Altså mange oplever stilstand i vægttabet undervejs.. Nu har du for eksempel tabt to kilo forholdsvist hurtigt, så måske har noget været væske som så er kommet tilbage?
Det er normalt at der kan ske udsving med vægten, det kan også være hormonelt.
Umiddelbart ville jeg give det lidt mere tid hvis jeg var dig, jeg er sikker på at det ryger af igen og mere til hvis du følger din fornuftige plan.
Ellers så må du holde øje med om du måske har overset en eller anden kaloriebombe i din mad eller noget i den stil.. Det er jeg selv kommet til et par gange gennem tiden :-)
Synes bestemt ikke at du skal droppe projektet! :-)
#2 af bruger slettet
Jeg er ny herinde, men kan se at andre har fået gode svar/råd, så jeg prøver lige at skrive. Jeg startede for 3 uger siden med at taste ind. Da vejede jeg 71 kg. Mit mål er at nå til 66kg inden 1.aug, dvs -500g om ugen.
Det gik superfint de første to uger, hvor jeg ialt tabte 2 kg, og jeg var jo rigtig glad og blev mere og mere motiveret.
MEN så pludselig er det gået i stå, på trods af at jeg stadig taster, dyrker motion osv. I 4 dage skete der intet, og så pludselig gik vægten op igen, og nu er jeg på 69,5 -altså har jeg taget 500g på i løbet af den sidste uge, istedet for at tabe dem, selvom jeg som sagt har holdt mig til de 1430 kcal om dagen, og fortsat med motion.
Det er bare enotm de-motiverende, og jeg har mest lyst til at droppe hele projektet nu :(
Er der andre der har prøvet det samme, og kan hjælpe mig med en forklaring, eller med at se vejen frem?
På forhånd mange tak!
:)