Hvornår på dagen stilles din standhaftighed mest på prøve?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Hvornår på dagen stilles din standhaftighed mest på prøve?
generelt når jeg er hjemme og der er mad i huset- Hvilket der altid er, da jeg bor hjemme kan jeg ikke bare lige sørge for at der ikke er mad i huset. Hvad gør i andre for at undgå det?
14 år16. maj 2010 kl. 20:44
Mulle123 - det bedste er at spise sig mæt til måltiderne, og så spise planlagte mellemmåltider. Lav en regel om at mellemmåltidet må være på (max) 150 kcal. Lav en anden regel om at få (max) 2 eller 3 stykker brød om dagen. Lav en regel om at du (kun) må få kage en gang om ugen. Altså: du må godt få noget, men skal lære dig selv at spise med måde.

Prøv at fjerne de ord jeg har sat i parentes. Så går udsagnene fra noget forbudslignende til en bonus. :-)
14 år17. maj 2010 kl. 05:33
jeg bliver nästen altid sulten om aftenen ved 9-10 tiden, selvom jeg har spist et mättende aftensmåltid. Da jeg ofte er oppe til 11-12 er det et problem. Jeg kan ikke sove når jeg er sulten.
14 år17. maj 2010 kl. 09:17
Der er ikke noget i vejen for at spise et lille mellemmåltid inden du går i seng. Bare lækkersulten ikke tager overhånd.
14 år17. maj 2010 kl. 09:31
Tror også aftenen er værst for mig. Men det ved jeg også, så de dage hvor jeg får tastet mad ind sørger jeg som regel for at der er energiunderskud nok til et lille mellemmåltid om aftenen. Nogle gange skal jeg lige have min last = chokolade tilfredsstillet - andre gange "nøjes" jeg med græsk youghurt med vanille og så enten æblemos eller frosne hindbær. MUMS
14 år17. maj 2010 kl. 10:32
Aften er også værst for mig - men af og til er jeg mega-sulten om eftermiddagen. Efter usunde ting. Om det er slik eller ostemad eller en sandwich er lige meget - det er bare aldrig frugt og gulerødder jeg higer efter ;-)

Jeg har læst mig til at den slags sult - sliksult - kan skyldes tørst. En tørst som man fortolker forkert. Så måske skal man gøre sig det til en vane at tage et glas vand når man kommer hjem. Måske endda sætte et glas eller kande i køleskabet så den står der og kikke, når man er på guf-jagt?

Aftenen er lidt anderledes for mig - her er det mest hygge-guf jeg er efter. Og når jeg så har kalorieunderskud fordi jeg taber mig, så kan det naturligvis også godt være ægte sult. Men jeg ser det faktisk ikke som et problem - jeg har næsten et fast aften-mellemmåltid. Mest frugt/nødder men af og til også en bolle mv.

En lang overgang spiste jeg fast 2 stykker frugt og 5-10 gram god mørk chokolade. Chokoladen skulle nydes, ikke ædes - så jo mere smag og kraft der var i den, desto bedre. Vi taler her chilichokolade fra brugsen eller mørk chokolade (> 70%).
14 år18. maj 2010 kl. 10:45
Hvornaar paa dagen ...?

Svar: Om eftermiddagen!

Foer kl. 12 middage er jeg som regel ikke sulten, og hvis jeg tvinger mig selv til at spise kort efter jeg er staaet op, saadan som nok de fleswte mennesker goer, saa faar jeg ondt i maven, bliver oppustet og har det alt i alt ikke serligt godt.

Til gengaeld spiser jeg sen aftensmad, saa maaske gaar det lige op? ^^
14 år23. maj 2010 kl. 05:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });