Jeg er rørende enig med Fluffy82.
Jeg kan ikke forstå den kæmpe kritik der af at folk med spiseforstyrrelser ikke må benytte madital.
Folk der spiser for lidt skader deres krop og det kan på længere sigt dræbe dem.
Folk der spiser for meget skader deres krop og det kan på længere sigt dræbe dem.
Madital er en hjemme side der kan hjælpe overvægtige med at tabe sig, men jeg føler også at madital er et forum med en ærlig debat omkring tingene og hvor fokus ligger omkring det at være sund, og jeg er sikker på at det ikke er det værste side at befinde sig på hvis man har en spiseforstyrrelse - tværtimod.
#22 af C00kie (slettet)
Jeg ser egentlig lidt to forskellige diskussioner. Dels hvordan har vi "rigtig" overvægtige" det med disse "ikke-vægt-problemer" og dels den langt vigtige diskussion: Gør denne side mere skade end gavn for "de unge", og har de brug for mere/anden hjælp?
Egentlig har jeg ikke personligt set det som et problem, da de fleste brugere herinde er ret hurtige til at påpege at det de har gang i IKKE er den rigtige løsning, og også kommer med konstruktive forslag. Hvor mange af de forslag der så bliver fulgt er jo så et helt andet spørgsmål.
Men jeg mener at NETOP en side, som denne, som fokuserer på sundhed og FORNUFTIGT madindtag bør kunne rumme disse problemer. Især når man tænker på hvad der ellers findes af fora rundt omkring på nettet, som i langt højere grad vil støtte deres destruktive tankegang. Jeg ved at Lone slår ret hårdt ned på hvis en diskussion går for meget i den retning. At den rådgivning som gives herinde jo på ingen måde er professionel, og sikkert ikke tilstrækkelig kan selvfølgelig være et problem. Men hvis der bare er nogle få at de unge (og lidt ældre), som får tænkt sig om en ekstra gang eller opsøger professionel hjælp, er der meget vundet.
Hvordan vi "rigtige" overvægtige så har det med det er en lidt anden diskussion. Vi har alle vores problemer at kæmpe med, og hvad der er et problem er meget forskelligt fra person til person. Men jeg mener at der bør være plads til alle i en god og konstruktiv tone, om man så har små eller store problemer. Og jeg føler mig jo heller ikke hverken mere eller mindre værd fordi jeg efterhånden kun skal af med 5 kg og der er andre som skal smide 30.
Om det ville hjælpe med deres egen gruppe ved jeg faktisk ikke. I virkeligheden er det måske meget sundt at de stikker næsen ind i et "rigtigt"-vægtabsforum, hvor folk ikke er bange for at give et realitets-check og sige lige ud: Du er IKKE overvægtig. SPIS noget mere!!