#11 af dittejansen (slettet)
Spiser jeg forkert??
Du læser en tråd i debat > vægttabdittejansen (slettet)
re: Spiser jeg forkert??
Det er nok lidt det samme, jeg vil sige til dig som den foregående. Prøv at variere dit kcalindtag. Jeg har for nylig taget et par dage, hvor jeg kun spiste frugt og grønt + en portion cheasy yoghurt til morgenmad. Det lyder værre end det er. Jeg spiste faktisk rigtig meget frugt, selv om det forlyder fra nogen, at man kun må få to stk. frugt om dagen. jeg vejede ingenting af - spiste bare masser og frugt og lidt grønt. Det gav et vægttab på næsten 1 kg på 2 dage. Godt nok tog jeg lidt på dagen efter, men det var en god måde at booste stofskiftet på. Det virkede i hvert fald for mig. Bare et forslag. Håber, du når dit mål.
13 år2. marts 2011 kl. 06:28
Frk storm (slettet)
For at opnå det mest effektive vægttab gælder det om at stresse kroppen. Som flere skriver herunder er det derfor en god idé eksempelvis at variere kalorieindtaget eller indtaget af kulhydrater/fedt/protein. Det samme gælder motion. Jo flere forskellige ting du laver, jo mere stresser du kroppen og jo mere arbejder den = større vægttab/styrke/udholdenhed.
En anden simpel måde at stresse kroppen på er blot at spise nogle andre ting end du plejer. Spis eksempelvis havregrød i stedet for knækbrød. Det gælder blot om at kroppen ikke vænner sig til et bestemt mønster, for så bliver den doven og så går tingene nemt lidt langsommere.
En anden god regel er at sørge for at spise en fed morgenmad - altså det gode fedt. Fordelen ved dette er, at forbrændingen øges over hele dagen og at man ikke så hurtigt bliver sulten igen. Husk på, at det kræver fedt at tabe fedt. Hvis man spiser for lidt af det gode fedt, mangler kroppen sin smørelse, hvilket betyder, at den går i stå. Desuden får man også nemt forstoppelse.
Når det så er sagt, så skal kiloene nu nok komme af, så længe du spiser mindre end du forbrænder :) held og lykke med vægttabet!
En anden simpel måde at stresse kroppen på er blot at spise nogle andre ting end du plejer. Spis eksempelvis havregrød i stedet for knækbrød. Det gælder blot om at kroppen ikke vænner sig til et bestemt mønster, for så bliver den doven og så går tingene nemt lidt langsommere.
En anden god regel er at sørge for at spise en fed morgenmad - altså det gode fedt. Fordelen ved dette er, at forbrændingen øges over hele dagen og at man ikke så hurtigt bliver sulten igen. Husk på, at det kræver fedt at tabe fedt. Hvis man spiser for lidt af det gode fedt, mangler kroppen sin smørelse, hvilket betyder, at den går i stå. Desuden får man også nemt forstoppelse.
Når det så er sagt, så skal kiloene nu nok komme af, så længe du spiser mindre end du forbrænder :) held og lykke med vægttabet!
13 år4. marts 2011 kl. 11:19
bruger slettet
kan du nævne nogle madvarer med godt fedt ?
13 år5. marts 2011 kl. 10:14
bruger slettet
peanutbutter, mandler og nødder, avocado, fede fisk, olivenolie, planteolier..
13 år5. marts 2011 kl. 11:59