#2 af SiriS (slettet)
Smoothies
Du læser en tråd i debat > vægttabSiriS (slettet)
re: Smoothies
Opskrift? Jeg laver det ud af hovedet med hvad jeg nu har lyst til. Frugt og lidt mælkeprodukt og vand. Fx en banan, en dl yoghurt naturel og en sjat vand. Eller det samme med en håndfuld bær i. Et drys vanille. Sukker går jeg uden om, men bliver det alligevel for surt, så prøv med en smule honning.
Bær og frugter med kraftig skal som fx vindruer kan være en lidt spøjs oplevelse, men kan fint drikkes.
Jeg bruger gerne frosne bær, men jeg har hørt at andre tør dem op først. Jeg kan godt lide den lidt is-agtige konsistens. Hvis du har en kraftig blender, kan du kaste en håndfuld isterninger i.
Bær og frugter med kraftig skal som fx vindruer kan være en lidt spøjs oplevelse, men kan fint drikkes.
Jeg bruger gerne frosne bær, men jeg har hørt at andre tør dem op først. Jeg kan godt lide den lidt is-agtige konsistens. Hvis du har en kraftig blender, kan du kaste en håndfuld isterninger i.
14 år6. juni 2010 kl. 19:07
jennifer (slettet)
1.
250 g frosne jordbær
250 g skummetmælk
Blendes med nogle dråber flydende kaloriefrit sødemiddel (evt. akaciehonning, hvis man ikke vil ha' det kunstige). Det må være omkring 200 kalorier, jeg har ikke prøvet at taste det ind.
2.
150g frosne jordbær
100g moden banan
100g skummetmælk
Blendes. Ingen sødestoffer nødvendige, da bananer er meget søde. Også ca. 200 kcal.
Velbekomme!
250 g frosne jordbær
250 g skummetmælk
Blendes med nogle dråber flydende kaloriefrit sødemiddel (evt. akaciehonning, hvis man ikke vil ha' det kunstige). Det må være omkring 200 kalorier, jeg har ikke prøvet at taste det ind.
2.
150g frosne jordbær
100g moden banan
100g skummetmælk
Blendes. Ingen sødestoffer nødvendige, da bananer er meget søde. Også ca. 200 kcal.
Velbekomme!
14 år6. juni 2010 kl. 20:53
Stronger (slettet)
For at gøre dem endnu mere kcal lette, bruger jeg ofte koldt the, hvis man altså kan lide det!
Ellers er banan og mælk et KÆMPE hit!
Men jeg bruger gerne juice i en smoothie også og alverdens bær!
Har ikke nogen præcis opskrift, jeg fylder bare lidt på!
Ellers er banan og mælk et KÆMPE hit!
Men jeg bruger gerne juice i en smoothie også og alverdens bær!
Har ikke nogen præcis opskrift, jeg fylder bare lidt på!
14 år6. juni 2010 kl. 22:06
Gummisko
Plejer at blende 4-5 frosne jordbær, en lille håndfuld frosne blåbær, en "kugle" frossen spinat, en halv banan, en sjat Cheasy vanille-yoghurt 0,1 % og vand efter behov. Det bliver en god stor mættende smoothie med ca 150 kcal i :-)
14 år6. juni 2010 kl. 22:45
SiriS (slettet)
Nogen kommer olie og havregryn i for sundhedens skyld.
14 år6. juni 2010 kl. 23:19
riebech (slettet)
Havregryn eller lign. er godt at putte i hvis man -som mig- drikker det som morgenmad. Saa maetter det laengere:-) I oejeblikket spiser jeg godt nok havregrynene "normalt" men det er mere for at vise et godt eksempel for pigerne.......
14 år7. juni 2010 kl. 09:23
jennifer (slettet)
en frisk smoothie
Hvad med:
200g vandmelon
150g frosne jordbær
Et dejligt sommer-mellemmåltid på under 150 kcal og med masser af vitaminer. Jeg synes selv den smager MUMS ;-)
200g vandmelon
150g frosne jordbær
Et dejligt sommer-mellemmåltid på under 150 kcal og med masser af vitaminer. Jeg synes selv den smager MUMS ;-)
14 år7. juni 2010 kl. 15:08
Sandra87 (slettet)
re: en frisk smoothie
Mange tak for alle jeres indlæg må hellere komme igang med at prøve det af :) og må også hellere prøve nogle af de ting som det umddelbart lyder som jeg ikke kan lide, men man ved jo aldrig :D
14 år7. juni 2010 kl. 15:23
Kaela
re: en frisk smoothie
LuxusGrønt laver nogle smarte poser med frosne bær. Jeg er selv vild med bærsymfoni, men der er også ren jordbær :)
Jeg blender 150 g mælk + 150 g bær og et drys vanilie. Det giver to store glas a 34 kcal og 68 kcal ialt :)
Jeg blender 150 g mælk + 150 g bær og et drys vanilie. Det giver to store glas a 34 kcal og 68 kcal ialt :)
14 år7. juni 2010 kl. 18:04
Er der nogle af jer der har nemme opskrifter på smoothies ? :) gerne med lidt jordbær smag, og hvor mange kalorier der er i ?
Ved godt jeg kan finde det på nettet, men synes godt nok det er uoverskueligt :O plus jeg ingen ide' har om hvor mange kalorier der er i :(
Men tænkte det ville være en god ide' så jeg fik lidt frugt på en lækker måde ...