Hvad skal du føle dig skyldig over? Over du er ved at ødelægge dit liv.
En livsstilsændring er noget man gør for sin egen skyld, og fordi man gerne vil have det bedre fysisk og mentalt. Ikke at det gør det lettere. Hvis man ikke er motiveret kan man lige så godt lade være for så er det dømt til at mislykkes og det er nok det du ikke rigtig er/eller har været, altså motiveret.
Nu arbejder jeg ikke i en grillbar så hvordan du undgår fristelserne er svært at svare på. Jeg kan ikke fordrage cola og jeg har heller ikke synderlig behov for grillmad.
Jeg tror det kunne hjælpe hvis du fik sat dig ind i hvor meget fedt der er i grillmad., og hvor usundt det er. Du kan gå ind på sundhedsguiden.dk og så under kost og ernæring der er en artikel om junkfood og hvor mange kiljoule og fedt der er i. På den måde kan du jo se hvor meget du får på sådan en arbejdsdag. Du kan måske også finde andre artikler du vil finde interessant.
Din 2-3 l væske om dagen skulle helst komme fra vand, men hvis du ikke kan lade colaerne være hvad så med at drikke dem light som en form for nedtrapning.
Du kunne også have madpakke med på arbejde, så du havde noget sundt at spise, når du er sulten.
Der findes mange hjemmesider hvor man kan få inspiration til sund mad.
Hvis det er umuligt at holde dig fra grillmad og du VIL tabe dig, må du som sidste konsekvent se om ikke du kunne finde et andet arbejde.
Har du nogen sinde set det program på tv 3 der hedder "Du er hvad du spiser" . Det kan godt være noget af en øjenåbner. Især når der bliver stillet alt op, som den der vil tabe sig, har spist på en uge.
#2 af Kirsten P (slettet)
Jeg har et problem mere. Jeg arbejder på en grill og når jeg arbejder om aftenen har jeg lov til at tage mad plus at der er gratis cola. Hvad gør i for at undgå behovet for cola og grillmad?
Hilsen C.