På den igen- yep overskrift hugget!

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: På den igen- yep overskrift hugget!
Ved du hvad, på mig lyder det som om du strutter af sundhed! Jeg er sikker på at du nok skal tabe det du har taget på.
14 år21. juni 2010 kl. 13:07
re: På den igen- yep overskrift hugget!
Hej,

Ja, det er rigtig nok at det psykiske gør en del. Man skal være motiveret til nogle gange af føle sig lidt sulten trods man ikke er på vej i seng og har spist aftensmad o. lign. Men når det er sagt gør mellemmåltiderne i løbet af dagen, at man ikke er helt vildt sulten når man kommer til "hovedmåltiderne".
Jeg træner også rigtig meget - dog ikke 20 timer om ugen men 6 dage af max 2 timer. Det er virkelig vigtigt at du ikke overanstrenger din krop så den pludselig siger stop. Så kan du slet ikke træne, hvilket jeg er overbevist om, at du vil være ked af.

Jeg er heller ikke overvægtig, men vil gerne tabe mig da jeg har taget en del på. min ideal vægt er 62. Har ligget på 69.7 og har på halvanden uge tabt næsten 2 kg. Jeg har sat mit mål til 66 (om 11 dage) for ikke at presse mig selv for hårdt og ikke føle jeg kan gennemføre det. Hvis du sætter mål, så du kan se der sker noget, bliver det mere motiverende for dig. Tag en dag af gangen så du føler der sker et fremskridt.

Mht. kost (ud fra hård træning) har jeg behov for flere proteiner end kulhydrater. Jeg har derfor fået en kostplan lavet af vægtvogterne, fra en veninde, og vil selvfølgelig gerne dele den med dig. Det skal dog siges, at det er vigtigt ikke at overskride kalorietallene for at se resultater.

Morgenmad:
150g fromage fraise (0.2, 0,3 ell. 0,5%)
150g Yoghurt (0,1% og sukkerfri)

Formiddag:
1 skive groft knækbrød ca 10g
Ost (max 30+ dvs. ca 15% fedt) ca 20g

Frokost:
Fuldkornsrugbrød (gerne levebrød) en skive
Kogt hamburgerryg 50g (ca 84 kcal, så andet kan spises som giver tilsvarende)
Grøntsager (dog ingen majs og ærter) 100g

Eftermiddag:
1 skive groft knækbrød ca 10g
Ost (max 30+ dvs. ca 15% fedt) ca 20g

Senere (dog inden aftensmad):
et æble 200g
hytteost 20+ ca 50g

i stedet for æble kan spises:
170g ananas
180g appelsin
105g banan
220g blomme
160g kiwi
200g mandarin
445g melon (det er den frugt der kan spises mest af og god her til sommer)
160g pære
230g jordbær
195g fersken
155g hindbær
170g kirsebær
150g druer
29g rosiner

Aftensmad:
Kylling uden skin 150g
alm. kogte kartofler 180g
grøntsager (ingen majs og ærter) 250g
Fromage fraise 100g (lav den til en dressing med forskellige krydderier)

i stedet for kylling kan spises:
150g oksekød 5%
180g tun i vand
150g magert lam
120g laks
150g magert kalvekød
180g magert svinekød
90g middelfedt svinekød
180g kalkun uden skind
110g middelfedt kalvekød
170g and uden skin
45g bacon
120g æg
196g kogte rejer.

Du må spise en pakke sukkerfri gajol om dagen ca 25g

Håber det kan hjælpe lidt. Det er i hvert fald en start, og kan du overholde det, skal du nok se resultater. denne kostomlægning behøver max 1 times motion dagligt og derved kan du passe lidt bedre på din krop ved reducering af motion.

Held og lykke med det hele!
14 år23. juni 2010 kl. 23:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });