Nogen som har prøvet denne slankekur ? ved i om den virker?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Nogen som har prøvet denne slankekur ? ved i om den virker?
hej :) jeg kunne godt tænke mig at tabe mig bare lige et par kilo mere her til sidst og så fandt jeg en kur på nettet. jeg ved ikke hvad den her slankekur hedder, men den lyder spænende. Er der ikke nogen af jer som har prøvet den. jeg har virkelig brug for jeres mening :) please

Tab op til 17 pund på 7 dage

SUPPE (suppen kan spises hver dag).
1 hoved hvidkål eller spidskål
2 løg
2 grønne peber
1 bladselleri
1 dåse flåede tomater
2 pk. Lipton løgsuppemix (evt. grøntsagsbouillon)

Hak grøntsagerne meget fint. Kog det hele i 10 min. (grøntsagerne skal være dækket af vand) sænk temperaturen og lad det simre til grøntsagerne er møre.

Suppen kan spises når du føler sult;. Du kan spise så meget du vil. Suppen forøger ikke kalorierne du indtager – faktisk vil du tabe dig jo mere du spiser af den.

DAG 1: Alle slags frugt – med undtagelse af bananer – så meget du har lyst til.
DAG 2: Alle slags grøntsager - med undtagelse af majs og tørrede bønner.
DAG 3: Frugt og grøntsager med samme undtagelser som nævnt i dag 1 og 2.
DAG 4: Bananer med mælk – op til 8 bananer og 2 ¼ dl. Skummetmælk.
DAG 5: Bøf med tomater – bøffen kan du tilberede som du her lyst til – og du må spise så meget du kan. Hvis du spiser op til 6 tomater SKAL du drikke 8 glas vand.
DAG 6: bøf og grøntsager – med samme undtagelser som ved dag 2 og 5.
DAG 7: brune ris og grøntsager samt usødet frugtjuice.

Du må drikke alt det diæt sort kaffe/the du kan. Ingen salt på maden og ingen sukker i kaffe/the
Hvis slankekuren skal virke, er det ikke tilladt at udskifte noget af ovennævnte ting

Tab op til 10-17 pund og føl dig godt tilpas på KUN 7 dage. En af hemmelighederne bag virkningen af denne 7-dages kur er at maden der bliver spist, kræver flere kalorier at forbrænde end dem man spiser. Så spis så meget du vil. 7-dages kuren kan bruges så tit du har lyst og behov, og du behøver ikke at være bange for at føle dig skidt tilpas eller træt. Faktisk vil det ranse dit system for urenheder og få dig til at føle så godt tilpas, som du aldrig troede var muligt.
Efter kun 7 dag vil du blive mindst 10-17 pund lettere og få en stort bundt energi

Tips:

du skal spise suppen hver gang du er sulten mellem de 3 hoved måltider(så taber du dig maske lidt mere) :)

Håber i vil skrive jeres mening om denne kur :)
14 år3. september 2010 kl. 22:28
re: Nogen som har prøvet denne slankekur ? ved i om den virker?
Denne kur kaldes suppekuren :-)

Den er ret kendt, og der er skrevet en del om den her på madital. Hvis du skriver 'suppekuren' i søgefeltet, kan du læse en hel masse debatter omkring den.

Personligt synes jeg den er god, men man skal helt bestemt passe på med hvad man indtager efter kuren, ellers risikerer du at tage alle de tabte kilo på igen..

Jeg kender mange mennesker der har haft held med kuren, så den virker helt bestemt.
Jeg tabte selv 5,6 kg på 7 dage, sidst jeg var på den.

Den er super god som kickstarter til et vægttab.

Held og lykke med det hele, og god aften.
Bojan :-)
14 år3. september 2010 kl. 23:12
Tusind tak for hjælpen. :)
14 år4. september 2010 kl. 09:59
Jeg har godt nok ikke selv prøvet kuren, men jeg tror simpelthen ikke på at man kan tabe SÅ mage kilo så hurtigt når man indtager så meget mad. Hvis man må spise ligeså meget frugt man vil på en dag, så taber man sig da ikke med al den frugtsukker og kalorier. Ligeledes med ris, bøffer mm. Alle siger den her kur er så hård, men den virker da overhovedet ikke slem når man bare må æde løs af alle de der ting?

Dermed fornægter jeg ikke at den kan virke, men jeg undrer mig bare.
14 år8. september 2010 kl. 12:24
Hvis du ikke tror på det, kunne det jo være du selv skulle prøve den :-) Har prøvet den et par gange, og jeg kan garantere dig at den virker!

Jeg har ikke helt styr på hvorfor og hvordan man taber så mange kilo.. Men jeg ved at suppen er meget kaloriefattig..
14 år8. september 2010 kl. 15:18
Jeg har prøvet kuren. Tro det eller ej, DET VIRKER. Jeg er meget skæptisk hvad andgår alle de der kurer. Men det virker bare, jeg tabte mig 5 kilo på en uge, og man tager det IKKE på igen. Du vil elske det, suppen smager ok, men man bliver lidt træt af den
14 år8. september 2010 kl. 19:58
Hej, jeg har prøvet kuren og synes faktisk den er ret god, common sense, bortset fra bananer og bagt kartoffel, som jeg ikke synes hører hjemme i en kur. Jeg gennemførte dog ret slavisk, med fint resultat. Ikke så dramatisk vægttab som adviseret men dog 2-2,5 kg på en uge. Hvis man har dårlige spisevaner og skal af med meget vægt vil jeg tro at kuren giver meget markante resultater, men da jeg i forvejen spiser meget sundt var der eksempelvis ikke et stort væsketab. Jeg har tænkt mig at tage en tur mere med en variant af kuren, hvor jeg dropper banan og kartoffel. Suppen eller variationer over den vil være et godt supplement til enhver kur, da den giver god mæthedsfornemmelse og består af mange gode grønsager. For det mest velsmagende resultat, vil jeg anbefale dig at blanchere løgene grundigt med krydderierne, dernæst svitse den fintsnittede kål i løgblandingen inden de øvrige grøntsager tilsættes. Bønnerne skal f.eks. have ganske kort tid for ikke at blive brune, så de skal i kort inden servering... God fornøjelse, GD
14 år12. september 2010 kl. 14:27
jo, den er god nok, - bare æd løs af alle de gode sager ;-)
14 år12. september 2010 kl. 14:31
Så lige noget negativt her, for problemet med slankekure er at hvis det skal virke, så skal man spise sådan hele sit liv. Suppekuren blandt andet, virker, ja, MEN så snart man begynder at spise fast føde igen, så tager man det hele på igen.

Så mit råd er at lægge dit kost om sådan at du spiser nogenlunde det samme som før, men spiser mindre og så selvfølgelig undgår for meget sukker og fedt.

Det er selvfølgelig bare mine erfaringer :)

Held og lykke med vægttabet ...
14 år12. september 2010 kl. 20:52
Den virker ja.

Grunden til den virker er fordi kroppen bruger flere kalorier på at forbrænde suppen end suppen den indeholder. Også derfor at jo mere suppe man spiser jo mere taber man sig.

Dog skal man være obs på den er kun midlertidig. Hvilket også betyder at man kan forvente at vægttabet også kun er midlertidigt. Man når simpelthen ikke at få omlagt sin diæt nok til at ændre sine dårlige vaner.

Ydermere er det vigtigt at drikke meget vand. Det suppen faktisk gør er at den får dig til at tabe en masse væske for du kommer til at rende frem og tilabge på toilettet.

Samt det er ikke alle der kan tåle den form for kur. Heriblandt mig selv. Jeg var på den 1 dag og der knækkede min krop simpelthen under. Jeg kunne dårlig gå, og på den ene dag havde jeg smidt 1,5 kg. Så jeg stoppede igen efter den dag. Og ja kort tid efter indtagelse af rigtig mad så begyndte min krop at komme i forbedring.

Det svære ved kuren er at holde ved. De fleste vil allerede efter 2 dage være fyldt godt op af suppen. Det er en ensformig form for kost hele ugen og det er det der gør den svær. Efter en uge ja så hænger suppen dig langt ud af ørerne.

Så ja den er rigtig god som kickstarter til et vægttab, eller hvis man lige skal have smidt lidt kilo inden en stor aften for at passe tøjet.

Og så lige endnu en lille advarsel. Sørg for at IKKE lave for mange sociale aftaler den uge suppekuren foregår. Den giver meget tarmgas, så man prutter MEGET, og ja da den indeholder kål kan man næsten selv regne ud hvordan det lugter.
14 år17. september 2010 kl. 00:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });