#11 af Goldilocks (slettet)
Hej allesammen :)
Du læser en tråd i debat > vægttabGoldilocks (slettet)
re: Hej allesammen :)
Det har du helt ret i. Jeg bliver nødt til at indrømme, at jeg vejer mig hver nat (stå op kl 00:00 for at veje mig) og hver morgen inden morgenmaden.. og resultatet deraf er afgørende for, hvor god resten af min dag bliver. Der bliver jeg så i tvivl om, det er en spiseforstyrrelse? Der findes dage, hvor jeg vejer mig efter hvert måltid, hvis jeg føler, jeg spiser for meget.. så vil jeg liiige tjekke, hvor meget det vejer i maven. Og jeg er ret klar over, at det er meget usundt :(
13 år10. januar 2011 kl. 09:19
burdeikke (slettet)
Lige det der er sygt. Vægten skal ikke kontrollere din dag. Grænserne for spiseforstyrrelser er meget flydende, men som jeg ser det lige nu har du i hvert fald brug for at snakke med nogen om det ellers ville du ikke have lavet den her tråd. Det er tydeligt!
13 år10. januar 2011 kl. 14:28
Goldilocks (slettet)
Det er også rigtigt! :) men jeg er bare bange for at få "konstanteret" en spiseforstyrrelse, så jeg bliver ved med at sige "nej da, du kan sagtens kontrollere dig", og så ender jeg ud med et ædeflip (som får mig til at føle mig godt), men dagen efter tænker jeg ikke på anden end min vægt -_- men jeg har fået at vide, at jeg kan snakke med min studievejleder om det (hvilket jeg er lidt skeptist over for).. men mine forældre kender ikke til de her problemer, og jeg vil helst ikke indblande dem eller nogen af mine nærmeste..
13 år10. januar 2011 kl. 14:36
vibekekc (slettet)
Du må stoppe med at kontrol veje dig på den måde. Det kan meget nemt tage overhånd. ( forhåbentlig er det ikke blevet en al for indgroet vane) Find en fast veje dag eks fredag morgen. Du skal ikke veje dig tier. Det er en meget grim vane som kræver en del at bryde. Men du SKAL bryde den. Vægten hverken må eller skal have magten over dig. Lov mig det.
Vægten fortæller dig ikke om det er fedt, vand eller muskler der fylder. Den viser nogen tal som du pt ikke kan bruge til en skid. Du skal kigge på dig selv... Du er jo bestemt ikke tyk. Tværtimod er du ret så slank. Men jeg ved også godt at man kan stirre sig blind på sin egen krop og kun se det negative.
Håber det er til at forstå -s-
Vægten fortæller dig ikke om det er fedt, vand eller muskler der fylder. Den viser nogen tal som du pt ikke kan bruge til en skid. Du skal kigge på dig selv... Du er jo bestemt ikke tyk. Tværtimod er du ret så slank. Men jeg ved også godt at man kan stirre sig blind på sin egen krop og kun se det negative.
Håber det er til at forstå -s-
13 år10. januar 2011 kl. 14:43
vibekekc (slettet)
Du skal have tiltro til den person du skal snakke med. Det lyder umiddelbart ikke som om det er din studievejleder. Hvad med din læge... En anden i din familie ?
Du skal ikke være bange -s- Men det er vigtigt at det bliver opdaget i tide, hvis det der er galt.
Du skal ikke være bange -s- Men det er vigtigt at det bliver opdaget i tide, hvis det der er galt.
13 år10. januar 2011 kl. 14:46
Goldilocks (slettet)
Jo, bestemt :) Tak for svarene, forresten..
Men det er rigtigt, i går aftes havde jeg som sagt et ædeflip, så alt ligger stadig i maven.. og jeg ved godt, at det hverken har sat sig på lårene, armene eller maven.. men alligevel ser jeg kun det negative ved mig selv.
men har I nogle forslag om, hvem jeg kunne gå til for at søge hjælp på netop det punkt? har jeg brug for en diætist, en psykolog, eller...? fordi, jeg er klar over, at det er et stort problem.. og det er *så* trælst at isolere sig helt.. (jeg undgår sociale arrangementer, netop pga. maden).
Men det er rigtigt, i går aftes havde jeg som sagt et ædeflip, så alt ligger stadig i maven.. og jeg ved godt, at det hverken har sat sig på lårene, armene eller maven.. men alligevel ser jeg kun det negative ved mig selv.
men har I nogle forslag om, hvem jeg kunne gå til for at søge hjælp på netop det punkt? har jeg brug for en diætist, en psykolog, eller...? fordi, jeg er klar over, at det er et stort problem.. og det er *så* trælst at isolere sig helt.. (jeg undgår sociale arrangementer, netop pga. maden).
13 år10. januar 2011 kl. 14:48
calcit
hvorfor forventer man at en studievejleder kan på tage sig den opgave man ikke tør betro sine forældre? Hvem er det der har sagt du er tyk.?
13 år10. januar 2011 kl. 14:53
vibekekc (slettet)
Jeg tror jeg ville starte med at ringe til egen læge. Skrive ned på et stykke papir hvad der er et problem og hvad der bekymre dig. Din læge ved hvad der skal til for at hjælpe dig.
Det virker som om at du selv bekymre dig for om du er ude på et skråplan. Jeg håber virkelig at du får taget kontakt til lægen eller en anden der kan hjælpe dig.
Knus
Det virker som om at du selv bekymre dig for om du er ude på et skråplan. Jeg håber virkelig at du får taget kontakt til lægen eller en anden der kan hjælpe dig.
Knus
13 år10. januar 2011 kl. 15:10
Fluffy82
Som så mange andre har kommenteret har du tydeligvis et skævt forhold til din krop og vægt. Selvom det ikke betyder at du HAR en spiseforstyrrelse er du tydeligvis i risikogruppen for at få det. Hvis du ikke føler at der er nogen i din omgangskreds/familie eller din egen læge, kan du evt kontakte "landsforeningen mod spiseforstyrelser og selvskade". De har en anonym telefon rådgivning, som kan hjælpe dig med at få taget hul på at få snakket om problemet og også vejlede dig i hvor du kan få yderligere hjælp. Og lad være med at lade dig skræmme af at deres hjemmeside også omtaler LANGT værre tilfælde, for som de også selv skriver "jo før man griber ind, jo lettere er det at frigøre sig" (sådan frit skrevet af). Hvis du får taget det her i opløbet slipper du for risikoen for en lang sej kamp!
spiseforstyrrelser.dk
Jeg ønsker dig det alt det bedste og håber virkelig at du snart bare kan nyde din ungdom og pragtfulde krop ;0)
spiseforstyrrelser.dk
Jeg ønsker dig det alt det bedste og håber virkelig at du snart bare kan nyde din ungdom og pragtfulde krop ;0)
13 år11. januar 2011 kl. 11:16
Goldilocks (slettet)
Uh, tusind tak!! I dag snakkede jeg med en rådgiver.. det var så dejligt :D
13 år11. januar 2011 kl. 23:09