Hjælp mig med at holde migsselv i ørene!

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Hjælp mig med at holde migsselv i ørene!
Så har jeg tastet ind så godt jeg kunne. Jeg fik hjemmelavet pizza til aftensmad og jeg ved ikke hvor meget brødet vejede. Eller resten af den. Men jeg lavede en rigtig sund pizza og spiste mig mæt men ikke for mæt. Det er jo ikke sket længe så det er jeg glad for :) Jeg har også fået gået en hel masse så jeg håber da jeg har forbrændt nogle kalorier, jeg slæbte også hjem på biblioteks bøger.

Og jeg tog rådet om grøntsager og frugt. Jeg var jo endelig med ude og købe ind idag, så meget at vælge imellem!
14 år29. juni 2010 kl. 22:24
Super godt at høre med frugt og grønt - håber du får god effekt af det ;-) ja det er svært med det blandede mad.. har også måttet skønne mig til min aftensmad.. har haft besøg og vil bare ikke sidde og veje min mad når vi har gæster!
14 år29. juni 2010 kl. 22:34
Ja det kender jeg godt. Jeg vil helst veje min mad alene. Jeg taster min morgenmad ind lige om lidt. Jeg er ret glad med det jeg spiser i øjeblikket, det er længe siden jeg har haft så mange gode dage. Nu skal jeg i biografen senere og tror jeg klarer den med en pose slik og en ice tea uden kcal. Så må jeg spise lidt mindre til de andre måltider. Måske skal jeg også have noget at drikke idag, det bliver jo mange kcal! Men jeg vil forsøge så godt jeg kan at holde det under kontrol.
14 år30. juni 2010 kl. 09:29
sys godt nok du er sej og klarer fristelserne med bravour!!
der skal også være plads til noget sjovt og noget af det gode når det er ferie tid.. He he føler mig lidt latterlig når jeg står der med vægten! og bliver drøn irriteret når en af mine kollegaer liiige snupper et jordbær - fra MIN AFVEJEDE portion... og de kigger sååå mærkeligt når jeg siger nej .. hvis de da spørger inden de tager noget... hmmm..
hvilkenn film skal du se? god fornøjelse i biografen!
14 år30. juni 2010 kl. 16:36
Ja den kende jeg godt, min mor spørger om hun må få en bid. NEJ det er min bid! Så skal jeg jo ud igen og få lidt mere og så får jeg får meget åååh!

Ja jeg synes også jeg har klaret det meget godt, og flere dage i træk. Det har stået ret galt til de sidste par måneder. Jeg har prøvet men manglet motivationen. Men jeg er glad for frugt og grønt igen pludselig, det er jo dejligt, og føles så meget bedre.

Måske trængte jeg til at komme et nyt sted hen (eller lidt velkendt), eller ferie. Og så går jeg meget her hvilket er virkelig dejligt. I Tanzania bliver jeg kørt alle steder. Jeg tror jeg spiser lidt mere end jeg får tastede ind men det er også ok. Jeg håber det går ligeså godt i morgen :)
14 år30. juni 2010 kl. 19:36
Du gør det super godt - og det er svært at få det hele tastet ind - he he har jo ikke lige en vægt og blok i baglommen hele dagen :-)
14 år30. juni 2010 kl. 21:34
Så har jeg tastede ind idag men jeg kan da ikke forestille mig at jeg har fået så lidt kcal? Men jeg var også meget sulten da jeg kom hjem. Jeg var i Sverige. Måske kan jeg få lidt mere i aften så. Jeg er hele tiden bange for taster forkert? At jeg får langt mere end jeg gætter vægterne til?
14 år1. juli 2010 kl. 21:03
uhh kender det godt.. og undskyld det sene svar.. tit så bliver jeg ligeså overrasket når jeg vejer ting over hvor lidt eller meget det vejer.. ofte skyder jeg mængden til at være større end den er... såå.. håber du fortsætter med at veje når du kan og bedømme når du ikke kan!
14 år3. juli 2010 kl. 13:39
Det er helt ok, jeg har ikke tastet så grundigt ind de sidste par dage. Nu har jeg lige tastede morgenmad ind... Jeg tror vi skal ud og købe ind snart for jeg er ved at løbe tør for frugt. Jeg var hjemme hele dagen igår for første gang og det var godt nok svært! Jeg ville have noget at spise hele tiden men jeg tastede ikke ind så jeg ved ikke hvor meget det blev til til sidst.

Mit problem er at jeg har en vægt her, men den skønner mig til ca 1 kg mere end jeg var hjemme i Dar og så oven i det er den ret gammel og viser ikke nogle af talene så jeg er ikke sikker på hvor god den er. Men jeg tror at jeg vil forsætte med at veje mig på den, og så håbe på jeg er omkring det samme sted hver gang men uden at tage det alt for alvorligt. Måske er det også meget godt at jeg fokuserer på at få tastede ind og få det rigtige antal kcal end på hvor meget jeg vejer, det ene følger jo det andet.
14 år4. juli 2010 kl. 11:00
Sådan skal det være!! om den så vejer et kilo merer eller mnidre end den du plejer at bruge så har du jo et udgangspunkt.

og ja den der være hjemme fælde kan godt være svær at undgå.. så er der hele tiden noget man liiiige kan komme til at putte i hovedet.

lige nu stiger min vægt bare - altså ikke voldsomt men støt og roligt... tror bare det er væske pga vejret men træls er det... måske også lidt muskler fordi jeg cykler så meget og så voldsomt... meen nu må vi se......
14 år4. juli 2010 kl. 18:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });