Hjælp mig med at holde migsselv i ørene!

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hjælp mig med at holde migsselv i ørene!
Kære maditalere!
Jeg er i Danmark på ferie og jeg har brug for nogen at skulle stå til ansvar for. Der er mad alle vegne og der er alle mulige ting jeg har lyst til at spise. Af nostalgiske årsager og fordi det bliver tilbudt og er anderledes end det mad jeg er vant til. Denne uge ville jeg gerne taste ind men jeg tror jeg har brug for mere end bare et løfte om at taste ind til migselv. Nu har jeg sagt det offentligt og håber jeg kan få støtte! Og ikke svigte jer :)
14 år27. juni 2010 kl. 20:57
re: Hjælp mig med at holde migsselv i ørene!
hej
er din mad dagbog offentlig?? så vil jeg da med glæde slå et smut forbi ;-)
hvor bor du henne siden fristelserne her i DK er så store?
ferie hilsner til dig!
katja
14 år27. juni 2010 kl. 21:03
Åhhhhh ja, det med at komme hjem til Danmark kender jeg kun alt for godt.

Jeg bor selv i Mexico og her er der mange dejlige danske ting vi ikke kan få i hverdagen.

Pøj pøj til dig med at holder dig til kun at smage lidt på de dejlige danske vare.
Hilsen Berit.
14 år28. juni 2010 kl. 03:49
Ha det kender jeg godt!! Naar vi kommer til Dk (fra Holland) saa skal jeg ogsaa tage mig kraftigt sammen for ikke at samle 5 kg med tilbage. Vi bor altid hos min svigerfam naar vi er i jylland og svigermor kender ikke til fedtfattig madlavning........ Giv dig selv et vist raaderum, og sig derefter paent nej tak. Jeg plejer at have tre fire ting jeg vil smage og derefter er det slut.... naesten :-)
Lad vide hvordan det gaar.

God ferie.
14 år28. juni 2010 kl. 06:50
Tak for svarene! Det hjælper virkelig :)

Jeg bord i Tanzania. Godt nok kan man få mange importerede varer men der er ikke meget udvalg og de fleste er fra USA (så smager dansk mad meget bedre)

Jeg vil lige sige til jer der kigger med, nogle gange kan det godt se ud til at jeg har et meget lavt kalorieindhold men nogle gange skriver jeg ikke aftensmad ind hvis jeg taster ind før, og nogle gange glemmer jeg noget.

Jeg er started med morgenmad idag, det blev ret lavt, under 300kcal! Men så kan jeg self. få mere til frokost, og da jeg skal ud og shoppe så bliver det jo nok tilfældet da jeg skal være ude hele dagen.
14 år28. juni 2010 kl. 08:40
Hey
har lige været inde og snuse i dine madindtastninger.. og jeg undrer mig lidt over mængden af frugt og grønt.. har du undladt at taste det ind eller har du ikke fået mere??
lige nu er der super lækre nye danske gulerødder, jordbær, ærter, radiser og så videre at få.. og måske med lidt mere af det at det bliver nemmere at lade noget andet være.. det virker i hvert fald for mig - og især de dage jeg ikke er hjemme!!

god fornøjelse med dagens tur! :-)
14 år28. juni 2010 kl. 12:04
Nej jeg må med hængende hoved sige at det ikke bliver til meget frugt og grønt. Heller ikke før jeg tog afsted jeg har ikke haft lyst... men det er jo selvfølgelige noget jeg burde spise alligevel. Og jeg spiste bevidst gulerødder og tomater i aften. Dog skal det siges at jeg ikke har været med ude og købe ind endnu og jeg har planer om at få købt frugt og grønt når jeg er.
I dag er gået meget godt synes jeg, men jeg har intil videre ikke spist mange kcal? Jeg ved ikke hvor forkert man kan regne men jeg håber ikke det er aaaallt for forkert for jeg har noget kage jeg gerne ville have senere på aftenen... Og mon ikke om der kommer noget mere mad indenbords når nu jeg ikke skal sove før om nogle timer.
14 år28. juni 2010 kl. 18:12
Nej det er ikke mange kalorier du har fået i dag, men maven har godt af lidt at arbejde med, og så er der jo lige det med vitaminer og så videre og så videre!

he he dejligt at du bevidst fik nogle grøntsager - nyd kagen!! :-)
14 år28. juni 2010 kl. 21:26
Ja jeg fik kage og lidt flere grønsager, jeg er sikker på jeg nåede over de 1200 men jeg gad ikke taste ind. Nu har jeg tastede ind her til morgen og det ser ok ud, jeg må jeg så bare spare senere på dagen. Jeg skal også afsted idag og jeg tror jeg spiser nogle grønstager inden så jeg ikke går hen og bliver sulten og irriteret. Jeg spiste også bevidst noget mere i morges så det ikke skulle ske.

Min vægt siger dog jeg har taget 600g på siden i går. Det vælger jeg jo så bare at ignorere :)
14 år29. juni 2010 kl. 09:48
det ville jeg også gøre! ignorer også min vægt idasg... har menses.. og så stiger den bare heeeeelt vildt.. så det bliver ikke noteret!! ;-) måske weekenden også spiller ind, hvem ved!
god tur!
14 år29. juni 2010 kl. 12:35

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });