Hvornår på dagen stilles din standhaftighed mest på prøve?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvornår på dagen stilles din standhaftighed mest på prøve?
Ja overskriften rammer det meget godt :)

Jeg udfordres klart aller mest sen eftermiddag, det er på sin vis meget mærkeligt, da det ikke hænger sammen med, hvor mange kcal jeg har indtaget i løbet af dagen, det er ligesom bare indbygget, så har jeg lyst til at gå amok med alt muligt lækkert usundt...sødt især så man ville jo tro blodsukkeret er nede, men det matcher ikke, at jeg fx har indtaget eftermiddags mad...mystisk..

Det hjælper, hvis jeg holder mine mål for øje eller pakker tasken og trisser ned og træner..

Hvad gør I, og hvornår på dagen udfordres I mest?
14 år14. maj 2010 kl. 17:36
re: Hvornår på dagen stilles din standhaftighed mest på prøve?
Sidst på eftermiddagen var tidligere det værste tidspunkt - men det har jeg lært at håndtere, og jeg tager det som et tegn på at det er tid at lave aftensmad. Nu er det klart om aftenen, og jeg er slem til at snuppe en lille sjus i stedet for at gå på tanken efter slik. Det bliver selvfølgelig ikke hver aften, men en enkelt eller et par gange om ugen. En ostemad kan også trække.
14 år14. maj 2010 kl. 17:54
En sjus i stedet for at gå på tanken efter slik - eller lade være, selvfølgelig :-)
14 år14. maj 2010 kl. 17:55
igen vil jeg anbefale levebrødskuren. Min eftermiddagssnack består tit af 50 gram af følgende opskrift:

10 stk levebrød i stave
5 spsk olivenolie
5 tsk rørsukker
50 g chokolade 70%

Rugbrødet pensles med olien og drysses med rørsukker. Bages sprøde v 170 grader i ca 10 minutter, afhængigt af ovnen. (min skal have 15 minutter før de blir sprøde).
Pensles straks med smeltet chokolade, og opbevares i en lufttæt beholder.
Det smager kanon godt, og giver en fornemmelse af at få noget syndigt, som faktisk er OK! 50 gram giver ca 180 kcal. :o)

14 år14. maj 2010 kl. 20:45
Når jeg kommer hjem fra skole, som regel kl 15, er det aller værst... Og så er det værste jeg kan gøre, at tage en snack.. Hvis jeg først smager maden, så kan jeg ikke stoppe igen og ender med at skovle en masse i mig... Synes også at en løbetur eller noget i den stil hjælper som noget af det eneste...
14 år14. maj 2010 kl. 23:48
Min studie- og kollektiv-veninde opdagede at hun havde en vane med at kigge i køleskabet, hver eneste gang hun kom udefra eller havde været længe på sit værelse og kom ned for at være sammen med os andre. Altså ikke fordi hun egentlig var sulten. Måske er det det samme for dig, QueenOfCalories.

Jeg mener hun erstattede den psykiske afhængighed med at brygge te i stedet. Måske et brugbart tip. Jeg bruger det ikke bevidst, men nu jeg tænker over det, så kan det godt tilfredsstille lysten til 'noget' om aftenen. (Så skal det bare ikke være en opkvikkende te.)
14 år15. maj 2010 kl. 11:42
Jeg har mange "svære" tidspunkter. Det er især et problem hvis jeg har været i skole og ikke er blevet mæt nok fordi jeg har sparet på kalorier (fordi det er nemmere ikke at tænke på mad i skolen) og så kommer hjem sent og går amok. Så det er sent eftermiddag.

Men jeg har også problemer omkring kl 12 (jeg står op kvart i 6, skal i skole kl. 7) hvor jeg lige skal vent en ektra 2 timer på at komme hjem og få frokost. Der har jeg somregl lyst til noget sødt og fedtet så et æble rækker ikke, men mit mål er at holde ud.

Og så har jeg sent sent om aften problemet, omkring kl 10-11, fordi der har jeg lyst til sødt. Det undgår jeg somregl ved bare at gå i seng.

I weekenderne har jeg problemer hele dagen fordi der er mad alle steder! Især mellem måltider er det bare om at holde ud. Jeg håber snart det holder op med at være så svært for mig.
14 år16. maj 2010 kl. 08:20
Det sværeste tidspunkt er helt uden sammenligning aftentimerne. Balladen begynder en halv times tid efter aftensmaden og som regel fortsdætter det til jeg går i seng.
14 år16. maj 2010 kl. 10:06
Jeg synes også det er aftentimerne der driller mest. Heldigvis kan det som ofte klares med en kop te og lidt frugt eller nødder.
14 år16. maj 2010 kl. 10:41
Aftentimerne må også siges at være det sværeste for mig, og weekenderne.
Om aftenen sidder jeg og slapper af og automatisk får jeg lyst til slik, chips og chokolade. Det er jo den bedste måde at se tv på, men må lære mig selv at drikke te og den slags. Det kan jeg jo også virkelig godt lide (:

I weekenden har jeg bare alt for meget fritid, og så bliver det virkelig let at gå amok i skabe og skuffer. Men jeg fører en hård kamp for at få udryddet alt usundt i huset - så ved jeg, at jeg nok skal klare den!
14 år16. maj 2010 kl. 12:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });