Jeg tænker, at det er min situation lige nu.. Jeg ved ikke, hvad du vil have mig til at tænke.
Hvad jeg tager mig sammen til lige nu? - at taste ind og dermed forhåbentligt tabe mig, som jeg troede var underforstået.. :b
Faktisk er der ikke så meget støtte fra familiens side. Jeg bor sammen med mine to overvægtige forældre, og min mor er først lige kommet ind i motionsrytmen pga. mig (/mit motionsflip i vinters med 6x ugentligt). :) Min far kan ikke tage sig sammen til at motionere, og min lillesøster gider ikke. Jeg bor ikke i samme by som mine veninder, så jeg har heller ingen træningspartner der, og desuden gør de sig heller ikke meget i motion. Jeg dyrker jo stadig motion, dog bliver det kun til 1-2 gange om ugen, men det trapper jeg op med nu og får mig selv af sted 3 gange. :)
Det skal så også lige siges at vi langt fra får kage dagligt. ;) Det er normalt kun i weekenderne - når vi er samlet.
#12 af lynx (slettet)
* Jeg har siden februar sidste år virkelig prøvet at tabe mig.
* Mit problem er, at jeg ofte har svært ved at tage mig helt sammen
* Jeg er så ked af det
* Nogle dage går det godt
* andre gange tænker jeg arh, skidt, der er også en dag i morgen
* ...og jeg ender altid med at sidde om aftenen, som nu, og tænke, hvorfor kan jeg ikke tage mig ORDENTLIGT sammen?
Og i dit seneste indlæg.
* Jeg er ikke altid så motiveret til at skrive alt ind hvad jeg spiser
* jeg vil ikke ligefrem påstå, jeg har spist supersundt hver dag
* det er da altid noget, at vægten ikke går opad!
* jeg tager mig ordentligt sammen nu!
Hvad tænker du, når du genlæser dette? Måske kan du bruge det i din jagt på motivation.
Hvad er det du tager dig sammen til nu? At taste ind? At nøjes med 1000 kcal om dagen? Spise mere grønt? Eller løbe?
1000 kcal er for lidt! Du skal have 1200, måske mere. Det ved du, hvis du taster ind.
Jeg kan godt forstå at du ikke gider taste sammenkogte retter ind, især hvis du ikke selv laver maden. Jeg taster dem ind som enkelte ingredienser - som du siger, så ved man godt hvor meget tingene ca vejer. Nogen gange kan man dog godt blive overrasket, når man rent faktisk vejer af og taster en opskrift ind - fx 100 g rå champignon synes jo kun af max 50 g efter tilberedning! Så hvis du ikke orker at taste ind, vil jeg anbefale dig at spise sparsomt af sammenkogte retter, og få (advarsel: konkret råd!) min 200 g grønsager til.
Det lyder i øvrigt som om der er støtte fra din familie til at få motion. Din mor kan nok godt mærke at der skal gøres noget for at få plads til at spise kage dagligt. :-)
Fortsat god vind med vægttabet. Håber du kan bruge input!