Trænger til et kæmpe spark!

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Trænger til et kæmpe spark!
Det giver helt sikkert noget at cykle hver dag.

Jeg undrer mig over hvorfor du kun får smoothies når du er på kur. Det er en vane du udmærket kan tillægge dig permanent. Og kan du klemme nogle mandler ned, holder du snacktrangen lettere væk.

Lakrids er generelt ret skrapt ved maven, og da en god fordøjelse er alfa og omega for din figur, så forsøg at holde igen. Den dårlige mave skyldes garanteret overspisning.

Det virker for mig at erstatte sliktrang om eftermiddagen med et ordentligt mellemmåltid og vand. Måske skal du have flere små madpakker med, så du ikke får dyk i blodsukkeret.

Arbejd livet igennem imod de klassiske (mande)fejl: At spise for lidt grønsager, at drikke for lidt vand, at spise for lidt fisk, at springe morgenmaden over og at få for lidt motion.
14 år12. august 2010 kl. 07:25
Jeg får kun smoothies til morgenmad når jeg er på kur, da jeg har meget svært ved at få noget ned om morgenen.. Derfor har jeg vænnet mig til at jeg i det mindste skal drikke en smoothie.. Jeg er nemlig godt klar over at morgenmad er meget vigtigt, og at det har betydning for hvor meget jeg spiser senere på dagen..

Synes nu ikke det er klassiske "mande" fejl.. Jeg kender utrolig mange piger der aldrig har rørt en grøntsag, men stadig er mega tynde..
Det ændre selvfølgelig ikke på at jeg selv skal arbejde efter at få mere frugt og grønt ind i min hverdag.. Synes faktisk jeg er god til det med vand, da jeg fik det som vane for en del tid siden.. Det har hængt ved siden.. Altså det med at drikke 2 liter vand.
Fisk spiser jeg ikke meget af, men når det bliver serveret spiser jeg det.. Det er oftest torsk og laks..

Motion bliver det til 2 gange om ugen i ca. 2 timer..
Det bliver til en times konditræning, hvor der næsten altid ryger 650 kalorier.. Efter det en times styrketræning.. Jeg begynder som sagt også at cykle hver dag.. Så tror ikke motion er mit store problem :-)
14 år12. august 2010 kl. 12:57
når du trænger til lakrids, så prøv lakridste. der findes også chokolade te men det har jeg ikke smagt.
når du cykler for du motion nok. prøv at spise 6 små måltiderom dagen. når du vejre det du skal så gå med bælte i fast hul. så opdage du hurtigt at du tager på. og kan rette med det samme.
14 år12. august 2010 kl. 15:38
Det lyder faktisk som en god idé..
Har hørt om lakrids te, så det vil jeg helt klart prøve.
Går normalt aldrig med bælte, da jeg altid køber min bukser lidt for små, ja ved godt det lyder underligt.. Men jeg har bare en bestemt størrelse i hovedet, som jeg bedst kan lide :-)

Tak for rådet!
14 år12. august 2010 kl. 16:10
Har fået mig noget af et chok idag, som har efterladt meget dårligt og depressivt humør..

Var til lægen for at snakke med ham om nogle ting.. Det gør jeg tit når der er noget jeg er i tvivl om.
Han målte mit blodtryk, og det er alt for højt..
Mit høje blodtryk ligger præcist på 140, og mit lave blodtryk ligger på 100. Det er alt for højt efter min læges mening, og han mener at jeg i begyndelsen selv skal forsøge at gøre noget ved det..
Blev også vejet, og hans vægt viser meget mere end min egen! 83,6 kg sagde den.. Hvilket er betydelig mere end 81,5. Han forsikrede mig om at hans vægt var helt korrekt. Det ændre også mit bmi til 25,8

Hans råd var: tab 10 kg, motioner dagligt og spis så mange grøntsager som muligt.. Han sagde også noget med at jeg skulle skære alt dårligt fedt ud af mit liv.. Altså animalsk fedt..
Jeg skal blandt andet også arbejde mindre, slappe mere af, og ikke stresse for meget over skolen.

En anden ting vi snakkede om var min store trang til at overspise.. Han fortalte mig at jeg med stor sandsynlighed lider af BED.. Omg, jeg vidste ikke engang at det fandtes eller hvad det var..

BED kan defineres som bulimi uden udrensning..
Han sagde at mange af mine symptomer tyder på BED, såsom at spise i smug, tanker om vægt, krop og udseende fylder MEGET i hverdagen, og at man spiser uden at være rigtig sulten..
Jeg er udemærket godt klar over at jeg overspiser, ofte i smug, når jeg er ked af det eller trist.

I dag har været noget af en øjenåbner, og det har bestemt sat tingene i perspektiv. Jeg SKAL tage mig sammen.. Lige nu er jeg ikke helt klar over hvordan. Jeg har slet ikke overskud til at tælle kalorier, veje mad og taste ind.

Men jeg bliver nødt til det. Det gælder mig liv, og min sundhed.. For første gang føler jeg at jeg må tabe mig for at blive sund, og ikke for at se "bedre" ud.

ØV noget møg...
14 år13. august 2010 kl. 20:25
Der er rigtig mange der får Dårlig mave
af sukkerfri slik... det gør jeg altid,.. VIRKELIG...
det er noget med det der er i slikket...
der står også en advarsel på "sukkerfri" slik
poserne om at det kan give dårlig mave...
så det ligemeget om det er lakrids eller vingummi ;)
14 år14. august 2010 kl. 09:58
Hej,
efter jeg har tabt mig 7,5 kg. og nu er nede på normal
vægt (bmi = 20,6) er mit blodtryk gået fra at være for højt til at være for lavt ;).... hehe mærkeligt nok...
men det kan virkelig gøre nogle store forandringer at tabe sig... og det er farligt med for højt blodtryk!!!

en af de ting som kan få blodtrykket til at stige
er : Lakrids og salt...

og da jeg var Sukkerafhængig førhen..
spist 2 poser slik dagligt i mange år...
tog jeg en kold tyrker... (det eneste som virker!)
og har nu været sukker - Uafhængig i 3 måneder.
så det kan godt lade sig gøre, for selv den største
Sukkergris.. for det var jeg virkelig....... :O
14 år14. august 2010 kl. 10:04
Du får lige et virtuelt kram fra mig, og ikke et spark i dag. Forsøg at være forstående over for dig selv. Koncentrer dig om at følge lægens råd. Når du så ind imellem falder i med lakrids og andet, så prøv at mærke efter, hvad det kunne skyldes, i stedet for at bebrejde dig selv, fx: Var der nogen der behandlede dig dårligt? Kludrede du i det og blev vred på dig selv? Er du bekymret over noget, eller er der noget du udskyder?
14 år14. august 2010 kl. 11:53
Hej igen.
Jeg melder lige tilbage efter lidt tid. Tror det er meget godt for mig at få skrevet lidt herinde :-)

Jeg har tabt mig lidt.. Begyndte det her projekt d. 11 August, med en vægt på 83,7 kg.. Dvs. at jeg tog yderligere på efter jeg kom hjem fra ferie.
Nå men, nu er jeg nede på 81,9 kg, så jeg har smidt 1,8 kg siden da. Det er ikke meget, men det er i det mindste i den rigtige retning..

Jeg kæmper stadig med at styre mine ædeflip, og jeg håber på et tidspunkt at være fri for BED og forhøjet blodtryk.. Der er så mange til jeg gerne vil.
Vil blandt andet også gerne holde op med at ryge. Da jeg kan mærke på mine lunger, at det ikke er særlig smart. Jeg hoster utrolig meget, og lyder som en mand på 85 år.. Det vil jeg helst være fri for..

En ting som jeg trods alt er stolt af, er motionen..
Jeg kommer meget mere i fitness centeret, og jeg har meldt mig på en masse hold. Det er skønt :-)

Håber jeg er under 80 kg inden alt for længe!

Det var alt jeg havde herfra.. Håber det er ok, jeg lige melder tilbage en gang imellem :-)

Bojan.
14 år31. august 2010 kl. 17:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });