Nupo og sult

Du læser en tråd i debat > vægttab

Nupo og sult
Hej med jer.
Jeg har for første gang investeret i Nupo! Troede ikke den dag skulle komme, men jeg ser det, som et supplement til stadig alsidig kost. Jeg prøvede i går for første gang, også at tage en shake til morgenmad - og senere over middag. Ellers har det kun været til aftensmad de andre dage.
Jeg var så vildt sulten hele dagen igår (Det skal lige siges, at jeg dyrkede sport samlet 2,5 time plus en lang gåtur - så det har jo noget at sige).

Er der nogen af jer, der har erfaring med Nupo? Jeg har spekuleret på, hvordan nogen vil kunne leve udelukkende af Nupo flere dage i streg, jeg ville blive tosset. Hvad med sulten ind i mellem? Er det bare at udholde det, indtil maven har vendet sig til den mindre mængde mad? Jeg er i øvrigt 172 cm og vejer omkring de 69 - jeg har ingen vægt længere.
Er der i øvrigt nogle særlige holdninger til eller viden om Nupo, I har gjort jer?

Hilsen
Maurits
14 år14. maj 2010 kl. 09:33
re: Nupo og sult
Da jeg første gang gik på den barske nupokur hvor jeg kun levede af nupo, var det bare at holde ud inditl jeg havde vænnet mig til det, men helt vænnede jeg mig alligevel aldrig til ikke at få "rigtig" mad. Tror jeg gik 2 uger kun med nupo, og så begyndte jeg at supplere med frugt og grønt. Tabte mig 10kg på 3 måneder, og den sidste måned spiste jeg ikke så meget nupo mere, men brugte det en gang imellem til frokost eller aften.

Jeg synes nupo er en rar ting at have stående, hvis man skal have noget hurtigt til frokost eller aften, eller hvis man synes man spiste lidt for meget en dag, så kan bruge nupo den anden.

Held og lykke med nupoen og vægttabet :)
14 år14. maj 2010 kl. 10:18
Jeg prøvede kun nupo kur i en dag så var jeg så sulten at jeg afgjorde med mig sig selv at det ville jeg ikke.
14 år14. maj 2010 kl. 16:51
Jeg tænker også at bruge NUpoen som supplement, det giver mest mening for mig. Til info så har jeg i dag ikke været nær så sulten, men har også haft mere at se til, så det at være beskæftiget, gør helt sikkert også en forskel for mig..
14 år14. maj 2010 kl. 17:38
Jeg har prøvet at faste, og efter de første tre dage, hvor man kan være træt og irritabel, falder sulten til ro.

Ikke at jeg vil anbefale faste, jeg er nu overbevist om at det er vist ikke så sundt som jeg troede engang, men det er ikke desto mindre min erfaring.
14 år14. maj 2010 kl. 17:57
Jeg kan holde til den barske. Det hele handler jo om at kroppen skal have lov til at reagere. Jeg forstår sagtens at man er sulten de første 2 eller 3 dage. Men man kan vende sig til alt. Nupo er jo en teori ud af mange hvordan man kan klare sig igennem sit vægttab eller holde et vedligehold. Jeg er selv stor fan af programmet da det står sort på hvidt hvad jeg gør forkert hvis jeg ikke holder mig til planen.

Dertil så vil alle dem der dyrker meget fysisk sport også skulle have en ekstra eller to i løbet af dagen - som der også er foreskrevet i programmet.
14 år17. maj 2010 kl. 08:10
Jeg har også kastet mig ud i Nupo.. Jeg har købt ind så jeg har 4-5 portioner pr dag, og altså ikke de 6 anbefalede.. Jeg startede søndag morgen, og tog de to første dage en riskiks (uden noget) udover de 4 portioner. Idag og igår har jeg så taget en rugbrød uden smør, med et stykke hamburgerryg. Det er simpelthen også hårdt.. Indtil ved tre-tiden går det helt fint, ingen sult eller noget.. Og så er jeg også bare ved at dø (;
Det har specielt været hårdt idag og igår.. Jeg har nærmest trang til at ruske meget hårdt i et eller andet..
Men okay, jeg har så også gået fra at småspise nærmest konstant.. Så det er klart jeg er sulten..
Men ja, det handler bare om at holde ud, og komme over den hårde periode..
14 år26. maj 2010 kl. 16:22
Hej alle sammen,

Hvis det virkelig er så hårdt så gør som mig. Jeg spiser alm. men sund frokost og så nupo for resten. Så har du noget at se frem til (plus du får ikke de bebrejdende blikke fra kollegaerne) - og så er du ikke så sulten resten af dagen.
Det virker ihvertfald for mig
14 år26. maj 2010 kl. 18:22
Hej Maurits,

Jeg har ogsaa lige koebt Nupo (Cocoa shake) for et par dage siden, og jeg fik den samme erfaring som du.

Da jeg kom hjem med varen, laeste jeg indholds-listen og bemaerkede at Nupo indeholder sukker!
Dette undrede mig noget, idet man jo ikke har behov for raffineret sukker, tvaert imod.

Men jeg forsoegte mig da og startede dagen med en shake i forgaars med det resultat, at jeg omgaaende var tilbage i den velkendte situation, hvor man ikke kan taenke paa andet end at faa noget at spise, helst noget soedt, og naar nu man lige har spist Nupo, er det det, man har lyst til mere af.
Dette fortsatte hele dagen, og sandt at sige en smule ind i den foelgende dag, altsaa igar.

Jeg kan tilfoeje, at jeg har forsoegt mig med Nupo engang foer, ca. 8 aar tilbage, og dengang havde jeg det noejagtigt paa samme maade.
Jeg koebte bl.a. nogle Nupo Bars, og jeg endte med at spise 3-4 bars ad gangen.

Dengang var jeg ikke bekendt med den maade sukker indvirker paa een, at man faktisk bliver tilvaennet sukker paa en maade, som godt kan siges at vaere en art afhaengighed. Snakken om "sukker-afvaenning" er reel, og saadan som Nupo virker paa mig er helt i traad med den maade sukker iovrigt virker paa mig.

Derfor er det min opfattelse, at det meget vel kan vaere sukkeret i Nupo, som faar os til at blive saa utroligt sultne.

Jeg har ikke spist Nupo siden den foerste shake i forgaars, og jeg tager resten med naar jeg i aften skal ind i en forening i aften. Andre kan jo ligesaa gerne faa glaede af det naar nu jeg ikke selv vil have mere.

Idag er jeg stort set tilbage i den gode gaenge igen, og "rigtige" madvarer er saa langt, langt det bedste! ... ^L^,
14 år30. maj 2010 kl. 10:39
... Fik ikke engang smagt de nye Caramel Nupo Bars, som jeg havde glaedet mig saadan til! lol
14 år30. maj 2010 kl. 10:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });