Manglende motivation! Og så er det modsat!

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Manglende motivation! Og så er det modsat!
Hej,
Jeg vil bare støtte det Siri (og måske en anden?) skrev: Jeg er begyndt at tage træningstæjet på når jeg kommer hjem fra job de dage hvor jeg har planlagt at jeg skulle træne. Når først man har tøjet på, så er det ligesom lidt lettere at komme afsted!
På IForms hjemmeside kan man planlægge løberuter og se andre folks løberuter, og der kan man også finde en løbemakker (så vidt jeg husker). Måske det var noget for dig?

Min kæreste vil helst ikke mene noget om hvorvidt jeg skal tabe mig eller ej (han er nok bange for evt. konflikt, hehe), men det hjælper mig rigtig meget at han synes jeg er sej når jeg kommer ud at løbe/træne 3 gange om ugen. Så det virker som et spark i r.... til mig, og jeg er stolt over mig selv når jeg gør det. Så er det ligemeget om jeg løber/træner 15 min eller en time.

Din kæreste har helt sikkert godt af grønt også -hvordan får han ellers sine vitaminer?

Held og lykke med det! :)
14 år15. juli 2010 kl. 08:28

Hvis du på nogen måde kan synes det er sjovt at svømme, er det noget af den træning, der bedst tager fat i lår og mave uden at man tænker så meget over det, mens man er i gang. Jeg kan i hvert fald mærke på mit taljemål, at jeg ikke har været til svømning længe, fordi jeg kom ud af rytmen, og her hjælper gåturer og andet enkelttræning ikke lige så godt for mig.

Angående mad: Jeg har lidt af samme problem, som du har, min kæreste har bare stress induceret vægttab, der er sygeligt, og han spiser meget lidt til hvert måltid, fordi han har svært ved at få det ned.

Jeg har tydligt erkendt, at hans problem ikke er mit problem, for jeg kan ikke tvinge/overtale ham til at spise mere, end han gør. Så hans mad og indtag er hans eget ansvar. Men når jeg laver fælles aftensmad (som er noget af det, han spiser mindst af), er det som regel bøffer, fisk eller andet regulært protein-vare + grøntsager + lidt fedtstof for smag. Hvis jeg laver sovs ender jeg med selv at få flere kalorier end med fedtstof.

Ved at jeg godt kan bringe ham frokost, men ikke skal andet end sætte det frem, er der ikke noget negativt i, at jeg spiser noget andet end ham. Ofte bliver det til min foretrukne grød + frugt + protein + youghurt, der mætter godt, giver nok protein og har dejligt lavt kalorieindhold.

Jeg har læst forskellige steder, at det ikke gør noget, at man har få retter, der går igen længe, ja endda flere år, blot man selv synes om dem og de er ordentligt sammensat energimæssigt. Det gør det meget nemmere.

En anden ting angående motivation er også, hvad man vælger at sige nej til. Eller i hvert fald hvad man vælger man trods alt vil bruge sine kalorier på for til gengæld at ofre noget andet. For tiden er min værste fristelse en pakke Twix. Jeg prøvede at regne ud, hvad det ville gøre på et helt år, hvis jeg forudsatte, at jeg ikke indtog en Twix pr. dag - 14,8 kg! Nu har jeg ligesom forstået, hvor meget jeg skal opveje mit ønske for vægttab mod en her og nu lyst til noget sødt.

Jeg håber, du kan bruge det til noget.
14 år15. juli 2010 kl. 11:46
Wow 14,8 kg. Det er jo helt vildt. Bare ved at lade være spise en twix om dagen. Uha når jeg tænker på al det chokolade og is jeg plejede at spise hver dag - er da intet at sige til vægten er steget.
14 år15. juli 2010 kl. 11:49
Miaengel>
Udregningen hjalp mig meget i retning af at tænke over prioritering. Og selv om mit vægttab går langsomt, lidt under 5 kg på en måned, så er jeg meget godt tilfreds med det. For jeg har absolut ikke tabt muskelmasse, det fik jeg bevis på i dag:
I efteråret fik min kæreste mig til at slæbe en stak 15 kg fliser op på første sal i hans rækkehus, for han havde tænkt sig, han ville bruge dem til træning. En blanding af vægttræning og step. Dengang tog det mig det meste af en time med pauser ind imellem at slæbe dem op, og jeg var udmattet bagefter.
Desværre kom han aldrig i gang med den tænkte træning... I dag var jeg desværre uheldig og kom til at vælte halvdelen af vandet i min gulvspand ud over gulvet, så det også blev vådt under fliserne. Derfor skulle de ned igen og ud af huset. Det er selvfølgelig lettere at bære noget ned af trappen end op ad trappen, men min tid var imponerende 17 minutter i et stræk. Dog med 4 ultra korte pauser, hvor jeg drak et glas vand i hver pause, så jeg ikke ville få hovedpine af min anstrengelse.
Bagefter var jeg slet ikke udmattet! Og jeg har både fået ordnet andet krævende arbejde + trænet med vægte. Så mit vægttab er fedt og ikke muskelmasse.
Og for at vende tilbage til begyndelsen. Selv om vægttabet sker forholdsvis langsomt i forhold til andres, er det virkelig en sejr uden lige at have en sådan eksplosiv energi på reduceret kalorieindtag. Og så kan jeg lettere finde "styrken" til at lade Twix få lov til at ligge på hylden og ikke tynge i min mave.
14 år15. juli 2010 kl. 23:04
Hvor er det bare flot og imponerende Amazone!
14 år16. juli 2010 kl. 09:50
5 kg på en måned er ikke et langsomt vægttab. Det er mere end et kilo om ugen, mere end programmet anbefaler. Godt for dig!
14 år17. juli 2010 kl. 14:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });