Nogen som har prøvet denne slankekur ? ved i om den virker?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Nogen som har prøvet denne slankekur ? ved i om den virker?
Der er ikke nogen tvivl om at kuren virker. Men spørgsmålet er om det er sundt at gå på denne kur. Så vidt jeg kan se vil man langt de fleste dage have et stort underskud af protein. Enkelte dage vil den have et stort overskud af protein. På den lange bane er det ikke sundt at spise på denne måde. Kroppen skal have proteiner til at vedligeholde og evt. opbygge muskler med. Så følg max. kuren i en uge, vil mit råd være.

På den lange bane er der vigtigt at spise en sund og alsidig kost. Det er også vigtigt af få sig rørt hver dag. Mindst i en halv time, f.eks ved at gå en tur, hvor man går rask til således at pulsen kommer op. Personligt foretrækker jeg at cykle hver dag på arbejde, at cykle til motionscenteret, hvor jeg så træner i mindst en time. En træning hvor jeg starter med at varme op på cykel i 12 minutter med moderat puls. Herefter træner jeg i divs maskiner og slutter af med vægte. Formålet med min træning er at få en god kondi, vedligeholde muskelmassen og opbygge nogen muskler. Vedligeholdelse, opbygning af muskler og kredsløbstræning er efter min mening sammen med en god kost det allerbedste man kan gøre for sig selv. Jeg er 49, har altid dyrket motion med glæde og har ikke været alvorlig syg nogensinde.

Den største effekt af motion vil jeg dog tillægge sindet. Under moderat motion dannes der b.la. endorfiner der er lykkebringende. Hjernen bliver helt klar og man er for alvor til stede i nuet. Og det er det bedste der kan overgå mig.

Herudover vil jeg anbefale alle at meditere lidt hver dag. Gerne lige før du går i seng. Øvelsen varer 10 minutter. Sid med lukkede øjen og tag tre dybe ind- og udåndinger. Lad de tanker du har være i hovedet men forestil dig at de forsvinder ud gennem ryggen ved skulderbladene. På den måde får du renset dit sind og tømt dit hoved. Så kan du sove stille og roligt og drømme.

vh knud
14 år19. september 2010 kl. 18:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });