Det er selvfølgelig synd for dem, det kunne gå ud over hvis der kommer aldersgrænse på.
Men må indrømme jeg har det sådan, at jeg ville hellere at unge fik rådgivning af egen læge eller sundby butik osv hvor der er en voksen faglig person tilstede, der tager ansvaret. End at man skal stå som 15 år og selv tage ansvar for sit vægttab og hvad kosten bør indeholde. For mange går det desværre galt. Mange voksne søger også hjælp og vejledning til vægttab ved psykolog, diætist m.m. eller ved de danske vægtkonsulenter, som jeg ved også tager sig godt af unge mennesker.
Stastikkerne viser bare, at det er flest unge piger der udvikler spiseforstyrrelser. Jeg ved , at de spiseforstyrret jeg har siddet med, ville ønske, at nogle havde grebet ind dengang, så dette ikke skulle fylde så meget og hæmme dem i deres liv og nu også deres voksneliv.
I den kommune hvor jeg bor er der gratis diætist til alle, og det kunne være en langt mere hensigtmæssig mulighed for unge, om de har en spiseforstyrret eller ej. Og der er mange faser af et vægttab, som også kan være dejligt, at drøfte med en fagkyndig.
Mvh.
Mvh
#12 af bruger slettet
Synes simpelhen ikke at det ville være fair med en aldersgrænse. Jeg synes at alle har ret til at få den hjælp til at tabe sig som madital giver.
Er selv 16 år og har foreløbig tabt mig 8 kg. med madital..
Er det måske kun unge der kan have en spiseforstyrrelse? vægt, vægttab og undervægt for den sags skyld har intet med alder at gøre..