Normalt vejer jeg mig ca. en gang om ugen, tit søndag morgen. Jeg gider ikke at fokusere så meget på vægten og at få mit humør ødelagt af tilfældige forbigående udsving, som jo sker dagligt.
Lige nu (hvor jeg er startet at taste min mad ind igen, og arbejder på at komme ned i mit målvægtsområde igen) synes jeg det er vigtigt for at holde motivationen, at jeg vejer mig hver morgen. Så har jeg ligesom en "gulerod", når jeg går og er lidt småsulten; en belønning for mit slid :-)
Min erfaring er, at ligesom min vægt stiger midlertidigt før menstruation og efter indtagelse af hvidt brød/sukker/meget mad, så stiger den også midlertidigt af meget hård træning. Går ud fra, at det har noget med væske i kroppen at gøre.
#2 af jennifer (slettet)
Jeg synes det er svært at bestemme mig til hvor tit det skal være.. Jeg kan næsten ikke lade være med at hoppe på vægten 1 gang om dagen, men jeg ved jeg vil blive ked af det, hvis min vægt et steget. Så jeg prøver at gøre det en gang om ugen, eller dagen efter jeg har trænet rigtig hårdt, så jeg ved jeg hat tabt mig.