#2 af pindsvinet (slettet)
Trænger til et kæmpe spark!
Du læser en tråd i debat > vægttabpindsvinet (slettet)
re: Trænger til et kæmpe spark!
Så får du da et kærligt spark fra mig! Næsten alle tager lidt på i deres ferie, men lad være med at se det som verdens undergang. Du valgte at slappe af i ferien, og det skal man også havde lov til en gang imellem. Prøv at se det "gamle" vægttab fra den positive side. Du har jo allerede bevist overfor dig selv, at du godt kan og du ved derfor, hvad det kræver af dig. Se på dine sejre og brug dem igen.
14 år10. august 2010 kl. 00:04
rdrd (slettet)
Og ferie kilo har det heldigvis med at være nemme at slippe af med igen. Jeg tog knap 4 kilo på de sidste 14 dage af min ferie og de 2 er allerede væk igen efter godt en uge tilbage i daglig gænge.
Ens krop er lidt ustabil efter et vægttab og vil gerne gemme på fedtet, hvis den får noget, så det jeg vil gøre når jeg er færdig med at tabe mig er at øve mig i at spise rigtigt mindst ligeså længe som jeg har været om at tabe mig.
Ens krop er lidt ustabil efter et vægttab og vil gerne gemme på fedtet, hvis den får noget, så det jeg vil gøre når jeg er færdig med at tabe mig er at øve mig i at spise rigtigt mindst ligeså længe som jeg har været om at tabe mig.
14 år10. august 2010 kl. 09:28
SiriS (slettet)
Op med humøret, du kan godt, Bojan. Nu har du erfaringer fra tre kure og 2 tilbagefald. Denne gang taber du dig og forbliver slank. Husk at du ikke kan spise så meget som du kunne før når du vejer mindre, før din krop lagrer fedt igen. Sandsynligvis har du også tabt noget muskelmasse under dine kure, og det bedste du kan gøre for at få det igen er at styrketræne.
I øvrigt har du tabt dig meget hurtigt! Det er flot!
I øvrigt har du tabt dig meget hurtigt! Det er flot!
14 år10. august 2010 kl. 14:00
hemmeligspion (slettet)
Det lyder til at dit fokus i de to andre vægttabs processer har været "bare" at få kiloene væk.
Hvad med om du denne gang forsøger at have et fokus på at holde kiloene væk - med det mener jeg, at du skal gøre det til et langsigtet projekt hvor de 8 kilo skal forsvinde over et halvt eller et helt år. I den proces skal du så lægge mærke til, hvad du kan og må spise uden negativ indflydelse på din vægt. Så kan du blive mere bevidst om faldgruber og dårlige vaner - jeg spiste f.eks. havregryn med mælk på til morgenmad og det var faktisk en stor grund til, at jeg ikke kunne tabe mig. Nu spiser jeg yoghurt og frugt eller havregrød. Det er en virkelig lille ændring, men har haft virkeligt store konsekvenser. Der er blevet plads til mine "madfejl" (et stykke kage, en grillaften osv) i mit kaloriebudget. Og det kun fordi gryn og brød røg sig en tur.
Hvad med om du denne gang forsøger at have et fokus på at holde kiloene væk - med det mener jeg, at du skal gøre det til et langsigtet projekt hvor de 8 kilo skal forsvinde over et halvt eller et helt år. I den proces skal du så lægge mærke til, hvad du kan og må spise uden negativ indflydelse på din vægt. Så kan du blive mere bevidst om faldgruber og dårlige vaner - jeg spiste f.eks. havregryn med mælk på til morgenmad og det var faktisk en stor grund til, at jeg ikke kunne tabe mig. Nu spiser jeg yoghurt og frugt eller havregrød. Det er en virkelig lille ændring, men har haft virkeligt store konsekvenser. Der er blevet plads til mine "madfejl" (et stykke kage, en grillaften osv) i mit kaloriebudget. Og det kun fordi gryn og brød røg sig en tur.
14 år11. august 2010 kl. 10:07
hemmeligspion (slettet)
...og så kan jeg se, at du ikke er ret gammel. Måske du kan snakke med dine forældre om det? Hvis det skal lykkedes, så skal du have dem med på vognen - og dem til at ville det bedste for dig.
Min kæreste (som jeg bor sammen med) støtter mig. Uden den støtte, så var det et frugtesløst projekt.
Min kæreste (som jeg bor sammen med) støtter mig. Uden den støtte, så var det et frugtesløst projekt.
14 år11. august 2010 kl. 10:08
BMS (slettet)
Nu har jeg forsøgt at ændre på nogle småting i hverdagen.. Jeg er ikke gået 100 % på kur, men jeg forsøger at komme til fitness mindst 2 gange om ugen, drikke 2 liter vand osv.. Egentlig prøver jeg bare at få nogle af mine gamle vaner frem igen :-)
Har ikke været på vægten, for jeg er overbevist om at den ikke er gået nedad.. Så venter lige en uges tid mere.
Hvis jeg skal gøre det til et projekt der tager mere end 3-4 måneder, så bliver jeg bare alt for træt af det.. Hvis jeg ikke ser resultater forholdsvist hurtigt, så giver jeg nærmest op.. Det lyder lidt langt ude, men det er sådan det er.. desværre.
Mine forældre støtter mig helt bestemt, og min mor laver næsten altid sund mad.. Det er aldrig aftensmaden der er mit problem. Det er alt det jeg spiser ved siden af.
Har svært ved at lade brød, chokolade og lakrids være.
Denne gang vil jeg ikke gå på hverken Nupo, 1200 kaloriers diæt, Atkins eller Suppekur, da det er gået op for mig at det kun virker når jeg er igang med det.. og at jeg efter kuren tager det hele på igen..
Så jeg må vel bare gøre det på den langsomme måde, men det er vel også bedre for mig :-)
TAK for jeres svar, og jeres gode råd. Dem vil jeg helt bestemt tage til mig..
Bojan.
Har ikke været på vægten, for jeg er overbevist om at den ikke er gået nedad.. Så venter lige en uges tid mere.
Hvis jeg skal gøre det til et projekt der tager mere end 3-4 måneder, så bliver jeg bare alt for træt af det.. Hvis jeg ikke ser resultater forholdsvist hurtigt, så giver jeg nærmest op.. Det lyder lidt langt ude, men det er sådan det er.. desværre.
Mine forældre støtter mig helt bestemt, og min mor laver næsten altid sund mad.. Det er aldrig aftensmaden der er mit problem. Det er alt det jeg spiser ved siden af.
Har svært ved at lade brød, chokolade og lakrids være.
Denne gang vil jeg ikke gå på hverken Nupo, 1200 kaloriers diæt, Atkins eller Suppekur, da det er gået op for mig at det kun virker når jeg er igang med det.. og at jeg efter kuren tager det hele på igen..
Så jeg må vel bare gøre det på den langsomme måde, men det er vel også bedre for mig :-)
TAK for jeres svar, og jeres gode råd. Dem vil jeg helt bestemt tage til mig..
Bojan.
14 år11. august 2010 kl. 21:01
SiriS (slettet)
Det er et stort plus for dig at du ved hvad der er dine problemområder. Hvis du ikke kan skære dem helt væk, kan du skære meget ned på dem. Vælg altid det gode fuldkornsbrød, og bestem dig på forhånd for hvor meget du vil spise, smør dine madder og pak maden væk, inden du begynder at spise, så du ikke bliver fristet til en skive mere.
Vær kvalitetsbevidst og spis kun god chokolade og lakrids. Prøv en rigtig god chokolade i en periode, og du vil aldrig vænne tilbage til vekaoprodukter og marsbarer, tro mig, der er en verden til forskel! Det er dyrt, men væn dig til at det er en luxus du kan tillade dig en gang imellem og ikke til hverdag.
Måske spiser du ikke nok om morgenen? Sørg i det hele taget for at spise til måltiderne, især er proteiner vigtige først på dagen. Og væn dig til at spise masser af grønsager, så tit du kan. Hver gang du får lyst til at snuppe en mellemmad, så overvej at spise fx et æble, en gulerod eller en stor håndfuld slikærter i stedet for.
Du kan sagtens blive ved med at spise efter de retningslinier du har lært på dine kure. Det vil være sundere end traditionel dansk mad som den serveres i de fleste familier. Måske kan du få noget ud af at tænke at det handler om sundhed først og fremmest. En sund krop er også en slank krop.
Og bliv for pokker ved med at gå i fitnesscenter når du har nået målet. :-) Der er altid nye mål.
Vær kvalitetsbevidst og spis kun god chokolade og lakrids. Prøv en rigtig god chokolade i en periode, og du vil aldrig vænne tilbage til vekaoprodukter og marsbarer, tro mig, der er en verden til forskel! Det er dyrt, men væn dig til at det er en luxus du kan tillade dig en gang imellem og ikke til hverdag.
Måske spiser du ikke nok om morgenen? Sørg i det hele taget for at spise til måltiderne, især er proteiner vigtige først på dagen. Og væn dig til at spise masser af grønsager, så tit du kan. Hver gang du får lyst til at snuppe en mellemmad, så overvej at spise fx et æble, en gulerod eller en stor håndfuld slikærter i stedet for.
Du kan sagtens blive ved med at spise efter de retningslinier du har lært på dine kure. Det vil være sundere end traditionel dansk mad som den serveres i de fleste familier. Måske kan du få noget ud af at tænke at det handler om sundhed først og fremmest. En sund krop er også en slank krop.
Og bliv for pokker ved med at gå i fitnesscenter når du har nået målet. :-) Der er altid nye mål.
14 år11. august 2010 kl. 21:59
SiriS (slettet)
vænne tilbage - tsk, det hedder vende tilbage.
14 år11. august 2010 kl. 22:00
BMS (slettet)
Jeg arbejder i kvickly, og hver gang jeg skal hjem fra arbejde køber jeg alt muligt møg med hjem..
Er ikke helt vild med mørk chokolade, selvom jeg udemærket er klar over, at det er meget bedre at spise..
Af lakrids spiser jeg ofte Nelli dellis, men jeg får ofte ret dårlig mave af det.. Så fortiden holder jeg mig fra det :-)
Jeg er ikke særlig god til at spise morgenmad, er nemlig slet ikke sulten når jeg vågner.. Her i ferien har jeg dog spist det, da jeg står meget senere op end normalt..
Når jeg står op kl 6, de dage jeg skal i skole, får jeg ikke altid spist.. Når jeg er på kur så drikker jeg en smoothie lavet af Hindbær, blåbær, banan og sukkerfri juice.. Ellers får jeg ikke rigtig nogen indenbords om morgenen..
Der er ikke andet for end at, jeg må tage mig sammen, og komme ind i kampen igen. Jeg får intet ud af at give op.
Tror faktisk at jeg vil se om jeg kan holde mig fra sukker resten af ugen.. Mon ikke jeg klare det :-)
Forresten så er min cykel færdig fra reperation.. Så jeg begynder at cykle i skole igen! 15 km om dagen.. Det må da give noget :-)
Er ikke helt vild med mørk chokolade, selvom jeg udemærket er klar over, at det er meget bedre at spise..
Af lakrids spiser jeg ofte Nelli dellis, men jeg får ofte ret dårlig mave af det.. Så fortiden holder jeg mig fra det :-)
Jeg er ikke særlig god til at spise morgenmad, er nemlig slet ikke sulten når jeg vågner.. Her i ferien har jeg dog spist det, da jeg står meget senere op end normalt..
Når jeg står op kl 6, de dage jeg skal i skole, får jeg ikke altid spist.. Når jeg er på kur så drikker jeg en smoothie lavet af Hindbær, blåbær, banan og sukkerfri juice.. Ellers får jeg ikke rigtig nogen indenbords om morgenen..
Der er ikke andet for end at, jeg må tage mig sammen, og komme ind i kampen igen. Jeg får intet ud af at give op.
Tror faktisk at jeg vil se om jeg kan holde mig fra sukker resten af ugen.. Mon ikke jeg klare det :-)
Forresten så er min cykel færdig fra reperation.. Så jeg begynder at cykle i skole igen! 15 km om dagen.. Det må da give noget :-)
14 år11. august 2010 kl. 22:29
D. 3 Januar gik det op for mig at jeg var ved at være stor, mit bmi endte på 26 og jeg vejede 84,3 kg..
Jeg ønskede at ende på 72 kg, og det endte jeg også med. Det tog mig ca. 3 måneder at tabe 12 kg, og jeg var super stolt af mig selv! Intet kunne slå mig ud..
Meeeeen, der gik ikke længe før vægten gik den anden vej.. Hver gang tallet stiger, påvirker det mig psykisk.. Jeg bliver dybt ulykkelig, hvilket gør at jeg spiser endnu mere mad.. Jeg endte med at gå på kur igen før sommerferien, og fik så smidt ca. 7 kg før jeg rejste.
Nu er jeg så kommet hjem fra ferie, og hverdagen skal til at starte.. Meget har ændret sig.. Vægten viser 8,7 kg mere end da jeg tog afsted.. Dvs. jeg vejer 81,2 kg..
I dag blev jeg overvægttig igen.. Mit bmi siger 25,1
Humøret er helt i bund, og jeg har VIRKELIG brug for et spark.. Vil utrolig gerne af med de 8,7 kg igen!
Problemet er bare at jeg slet ikke aner hvordan jeg skal gribe det an.. Ved godt at 8,7 kg ikke er meget for alle.. Men for mig er det utrolig meget :(
Håber lidt på at nogen af jer har nogle gode råd til hvordan jeg kan komme igang igen..
Jeg træner i fitness center 2 gange om ugen.. Er bare ikke rigtig kommet igang igen.. Det kunne være jeg skulle skynde mig lidt :)
God aften
- Bojan.