Jeg står også op kl 6 og spiser morgenmad. Damn det ville spare en masse sultne timer og kalorier hvis man kan sove længe! ;)
Men jeg starter som regel dagen med en portion youghurt med noget fiberrigt morgenmadsprodukt fx havregryn, all-bran eller müsli ovenpå og så tager jeg en god portion frugt med til når kl bliver 9.
Jeg sørger nemlig for at spise hver tredje time, 5 gange dagligt. Så ingen mad mellem kl. 18 og kl 06 næste morgen i hverdagen. Så spiser kl 06, 09, 12, 15 og 18. Den metode plejer at holde mig mæt gennem hele dagen.
Og så hver gang jeg bliver sulten udenfor måltiderne hvilket egentlig er sjældent efter at jeg er begyndt at spise sådan, så tager jeg vand, te, kaffe eller light sodavand for at fylde maven med noget kcal-frit.
Ellers kan du evt have en pose gulerødder med dig overalt så du altid kan tage en når sulten bider.
Hvis ikke du kan nøjes med en snack dér kl 9, eller evt bytte rundt og nøjes med snacken kl 06, så er der ikke så meget jeg kan foreslå andet end at bide sulten i sig.. Nogle gange er det ok at være sulten på en slankekur :-) Men self skal man ikke sulte sig. Men ved man at man får nok kcal, så gør det ikke noget at maven rumler lidt, det er næsten uundgåeligt hvis man er i et forholdsvist stort underskud :-)
Btw tillykke med den ellers gode start på din kur! :-)
#2 af bruger slettet
Jeg møder på arbejde klokken 7 og spiser derfor morgenmad klokken 6. Jeg er altid grovsulten om morgenen, men forsøger at begrænse mig til en skive rugbrød med mager ost eller skyr med havregryn, men til klokken-9-pausen på mit arbejde, hvor alle de andre spiser morgenmad for første gang, er jeg skrupsulten igen og skal nu til at "bruge kalorier" på morgenmad x2!
Er der nogen, der har nogle ideer til mættende morgen- eller mellemmad, der mætter super godt og er rimelig kalorieneutralt? Det er simpelthen så demotiverende, at se kalorieindtaget stige og stige som dagen skrider frem, bare fordi jeg møder så pokkers tidligt - det er i forvejen træls nok i sig selv, at møde før det er blevet lyst ;)