Hej Sarah
Fint at du vil focusere mere på styrketræning. Men husk frie vægte er nummer 1. Få lavet dig et vægtprogram sammen med en styrketræningsinstruktør.
Siden sidst er jeg støt på en supersejg hjemmeside der hedder: bodyrock.tv
På denne hjemmeside er der et hav af øvelser som bliver udført af en ung kvinde på din alder vil jeg tro. Du kan også bare skrive bodyrock tv i søgemaskinen i youtube. Så kommer der et hav af forslag.
Det spændende er at kvinden bare er i superform og at hun har meget smukke lettonede aflange muskler. Og det er altså bare så smukt til en kvinde. Og jeg vil tro at du i løbet af to til tre år vil kunne udvikle din krop til at ha et større bryst, lidt mere skulder og en let V-formet ryg. På den måde vil den eftertragtede talje og flade mave blive synligt. Men det er selvfølgelig en meget personlig ting.
Men et er helt sikkert: Ved en øget musklemasse er det meget lettere at holde vægten. Hjertet der jo også er en muskel bliver også større og vil derved kunne pumpe mere blod rundt med de røde og hvideblodlegemer. En let øgning af røde blodlegemer vil føre til en øget velvære og mere overskud i hverdagen. En let øgning af de hvide blodlegemer vil føre til et bedre immunforsvar og derved en mindsket risiko for at få de typiske forkølelser og influenzaer i denne tid. Og når man så lægger det hele sammen vil det også føre til en forlænget levealder i helt op til ti år. Så der er mange gode grunde til at dyrke kombineret cardio og vægttræning.
Magnesium kan købes på apoteket i håndkøb. Jeg har undersøgt det, men desværre hedder den danske udgave af magnesium et eller andet med noget der ender på oxid. Den er ikke helt ligeså god som den der ender på "at". Men prøv dem og se om det ikke hjælper.
Skriv endelig tilbage. Spændende at høre hvordan det udvikler sig for dig.
vh knud
#12 af kbla (slettet)
Men lidt vægt er der da alligevel røget.. :D