Vejning

Du læser en tråd i debat > vægttab

Vejning
Hvor mange gange om ugen vejer i jer, og hvorfor? :)
Jeg synes det er svært at bestemme mig til hvor tit det skal være.. Jeg kan næsten ikke lade være med at hoppe på vægten 1 gang om dagen, men jeg ved jeg vil blive ked af det, hvis min vægt et steget. Så jeg prøver at gøre det en gang om ugen, eller dagen efter jeg har trænet rigtig hårdt, så jeg ved jeg hat tabt mig.
14 år3. juni 2010 kl. 14:56
re: Vejning
Normalt vejer jeg mig ca. en gang om ugen, tit søndag morgen. Jeg gider ikke at fokusere så meget på vægten og at få mit humør ødelagt af tilfældige forbigående udsving, som jo sker dagligt.

Lige nu (hvor jeg er startet at taste min mad ind igen, og arbejder på at komme ned i mit målvægtsområde igen) synes jeg det er vigtigt for at holde motivationen, at jeg vejer mig hver morgen. Så har jeg ligesom en "gulerod", når jeg går og er lidt småsulten; en belønning for mit slid :-)

Min erfaring er, at ligesom min vægt stiger midlertidigt før menstruation og efter indtagelse af hvidt brød/sukker/meget mad, så stiger den også midlertidigt af meget hård træning. Går ud fra, at det har noget med væske i kroppen at gøre.
14 år3. juni 2010 kl. 15:09
Jeg vejer mig uden problemer hver morgen. Synes det er interessant, sådan lidt udefra betragtende. Men hvis du bliver i dårligt humør når vægten er steget lidt, så drop det og vej dig en gang om ugen, hvor du næsten kan være sikker på at der er sket noget positivt. :-) Der er ingen grund til at give sig selv anledning til ærgrelse.
14 år4. juni 2010 kl. 00:43
Jeg vejer mig altid om søndagen, når jeg står op, fordi jeg ved at hvis der nogle udsving, så vil det være den dag jeg vejer mest.
14 år7. juni 2010 kl. 09:45
Jeg vejer mig én gang i ugen, samme ugedag og altid om morgenen inden jeg får noget at spise og drikke - for så ved jeg at forholdene er de samme hver gang.

14 år10. juni 2010 kl. 08:38
idet man begynder at dyrke mere motion kan vægten godt stige. Ikke fordi man som sådan tager på men fordi man omdanner fedt til muskler og muskler vejer mere.

Derfor.: taber man sig det man vil - og samtidig dyrker mere motion - så kan man være sikker på at man FAKTISK har tabt sig meget mere end vægten siger - fordi en del af fedtet har omfordelt sig til muskler ...

Egentlig sejt at tænke på ...

Er der nogen af jer der tager højde for det??? Og istedet for at veje jer får forestaget en fedt procent test?? ...
Bare nysgerrighed???
14 år10. juni 2010 kl. 23:57
Jubelnaiv:
Jeg bruger ikke kun min vægt som indikator for, om jeg har nået mit mål - jeg er ikke overvægtig, men det fedt der sidder, er ikke af den gode slags.
Så for at holde øje med, om det går den rigtige vej, måler jeg mig nogle steder.
For jeg kan ikke regne med at jeg taber mig helt vildt, men derimod "omrokerer" :)
14 år11. juni 2010 kl. 07:55
Jeg måler min fedtprocent,muskel og vandprocent en gang om ugen.
Da jeg startede på madital vejede jeg 73 kg og min fedtprocent var 37,9 % ((73,0* 37,9)/100= 27,67 kg fedt), nu er min vægt 59,7 kg og min fedtprocent er 28,7 % ((59,7*28,7)/100= 17,13 kilo fedt)
Min muskelprocent er gået fra 32 % til 39 %, omregnet i kilo er det fra 32,12 kilo til 32,24 kilo muskler.
Vandprocenten er gået fra 44 % til 54 %, og omregnet i kilo giver det fra 23,36 til 23,28 kilo vand.
Så ud af de 13,3 kilo jeg har tabt i min tid på madital har de 10,57 kilo været fedt, de 0,08 kilo har været vand og så har jeg taget 0,12 kilo muskler på, så hvad mon de sidste 2,77 kg jeg har tabt har været? Jeg gætter på affaldsstoffer!
14 år11. juni 2010 kl. 10:50
Her den første uge har jeg vejet mig hver dag, men vil fremover prøve kun at veje mig en gang om ugen.
det er gået så stækt den første uge............jeg ved godt det kun er i starten det går så hurtigt.
Jeg ringer til min mor hver mandag og fortæller hvad jeg vejer,det er der også motivation i.................det er jo med at have tabt sig mest.
14 år12. juni 2010 kl. 06:40
Jeg vejer mig én gang om ugen.
Det vigtigste er bare at gøre det på samme tid af døgnet, og gøre det på den samme vægt, for kropsvægten kan svinge med helt op til halvandet kg i løbet af en dag, og derfor er det bedst hvis man vejer sig lige når man er stået op, så får man den mest pålidlige vejning.

Jeg holder mig gerne fra at veje mig hver dag, selvom jeg synes det er fristende, da jeg har oplevet at vægten svinger meget når man gør det så tit. :)
14 år13. juni 2010 kl. 09:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });