#12 af JiBar (slettet)
Hvad er vigtigst - Mad el. motion?
Du læser en tråd i debat > vægttabJiBar (slettet)
re: Hvad er vigtigst - Mad el. motion?
MGP09:
Bliver nød til lige at gøre dig opmærksom på, at man mister muskelmasse uanset hvad, så snart man begynder at tabe sig/er i kcal underskud! Det er fakta! Der er så måder hvorpå man kan mindske andelen af muskler der forsvinder. Fx maks have et underskud på 500 kcal, styrketræne, indtage kreatin, mild form for motion/aktivitet (dog mindsker det også forbrændes der her samtidig også meget mindre kcal i alt, end ved hårdt træning/aktivitet)
Bliver nød til lige at gøre dig opmærksom på, at man mister muskelmasse uanset hvad, så snart man begynder at tabe sig/er i kcal underskud! Det er fakta! Der er så måder hvorpå man kan mindske andelen af muskler der forsvinder. Fx maks have et underskud på 500 kcal, styrketræne, indtage kreatin, mild form for motion/aktivitet (dog mindsker det også forbrændes der her samtidig også meget mindre kcal i alt, end ved hårdt træning/aktivitet)
13 år29. januar 2011 kl. 17:59
bruger slettet
re: Hvad er vigtigst - Mad el. motion?
Såvidt jeg har læst mig til, er kostomlægning det vigtigste når man vil tabe sig. Generelt er motion dog vigtigt for alle. Man kan, som en anden også skriver, være "tyndfed", dvs. se slank ud, men være i en dårlig fysisk forfatning. Jeg har tidligere tabt mig en del kg ved at fokusere på maden - og kun få motion i form af lange gåture med barnevognen. Denne gang vil jeg forsøge at få mere motion ind i programmet :-) Jeg rører mig faktisk slet ikke som det er nu - ud over husligt arbejde, og så sidder jeg ikke så meget ned når jeg er på arbejde (underviser), men jeg er i rigtig dårlig form!
Vh
mette41
Vh
mette41
13 år30. januar 2011 kl. 18:01
Men ja, det kan sagtens lade sig gøre uden for det er maden, der er den afgørende faktor og så længe du spiser sundt og får de gode fedtstoffer og rigeligt med protein, så tror jeg ikke der er nogen fare for, at du taber muskelmasse.
Men motion kan være med til at "forme" kroppen, så den blir pænere og man blir glad af det (bagefter).... Jeg er selv én af dem, der blir lidt magelig, når vejret er skidt, så trækker sofaen altså mere end at komme ud og røre mig ;o)