Det er rart at høre fra andre, der også finder glæde og succes ved at have sit eget køleskab..
Jeg har slet ikke det begær efter noget sødt eller snacket, fordi jeg ved, at det mest "usunde" jeg har, er frisk mozzarella og all bran.

Ja, det er virkelig uheldigt med arbejdet, men det er desværre RIGTIG svært at finde andet arbejde! :( Og jeg bestemmer ikke selv hvornår jeg har pause desværre.. På en 7-8 timers vagt, kan jeg sagtens få pause allerede efter 1 time, og så bliver man let sulten. Og det er også gået galt mange gange, men jeg tror på at det er nemmere at holde en sund livsstil ude, hvis man starter derhjemme. Har jeg glemt madpakke, spiser jeg enten en kyllingesalat, eller et fuldkornsbrød med kyllingefilet (den som også er i salat), med masser af salat, tomat, løg og jalapenos, ingen dressing overhovedet.. Det er ikke så slemt

Jeg spiser pt gerne nogle blåbær eller en nektarin hvis jeg bliver småsulten, men jeg skal da vist ud at have fat i lidt peberfrugt og gulerødder :)
13 år3. august 2011 kl. 00:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });