Aftensmaden ville jeg godt nok skifte ud hvis jeg var dig.. Prøv at spise efter tallerkenmodellen:
En kvart tallerken magert kød (hakket oksekød er ok hvis det er 3-7%), som kylling, fisk, oksebøf, skært svinekød, kalkun osv.
En kvart tallerken grov pasta, brune ris, kartofler eller to stk rugbrød/knækbrød
Og den sidste halvdel af tallerken skal være grønsager eller salat uden dressing og ingen brun sovs :b
Dansk mad er som regel meget fedtholdigt.. Evt intensivér træningen hvis du orker.
Men tillykke med de flotte seks tabte kilo!
Det er superflot og du har jo nået en vægt hvor du ikke er overvægtig, så bliver det sværere at tabe sig yderligere, det kan være derfor du føler at det går i stå.
#2 af bruger slettet
Jeg er en pige på 24 år. Er 170 cm og vejer 69 kg. Jeg har siden september tabt mig 6 kg og synes nu, at det er gået i stå. Mit mål er 63 kg.
Motion en typisk uge:
Mandag - 10 min på hjemmestepper + 20 min Zumba (efter trænings-DVD)
Tirsdag - 15 min's cardio + 15 min's styrketræning
Onsdag - 10 min på hjemmestepper + 20 min Zumba (efter trænings-DVD)
Torsdag - 15 min's cardio + 15 min's styrketræning
Fredag - Ingen træning
Lørdag - 30 min's gang/løb
Søndag - Ingen træning
Eksempel på kost en typisk dag:
Morgenmad - 1 kop havregryn, 2 kopper mælk, nogen gange 1 banan
Mellemmåltid - 1 stk. groft franskbrød m. skrabet Kærgården + 1 æble eller banan
Frokost - 1 stk. mørkt rugbrød m. skrabet Kærgården, tyndt lag Stryhns grovhakket leverpostej, 4 skiver agurk + 1 stk. agurk ved siden af + 1 æble
Aftensmad - Typisk dansk mad, et par eksempler kunne være 1 hakkebøf + 3-4 kartofler + lidt brun sovs eller 5 små frikadeller + 3-4 kartofler og lidt brun sovs
Jeg drikker vand til alle måltider undtagen morgenmad. Får desuden en Pepsi Light om aftenen foran fjernsynet.
Det skal lige nævnes, at jeg er opereret for en godartet tumor på hypofysen. Pga. dette har min hypofyse ingen funktion og jeg har bl.a. nedsat mæthedsfornemmelse. Jeg får medicin for for lavt stofskifte (Eltroxin), binyrebarkhormonmangel (Hydrokortison), ADH-mangel (Minirin) og væksthormon.
Nogen der har idéer til hvad jeg kan gøre anderledes for at få mit vægttab i gang igen?
Mvh. Wind85