#11 af Kaela
Smoothies
Du læser en tråd i debat > vægttabKaela
re: en frisk smoothie
Hov glemte at tilføje mælken i regnskabet, da det kommer an på hvad man tilføjer. Jeg har brugt minimælk og så er det samlet 121 kcal :)
14 år7. juni 2010 kl. 18:07
bruger slettet
re: Smoothies
Nu er jeg helt ny herinde, og har endnu ikke styr på kalorierne endnu :)
Lige i tiden laver jeg smoothies af 50 gram blåbær, 50 gram banan, 50 gram jordbær, juice og mælk (3/4 juice + 1/4 mælk - det er bare forholdet mellem de to væsker, jeg har endnu ikke målt hvor meget af hver, det er ;o) ) og en spiseske honning.
Lige i tiden laver jeg smoothies af 50 gram blåbær, 50 gram banan, 50 gram jordbær, juice og mælk (3/4 juice + 1/4 mælk - det er bare forholdet mellem de to væsker, jeg har endnu ikke målt hvor meget af hver, det er ;o) ) og en spiseske honning.
14 år10. juni 2010 kl. 08:29
BrittC (slettet)
Min kæreste laver som regelen noget i denne her stil til mig om morgenen:
Ca 150 g frosne bær (bærsymfoni fra netto eller blåbær/jordbær)
1 banan
20g maxim whey vanille protein pulver
1 dl rismælk/ skummetmælk
1 spsk Udo's choice (olie)
Det giver ca 350 kalorier, men så er der også to store glas, og jeg bliver MEGET mæt! Man kan udelade proteinpulveret, det er mest for mæthedens skyld. Olien ligeledes, det er mest fordi det er praktisk når jeg alligevel gerne vil have det i løbet af dagen (og det bidrager også til mætheden)
God appetit!
Ca 150 g frosne bær (bærsymfoni fra netto eller blåbær/jordbær)
1 banan
20g maxim whey vanille protein pulver
1 dl rismælk/ skummetmælk
1 spsk Udo's choice (olie)
Det giver ca 350 kalorier, men så er der også to store glas, og jeg bliver MEGET mæt! Man kan udelade proteinpulveret, det er mest for mæthedens skyld. Olien ligeledes, det er mest fordi det er praktisk når jeg alligevel gerne vil have det i løbet af dagen (og det bidrager også til mætheden)
God appetit!
14 år10. juni 2010 kl. 12:46
bruger slettet
f.eks 100 g frossen jordbær: 146 kJ = ~35kCal
100 g banan: 342 kJ = ~82 kCal
100 g appelsin: 215 kJ = ~ 51kCal
Jeg laver dem ret tit, men bruger ikke mælk, så ved ikke om det kvalificeres til en smootie, men det smager dælme godt og der skal ikke sukker i fordi jeg ikke tilsætter mælk.
1) tø nogle frosne bær op i mikroen (stop evt optøningen inden de bliver varme, men er halv-iset)
2) tilsæt en banan i skover og appelsinsaft fra 2 pressede appelsiner
3) blend skidtet - og voila! :P
Variationen består af de forskellige bær. Må det være lidt mindre smootie agtigt er det totalt lækkert med jordbær/ananas (1:1) med det der appelsinsaft man lige har presset - smager af filur is!!
100 g banan: 342 kJ = ~82 kCal
100 g appelsin: 215 kJ = ~ 51kCal
Jeg laver dem ret tit, men bruger ikke mælk, så ved ikke om det kvalificeres til en smootie, men det smager dælme godt og der skal ikke sukker i fordi jeg ikke tilsætter mælk.
1) tø nogle frosne bær op i mikroen (stop evt optøningen inden de bliver varme, men er halv-iset)
2) tilsæt en banan i skover og appelsinsaft fra 2 pressede appelsiner
3) blend skidtet - og voila! :P
Variationen består af de forskellige bær. Må det være lidt mindre smootie agtigt er det totalt lækkert med jordbær/ananas (1:1) med det der appelsinsaft man lige har presset - smager af filur is!!
13 år15. februar 2011 kl. 10:50