Altså, jeg tænker ikke sådan grimt om andre overvægtige.
Tænker oftere at jeg ikke selv kan have de bukser eller den top på, end at jeg tænker at andre ikke kan (:
Jeg tænker mere ting som "Hold kæft det er en skam, hun er så smuk, og hun ville være endnu smukkere, hvis du smed de overflødige kg" :)
#12 af bbsbb (slettet)
Jeg tænker dog aldrig dårligt om tykke mennesker, end heller ikke hvis jeg ser en tyk person med en stor pose slik i hånden eller lignende. Jeg tænker heller ikke: 'hun burde tage sig sammen', derimod får jeg ondt af vedkommende, og får mest af alt lyst til at gå hen og give dem et kram, fordi jeg VED præcis hvad de føler og hvor svært det er.
Grunden til at jeg kan forstå hvor svært det er at slippe posen med slik, er nok fordi jeg ved at jeg spiser mindst ligeså meget som disse mennesker og måske 5 gange så meget oftest. Forskellen er bare at jeg kaster op. Hvis ikke jeg gjorde det, ville jeg være dobbelt så stor som de største af de tykke. Og jeg kan ikke lade maden være, for mig er det en afhængighed, en spiseforstyrrelse. Overspisning er jo en psykisk sygdom i nogle tilfælde. Og det er jo den samme sygdom jeg lider af, bortset fra at jeg vælger at sende det retur igen og dermed også risikerer mit helbred på sigt, det er bare ikke synligt som med overvægten.
Derfor kan jeg slet ikke klare folk, der siger at tykke bare bør tage sig sammen og tage ansvar for deres kroppe. Det er noget af det der gør mig allermest vred at høre, disse tynde mennesker, der overhovedet ikke kan sætte sig ind i hvad det vil sige at være overvægtig og afhængig af mad. Ofte kan mine venner grine af overvægtige på gaden og sige til mig; 'hah se lige hende søkoen derovre, fuck hvor er det klamt, mon hun havde overvejet at lægge den softice fra sig..'
Hmm ja det har hun sgu nok ligesom!! Men derfra til at gøre det, er lang vej hvis man er afhængig... Men det forstår folk ikke...
Ak ja.. Men ergo nej, jeg ville aldrig tænke grimt om nogen der var overvægtig. Men det ville jeg heller aldrig om mig selv... For vi er alle smukke, om ikke andet indvendig og vi er alle Guds børn :-)