Hej allesammen :)

Du læser en tråd i debat > vægttab

Jeg er forholdsvis ny her, så tænkte, jeg lige ville præsentere mig selv og mine mål :)
- jeg er en pige på 18 år (1,70 høj), og lige pt. vejer jeg omkring 59 kilo, og jeg vil gerne ned på 55 inden sommerferien.
Efter sidste sommerferie vejede jeg 68 kilo, og da jeg kom hjem fra ferien, meldte jeg mig ind i fitness centret.. og siden da har jeg trænet hver / hver anden dag.. Og selvfølgelig spist sundt.. Men i starten stod vægten forholdsvis stille, selvom jeg trænede hver dag og spiste ret sundt. Men i november 2010 ændrede jeg mine kostvaner igen igen, og tabte 8 kilo på 8 uger (er ret stolt af det), så jeg kom ned på 60 kilo.. Men så begyndte jeg at blive bange for kalorierne og begyndte at indtage ca 700-800 kcal om dagen.. så jeg tabte mig ½ kilo på 2-3 uger.. Det er næsten ingenting i forhold til før :( Men de sidste par dage er jeg begyndt på at indtage ca. 1200 kcal.. (mere, hvis jeg træner). Så jeg håber, jeg kommer til at se resultater igen, selvom jeg er lidt skeptisk over for så "mange" kalorier..
13 år9. januar 2011 kl. 00:20
re: Hej allesammen :)
DU vil helt seriøst blive ALT ALT ALT for tynd... især med den højde.
Jeg er også 170, men er så 15 år og mit mål er at komme ned lige som dig. Men helt ærligt, så synes jeg at 55kg er alt for lidt... :(
13 år9. januar 2011 kl. 00:53
Ja, det har jeg også fået at vide før.. Og jeg er også ok tynd lige nu.. Men jeg er i forvejen utrolig glad for mad, så jeg er ret bange for at holde op med at tabe mig, fordi jeg er bange for, at jeg tager alle kiloerne på igen :s
13 år9. januar 2011 kl. 00:56
Det må seriøst være en joke!!!!

Alternativt er det nærmere en holdningsændring, der skal til for dét er da helt hen i vejret eller også er der nogen, som har fortalt dig noget, som er helt forkert.

Kender du til BMI??? I såfald kan jeg fortælle, at du ligger i bunden, hvilket du skal være glad for for her er folk herinde, som kæmper en seriøs kamp med vægten, hvor vi snakker decideret sundhedskadelig overvægt.

Det er altså ikke for at være grov eller noget, men du skal jo overhovedet ikke tabe dig og 68 kg. er heller ikke overvægtig med din højde.

Håber du får øjnene op.

Hilsner herfra
13 år9. januar 2011 kl. 09:01
Enig med MGP09........der er noget i skabet du skal arbejde med..................overvægt er et seriøst problem og i en helt anden boldgade!
13 år9. januar 2011 kl. 10:00
Jeg er skam udmærket klar over, at mit tilfælde er ingenting i forhold til nogle folk herinde, som *er* overvægtige.. Og jeg indrømmer gerne, at jeg får dårlig samvittighed ved at pive over, at jeg gerne vil tabe mig yderligere..
Men jeg kæmper skam også mod kiloene.. Og ja, jeg har fået at vide før, at jeg var tyk, hvilket var grunden til, at jeg ville tabe mig.. Så ja, jeg ved godt, at der er folk, som har større problemer med vægten, end jeg har..
13 år9. januar 2011 kl. 10:38
Du er jo ikke nødvendigvis fed fordi andre siger det - Hvem gør lige DEM til eksperter?! 68 kilo er stadig kun en BMI på 23,5 så der er vist noget de ikke helt er opdateret på.

I min verden er det et spg. om livskvalitet og hvis du har det bedre med en vægt på 59 kg., så skal det selvfølgelig være sådan.

Jeg forstår også godt, at du ikke ønsker at tage på igen, når du har arbejdet for at smide kiloene, hvilket i øvrigt er flot, men jeg synes, den kører lidt af sporet med 7-800 kcal. og træning for at få en vægt på 55 kg., hvilket er helt og aldeles unødvendigt - Spild af tid, arbejde og bekymring.

Nyd livet i stedet for og glæd dig over, at du har en fin og veltrænet krop (og som du er mere tilfreds med end da du vejede 9 kilo mere).... Alt andet ville være ærgeligt for du HAR noget at glæde dig over ift. din krop og vægt.

Og skulle du mod forventning tage på en dag, så kan du jo begynde at tælle kcal. igen for nu har du jo en viden om, hvordan du kommer kiloene til livs igen :o)
13 år9. januar 2011 kl. 12:14
Hej :-)
Jeg er ligesom dig - forstået på den måde at jeg kæmper med 3 kilo måske, og er især meget utilfreds med min mave,og det synes jeg, er okay og ikke- skamfuldt at ville af med. Hvis man kan ændre det, så er det vel okay. Det der bliver problemet, det er hvor meget mad fylder for dig pt? Det må ikke fylde for meget når problemet ikke er større, og du må for alt i verden ikke tænke i straf, skam og skyld, for så er det, det bliver skadeligt!
Og så skal du lære at stole på mad- sund mad! Jeg kæmper selv med det samme som dig. Fuldstændig, især også angsten for at tage på. Det må du ikke! Ikke brug tiden på at bekymre dig, men nyd du er lækker og tynd, og tag det stille og roligt!

13 år9. januar 2011 kl. 20:46
I går fik jeg et enormt ædeflip, og jeg spiste mere end jeg forbrændte -_- da jeg kom op på vægten viste den 60 (igen igen), hvilket jeg har det *så* dårligt over og er ved at miste motivationen.. ved I evt. om de ekstra par kilo jeg tog på i løbet af én aften, kommer væk hurtigt, hvis jeg går tilbage til mit 1200 kcal-system? jeg er bare bange for, at det sætter sig på lårene eller maven, så jeg kigger mig hele tiden i spejlet.. xD Håber bare, det er mavesækken, der er fyldt mere op end normalt..
13 år10. januar 2011 kl. 07:18
Du må ikke være så vægt fikseret. Det du har spist på èn aften vejer selvfølgelig inde i maven, og hvis du vejer dig hver dag eller efter hvert måltid, kommer du til at se nogen mærkelige udsving der kun gør dig ked. Vælg istedet for at veje dig 1 gang om ugen eller 1 gang hver 14 dag.
Hvis du fortsætter med at spise fornuftigt og træner, så gør det ikke noget at man spiser "usundt" nogen gange. Men jeg er altså enige med de andre her i tråden. Du skal passe på at du ikke bliver for tynd. Du er i risikoen for at udvikle en spise forstyrrelse.
Jeg syntes personligt at 59-60 kilo er en helt fin vægt for en pige på din alder og din højde. Jeg har samme højde som dig og vejde ca 64 da jeg var på din alder. Jeg var tynd....55 kg er uhyggelig tynd. Det bliver hurtigt ulækkert at man kan se dine knogler under din hud. Begynd at se dig selv i spejlet og giv dig selv ros. Lad være med at fokusere på de negative sider :-)
Håber du ikke tager mit indlæg ilde op, jeg bliver bare så bekymret når jeg læser dit indlæg.
13 år10. januar 2011 kl. 08:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });